"Хіба в Дніпрі хрестили московітів?" -- Патріарх Філарет
"Хіба в Дніпрі хрестили киян і московітів, яких тоді ще не було і в помині? Правда, що християнство із Києва пішло по всій Руси, але ж це було пізніше. А ми святкуємо не розповсюдження християнства по всій Руси і за її межами, а Москва дійсно була за її межами, а конкретну подію, яка відбулася в 988 р." -- заявив Патріарх Київський і всієї Руси -України Філарет на Помісному Соборі.
"Ми не проти святкувати хрещення Руси разом з вами, -- каже український Патріарх, звертаючись до росіян, -- бо всі ми брати – православні християни, але святкувати по правді. Бо як неправдомовець диявол спокусив перших людей, а результатом спокуси було вигнання із раю; так і тут так звана «спільна колиска» приводить до втрати нашої свободи, нашої незалежності Української держави. Святкування хрещення Руси в Москві, як центрі, а потім в Києві і Мінську – це поступове втілення ідеї «руского мира».
Глава УПЦ Київського патріархату продовжує питати далі: "Хіба автор «Закона і благодаті» митрополит Іларіон не киянин, а московіт? Чи Нестор літописець писав літопис в Москві, якої за його часи ще не було як поселення, не то що як столиці Московського князівства.
Ми ж не привласнюємо еллінську культуру? Хоча Київська Руси багато чого запозичила від неї. Чому ж Москва нашу давню культуру привласнює собі? І в цьому полягає історична неправда".
Помісний Собор ухвалив послання до українського народу з нагоди 1025-річчя хрещення Русі.
"Ми не проти святкувати хрещення Руси разом з вами, -- каже український Патріарх, звертаючись до росіян, -- бо всі ми брати – православні християни, але святкувати по правді. Бо як неправдомовець диявол спокусив перших людей, а результатом спокуси було вигнання із раю; так і тут так звана «спільна колиска» приводить до втрати нашої свободи, нашої незалежності Української держави. Святкування хрещення Руси в Москві, як центрі, а потім в Києві і Мінську – це поступове втілення ідеї «руского мира».
Глава УПЦ Київського патріархату продовжує питати далі: "Хіба автор «Закона і благодаті» митрополит Іларіон не киянин, а московіт? Чи Нестор літописець писав літопис в Москві, якої за його часи ще не було як поселення, не то що як столиці Московського князівства.
Ми ж не привласнюємо еллінську культуру? Хоча Київська Руси багато чого запозичила від неї. Чому ж Москва нашу давню культуру привласнює собі? І в цьому полягає історична неправда".
Помісний Собор ухвалив послання до українського народу з нагоди 1025-річчя хрещення Русі.
Читайте також |
Коментарі (2) |
| |