Міська рада Чернігова завищує вартість тролейбусної лінії
В квітні Чернігівський міськвиконком прийняв рішення про виділення 10 млн. грн. на будівництво тролейбусної лінії на відрізку довжиною 1,9 км по вул. 50 років ВЛКСМ.
Попри те, що на даному відрізку дороги вже змонтовано майже половину лінії, гроші виділяються на демонтаж існуючого устаткування та будівництво нової лінії. Будівництво аналогічної лінії в мікрорайоні «Масани» на 1,8 км в кінці 2010 року коштували всього 2,5 млн. грн.
Виконавчий комітет Чернігівської міської ради своїм рішенням від 15 квітня 2013 року затвердив робочий проект, поданий Управлінням капітального будівництва, „ Будівництво тролейбусної контактної лінії по вулиці 50 років ВЛКСМ в місті Чернігові», кошторисною вартістю 10124649 грн.
Довжина цього відрізку дороги, згідно даних Goole-map, складає 1,9 км. Проте є цікавим той факт, що на 900 метрах даного відрізку шляху вже прокладені тролейбусні лінії, зокрема від проспекту Миру майже до повороту вул. 50 років ВЛКСМ, тобто майже половина дистанції. На решті ж відрізку дороги, один кілометр, вже встановлені стовпи для прокладення лінії, що мало б значно здешевити вартість робіт по прокладці контактної мережі і лінії в цілому.
З іншого боку 2,5 роки тому в мікрорайоні Масани, по вул. Незалежності теж була побудована тролейбусна лінія протяжністю 1,8 км. Вартість робіт тоді обійшлась в 2,5 млн. грн. з державного бюджету. Хоча лінія тоді прокладалась «з нуля». Не було ні стовпів, ні частини тролейбусної лінії як тепер на 50 років ВЛКСМ.
Для порівняння вартість прокладки тролейбусної лінії у Івано-Франківську обійшлась міській владі у 2,07 млн.грн. на 1 км, з розрахунку на прокладку в два боки. Прокладання тролейбусної лінії у Львові обійшлось у 1,83 млн.грн на 1 км лінії. І навіть у Москві вартість 1 км тролейбусної лінії складає 400 тис. євро, але не 10 млн.грн які планує витратити влада м. Чернігів.
Ознайомлення з проектною документацією дозволило зрозуміти яким чином була сформована вартість проекту будівництва тролейбусної лінії.
Найбільшою по вартості роботи в проекті зазначено Улаштування контактної мережі тролейбусу вартістю 3,11 млн.грн які складаються:
- монтаж і демонтаж опор контактної мережі тролейбусу – 907 тис.грн.;
- монтаж контактної мережі тролейбуса – 1,86 млн.грн.
- встановлення опор 95 опор СК120-17 з фундаментом та демонтаж вже існуючих 86 опор.
Наступною за розміром витрат на новеньку тролейбусну лінію є стаття «Організація дорожнього руху», яка обійдеться бюджету Чернігова в 1,39 млн.грн, куди входить:
- поручнева огорожа вартістю 854 тис.грн;
- монтаж дорожних знаків вартістю 444 тис. грн.
Цікавим є те, що вартість дорожніх знаків коливається в районі лише 300 грн. за один екземпляр, а по оцінкам фахівців його установка коштує максимум 50 грн. на один знак. Тобто виходить більш ніж 1000 знаків має бути встановлено на відрізку 1,9 км по вулиці 50 років ВЛКСМ . Наскільки це реалістично?
Ще однією витратою є - Монтаж мережі 600 В вартістю – 1,17 млн.грн, куди входять роботи по демонтажу існуючої повітряної кабельної лінії 600В.,монтажні, дорожні та земляні роботи.
Перевлаштування мережі зовнішнього освітлення коштуватиме 890 тис.грн., до переліку робіт якої входять:
- демонтаж існуючої мережі 51 тис.грн,
переобладнання зовнішнього освітлення вздовж тролейбусної лінії, що проектується - 722 тис.грн.
Також в проектній документації по прокладенню нової тролейбусної лінії закладено виконання дорожніх робіт на суму 373 тис.грн. На вказану суму заплановано проведення робіт на загальній площі 989 кв.метрів, тобто 377 грн\кв.м.
Але для порівняння необхідно знати, що Дорожньо ремонтно будівельне управління (ДРБУ-82) м. Мена, Чернігівської області, може забезпечити будь-якого замовника 1 тонною асфальтобетону вартістю 950 грн, її вистачає щоб закатати 10 квадратних метрів асфальту товщиною по 4 см і вартість цієї укладки 380 грн. за 10 квадратних метрів. Тобто ціна (асфальтобетон + укладка) складає 103 грн. за один кв.м., а не 377 грн. як закладено в кошторисі проекту. І реальна загальна вартість робіт могла б обійтись міському бюджету Чернігова не в 373 тис.грн, а втричі дешевше - 102 тис.грн.
Голова Чернігівської обласної організації партії «Демократичний Альянс» Ігор Андрійченко вважає: «Складно сказати скільки саме коштів буде витрачено на будівництво нової тролейбусної лінії.
Оскільки проведення тендеру на виконання проекту заплановано на 26 червня цього року. Але вже зараз громадськість має спитати у відповідальних осіб міської влади:
- чому не планується використання нещодавно встановлені опори та прокладена мережа, а будуть витрачені кошти на їх знесення та встановлення нових?
- чи найбільш ефективно розпоряджається бюджетними коштами орган місцевого самоврядування плануючи закупівлі товарів та послуг в рази дорожчі від фактичних?
Відповіді на ці питання має дати час та контролюючі органи. А Демократичний Альянс продовжуватиме слідкувати за будівництвом майже «золотої» для Чернігова тролейбусної лінії».
