На Соборі канонізують князя Оскольда завдяки чернігівцю
За даними "Сіверщини" завтра на Помісному соборі Української Православної Церкви Київського патріархату мають канонізувати (причислити до лику святих) київського князя Оскольда ( в російській транскрипції пишеться Аскольдом), підступно вбитого прийшлим князем Олегом.
Найбільше зусиль для звершення чину канонізації доклав чернігівець Сергій Шумило, який видав книгу про князя Оскольда (книга Сергія Шумила "Князь Оскольд і християнізація Русі" була представлена і в чернігівському прес -клубі "Просвіта") , зініціював науково- практичні конференції УПЦ Київського та Московського патріархатів.
Князь Оскольд провів перше, ненасильницьке хрещення Русі. До речі, Русь завжди була одна -- не звалася вона Київською, не було ніякої Суздальської чи Залєшанської Русі. Була Русь -- і була Нерусь. Князь Оскольд хрестив Русь задовго до князя Володимира.
Відомо, що пам’ять першого київського християнського князя-мученика Оскольда-Миколая в давнину мала певну традицію церковного вшанування. Зокрема, Іоакимів літопис, оповідаючи про віроломне вбивство в 882 р. князя Оскольда язичником Олегом, іменує першого києворуського православного правителя «блаженним». Це, зокрема, засвідчує, що з найдавніших часів князя Оскольда вшановували як подвиджника і мученика. Також деякі літописні джерела і загалом київська традиція церковно-народних передань про Оскольдову могилу і найдавнішу Микільську церкву на ній зберегла стійку пам’ять про похованого тут князя Оскольда як про християнина, який загинув від рук язичників.
Після революції 1917 р. традиція церковного вшанування першого київського православного князя-мученика Оскольда-Миколая була втрачена (так само, як і князя Ярослава Мудрого). Проте в наш час ця традиція поступово почала відроджуватися.
Найбільше зусиль для звершення чину канонізації доклав чернігівець Сергій Шумило, який видав книгу про князя Оскольда (книга Сергія Шумила "Князь Оскольд і християнізація Русі" була представлена і в чернігівському прес -клубі "Просвіта") , зініціював науково- практичні конференції УПЦ Київського та Московського патріархатів.
Князь Оскольд провів перше, ненасильницьке хрещення Русі. До речі, Русь завжди була одна -- не звалася вона Київською, не було ніякої Суздальської чи Залєшанської Русі. Була Русь -- і була Нерусь. Князь Оскольд хрестив Русь задовго до князя Володимира.
Відомо, що пам’ять першого київського християнського князя-мученика Оскольда-Миколая в давнину мала певну традицію церковного вшанування. Зокрема, Іоакимів літопис, оповідаючи про віроломне вбивство в 882 р. князя Оскольда язичником Олегом, іменує першого києворуського православного правителя «блаженним». Це, зокрема, засвідчує, що з найдавніших часів князя Оскольда вшановували як подвиджника і мученика. Також деякі літописні джерела і загалом київська традиція церковно-народних передань про Оскольдову могилу і найдавнішу Микільську церкву на ній зберегла стійку пам’ять про похованого тут князя Оскольда як про християнина, який загинув від рук язичників.
Після революції 1917 р. традиція церковного вшанування першого київського православного князя-мученика Оскольда-Миколая була втрачена (так само, як і князя Ярослава Мудрого). Проте в наш час ця традиція поступово почала відроджуватися.
Читайте також |
Коментарі (2) |
| |