реклама партнерів:
Головна › Новини › Споживач

Антимонопольний комітет рекомендує знизити ціни на продукти харчування

Антимонопольний комітет України рекомендував 13 найбільшим торговельним мережам України знизити ціни на продукти харчування до рівня, який був до початку паніки, що виникла наприкінці лютого через стрімке знецінення гривні. У переліку товарів пшеничне борошно, цукор, гречка, олія, макаронні вироби, вівсянка.

Серед попереджених мереж є такі, які мають свої магазини в Чернігові: «АТБ-маркет», «ЕКО-маркет», «Сільпо», «Велика кишеня». АМКУ до Чернігова ще не дійшов, але почав дослідження мереж у Києві, Дніпропетровську, Одесі, Львові, Харкові. Перші результати свідчать, що різниця між закупівельною ціною на окремі товари та роздрібною ціною у період підвищеного попиту складала більше ніж 50%. При тому, що торговельна націнка на соціально значимі товари регулюється державою і не має перевищувати 10—15 відсотків. Але поки розмір націнки виконується не всюди. Інша справа — відпускні ціни виробників. Наприклад, відпускна ціна на гречку, вирощену в минулому році, зросла вдвічі ще наприкінці 2014 року без будь-яких на те підстав. Під час паніки вона збільшилася ще на 16%, а роздрібна — ще на 39%. У деяких мережах, зокрема в ЕКО, ціна на неї дійсно трохи зменшилася — до 19 гривень за кілограм. В інших же практично не змінилась.

Між тим, у Черкасах ціна дійсно повернулась на попередній рівень — близько 17 гривень. Цукор теж нібито почав знижуватися до попереднього рівня. Але ціна досі тримається в межах 13—15 гривень, а подекуди й 18. Натомість у Черкасах, Житомирі — уже «допанічні» 11 гривень. І зовсім не зрозуміла ситуація з борошном. Тонна зерна третього класу зменшилась у ціні з 5,3 до 3,8 тисячі гривень, а відпускна ціна виробників як зросла на 58 відсотків, так і не поспішає зменшуватись. У деяких магазинах пакет борошна фірми «Хуторок» досі коштує 14 гривень.

Але найбільш зухвало поводяться виробники олії, у першу чергу — компанія «Кернел-трейд», власником якої є мешканець Лондона, колишній нардеп Андрій Веревський. У січні ціна пляшки «Щедрого дару» в середньому була 20 гривень. Тепер від 33,98 до 35,03 грн. в «Союзі», а в «ЕКО-маркеті» — 36,65 грн., на такому ж рівні «Стожар», «Чумак» узагалі коштує 37,04 гривні. У споживача є один рецепт — не купувати. Потримають трохи і скинуть ціну. Може, Антимонопольний комітет України до того часу перевірить і виробників-спекулянтів. Адже олія — чи не єдиний успіх економіки незалежної України. У 1990 році Україна виробляла більше половини олії СРСР — 1070 тисяч тонн, у 1998 році виробництво впало до 412 тисяч тонн, а в 2014 році тільки на експорт пішло понад 4 мільйони тонн. Україна споживає лише 400 тисяч тонн. Тож як треба не поважати свій народ, щоб за рекордного врожаю соняшнику підняти ціни до «світових». Причому олія — це їжа для бідних, середня пенсія 60% пенсіонерів сьогодні складає 50 доларів на місяць. Нечесні виробники та власники торговельних мереж сподіваються, що антимонопольний комітет не доведе необґрунтованості підвищення цін, але все залежить від наполегливості антимонопольників і підтримки уряду. Бо в разі виявлення порушень — штраф у розмірі 10 відсотків від обсягу реалізації. А це мільярди гривень.

Аркадій СТЕЖЕРИНСЬКИЙ, Чернігівські відомості



Теги:Сільпо, ціни, Антимонопольний комітет, АТБ-маркет, Еко-маркет


Читайте також



Коментарі (0)
avatar