Чернігівська обласна організація
Політичної партії «Демократичний Альянс»
Попри те, що на даному відрізку дороги вже змонтовано майже половину лінії, гроші виділяються на демонтаж існуючого устаткування та будівництво нової лінії. Будівництво аналогічної лінії в мікрорайоні «Масани» на 1,8 км в кінці 2010 року коштували всього 2,5 млн. грн.
Виконавчий комітет Чернігівської міської ради своїм рішенням від 15 квітня 2013 року затвердив робочий проект, поданий Управлінням капітального будівництва, „ Будівництво тролейбусної контактної лінії по вулиці 50 років ВЛКСМ в місті Чернігові», кошторисною вартістю 10124649 грн.
Довжина цього відрізку дороги, згідно даних Goole-map, складає 1,9 км. Проте є цікавим той факт, що на 900 метрах даного відрізку шляху вже прокладені тролейбусні лінії, зокрема від проспекту Миру майже до повороту вул. 50 років ВЛКСМ, тобто майже половина дистанції. На решті ж відрізку дороги, один кілометр, вже встановлені стовпи для прокладення лінії, що мало б значно здешевити вартість робіт по прокладці контактної мережі і лінії в цілому.
З іншого боку 2,5 роки тому в мікрорайоні Масани, по вул. Незалежності теж була побудована тролейбусна лінія протяжністю 1,8 км. Вартість робіт тоді обійшлась в 2,5 млн. грн. з державного бюджету. Хоча лінія тоді прокладалась «з нуля». Не було ні стовпів, ні частини тролейбусної лінії як тепер на 50 років ВЛКСМ.
Для порівняння вартість прокладки тролейбусної лінії у Івано-Франківську обійшлась міській владі у 2,07 млн.грн. на 1 км, з розрахунку на прокладку в два боки. Прокладання тролейбусної лінії у Львові обійшлось у 1,83 млн.грн на 1 км лінії. І навіть у Москві вартість 1 км тролейбусної лінії складає 400 тис. євро, але не 10 млн.грн які планує витратити влада м. Чернігів.
Ознайомлення з проектною документацією дозволило зрозуміти яким чином була сформована вартість проекту будівництва тролейбусної лінії.
Найбільшою по вартості роботи в проекті зазначено Улаштування контактної мережі тролейбусу вартістю 3,11 млн.грн які складаються:
- монтаж і демонтаж опор контактної мережі тролейбусу – 907 тис.грн.;
- монтаж контактної мережі тролейбуса – 1,86 млн.грн.
- встановлення опор 95 опор СК120-17 з фундаментом та демонтаж вже існуючих 86 опор.
Наступною за розміром витрат на новеньку тролейбусну лінію є стаття «Організація дорожнього руху», яка обійдеться бюджету Чернігова в 1,39 млн.грн, куди входить:
- поручнева огорожа вартістю 854 тис.грн;
- монтаж дорожних знаків вартістю 444 тис. грн.
Цікавим є те, що вартість дорожніх знаків коливається в районі лише 300 грн. за один екземпляр, а по оцінкам фахівців його установка коштує максимум 50 грн. на один знак. Тобто виходить більш ніж 1000 знаків має бути встановлено на відрізку 1,9 км по вулиці 50 років ВЛКСМ . Наскільки це реалістично?
Ще однією витратою є - Монтаж мережі 600 В вартістю – 1,17 млн.грн, куди входять роботи по демонтажу існуючої повітряної кабельної лінії 600В.,монтажні, дорожні та земляні роботи.
Перевлаштування мережі зовнішнього освітлення коштуватиме 890 тис.грн., до переліку робіт якої входять:
- демонтаж існуючої мережі 51 тис.грн,
переобладнання зовнішнього освітлення вздовж тролейбусної лінії, що проектується - 722 тис.грн.
Також в проектній документації по прокладенню нової тролейбусної лінії закладено виконання дорожніх робіт на суму 373 тис.грн. На вказану суму заплановано проведення робіт на загальній площі 989 кв.метрів, тобто 377 грн\кв.м.
Але для порівняння необхідно знати, що Дорожньо ремонтно будівельне управління (ДРБУ-82) м. Мена, Чернігівської області, може забезпечити будь-якого замовника 1 тонною асфальтобетону вартістю 950 грн, її вистачає щоб закатати 10 квадратних метрів асфальту товщиною по 4 см і вартість цієї укладки 380 грн. за 10 квадратних метрів. Тобто ціна (асфальтобетон + укладка) складає 103 грн. за один кв.м., а не 377 грн. як закладено в кошторисі проекту. І реальна загальна вартість робіт могла б обійтись міському бюджету Чернігова не в 373 тис.грн, а втричі дешевше - 102 тис.грн.
Голова Чернігівської обласної організації партії «Демократичний Альянс» Ігор Андрійченко вважає: «Складно сказати скільки саме коштів буде витрачено на будівництво нової тролейбусної лінії.
Оскільки проведення тендеру на виконання проекту заплановано на 26 червня цього року. Але вже зараз громадськість має спитати у відповідальних осіб міської влади:
- чому не планується використання нещодавно встановлені опори та прокладена мережа, а будуть витрачені кошти на їх знесення та встановлення нових?
- чи найбільш ефективно розпоряджається бюджетними коштами орган місцевого самоврядування плануючи закупівлі товарів та послуг в рази дорожчі від фактичних?
Відповіді на ці питання має дати час та контролюючі органи. А Демократичний Альянс продовжуватиме слідкувати за будівництвом майже «золотої» для Чернігова тролейбусної лінії».
Чернігівська обласна організація
Політичної партії «Демократичний Альянс»
Читайте також |
Коментарі (0) |