Хто накручує ціни на проїзд?
Проїзд по місту Чернігову може коштувати не дорожче ніж 1 гривня 35 копійок. Так порахували представники громадської організації «Демократичний Альянс» (Чернігівського обласного осередку). Вони провели власне дослідження, результати якого примушують задуматись над тим, чи справді була необхідність піднімати ціну на проїзд у маршрутках по Чернігову до двох з половиною гривень.
Результати дослідження активісти громадської організації представили під час круглого столу. Окрім висновків про вартість проїзду, вони зробили ще одне цікаве припущення: транспортна мережа Чернігова монополізована деякими підприємствами (їх власники є членами однієї родини). Іншим підприємцям вийти на ринок надання послуг із пасажирських перевезень практично неможливо.
Порахували — і підняли
Згідно з офіційною інформацією для перевезення пасажирів у Чернігові щодня виділяють 154 автобуси середньої та великої місткості, які працюють у звичайному режимі, і 214 автобусів малої місткості, які працюють у режимі маршрутного таксі. Парк міських автобусів представлений марками: «Кароса», ПАЗ, «Еталон», «І-Ван», «Дельфін», «Рута».
Найбільшу кількість автобусних маршрутів — 22 (більше половини від загальної кількості) обслуговує ВАТ «Чернігівавтосервіс» (генеральний директор – Козир В.О.). Підрозділами ВАТ «Чернігівавтосервіс» є ТОВ «Пассервіс-Люкс» та ДП «Пассервіс».
Саме підприємство-перевізник ТОВ «Пассервіс-Люкс» на початку року подало до міської ради свої розрахунки на підвищення тарифу на проїзд. Для розрахунків брали два популярні маршрути — №11 і №12. Тоді підприємство-перевізник порахувало, що вартість проїзду має складати 3,22 грн для автобусів БАЗ-2215 і 2,91 грн — «Рута-20». Які ж тарифи остаточно затвердила міська рада, нам відомо. Збільшили, але не на стільки, як бажав перевізник, — такий ось нібито компроміс.
Формула та ж — результат інший
Ту ж саму формулу для розрахунку використали представники громадської організації «Демократичний альянс». Умовно її можна зобразити так: тариф = (витрати+рентабельність)/ пасажиропотік.
Представники «ДемАльянсу» на початку жовтня протягом двох днів підраховували пасажирський потік у міському транспорті Чернігова. Середній пасажиропотік обраховувався за одне коло (напрямок №12 «Вокзал-радіозавод-вокзал»). До розрахунку тарифу були внесені також витрати і 15% рентабельність роботи за одне коло.
Результати розрахунку альтернативного тарифу такі:
- маршрут №11 на маршрутному таксі при середньому пасажиропотоці за 1 коло (вокзал – вокзал) — 33 людини — тариф складає 1,29 грн;
- маршрут №12 (вокзал – радіоприладний завод – вокзал) на маршрутному таксі при середньому пасажиропотоці за 1 коло — 32 людини — тариф складає 1,31 грн;
- маршрут №12 (вокзал – радіоприладний завод – вокзал) на автобусі, що працює у звичайному режимі руху (ПАЗ, «Еталон»), при середньому пасажиропотоці за 1 коло — 58 людей — тариф складає 1,35 грн.
Отже, вартість проїду мала б бути не більшою, ніж гривня тридцять п’ять копійок — до цієї ціни вже входить 15% прибутку, який має отримати підприємство, а також витрати на бензин, ремонт, заміну шин і таке інше. Чому в розрахунках перевізника сума значно більша? Як зазначив Ігор Андрійченко, голова Чернігівського обласного осередку ВМГО «Демократичний Альянс», під час таких розрахунків перевізники можуть зумисно занижувати кількість пасажирів, яка проїжджає маршрутом. «Після проведення власного підрахунку ми зробили висновок, що перевізниками занижений пасажиропотік та завищені витрати, які були надані міській раді з метою підвищення тарифу. Але, на жаль, ми не маємо жодних документальних підтверджень, окрім напрацьованої нами інформації та слів працівників підприємств. Цю інформацію було дуже складно отримати, оскільки, знову ж зі слів працівників, керівництво всіх попередило: якщо хтось щось скаже, його одразу ж буде звільнено», — розповів Ігор Андрійченко.
Вікторія ГАВРИК
Повністю статтю читайте в газеті "Сіверщина" за 27 жовтня. Передплата на перше півріччя наступного року -- триває!
Результати дослідження активісти громадської організації представили під час круглого столу. Окрім висновків про вартість проїзду, вони зробили ще одне цікаве припущення: транспортна мережа Чернігова монополізована деякими підприємствами (їх власники є членами однієї родини). Іншим підприємцям вийти на ринок надання послуг із пасажирських перевезень практично неможливо.
Порахували — і підняли
Згідно з офіційною інформацією для перевезення пасажирів у Чернігові щодня виділяють 154 автобуси середньої та великої місткості, які працюють у звичайному режимі, і 214 автобусів малої місткості, які працюють у режимі маршрутного таксі. Парк міських автобусів представлений марками: «Кароса», ПАЗ, «Еталон», «І-Ван», «Дельфін», «Рута».
Найбільшу кількість автобусних маршрутів — 22 (більше половини від загальної кількості) обслуговує ВАТ «Чернігівавтосервіс» (генеральний директор – Козир В.О.). Підрозділами ВАТ «Чернігівавтосервіс» є ТОВ «Пассервіс-Люкс» та ДП «Пассервіс».
Саме підприємство-перевізник ТОВ «Пассервіс-Люкс» на початку року подало до міської ради свої розрахунки на підвищення тарифу на проїзд. Для розрахунків брали два популярні маршрути — №11 і №12. Тоді підприємство-перевізник порахувало, що вартість проїзду має складати 3,22 грн для автобусів БАЗ-2215 і 2,91 грн — «Рута-20». Які ж тарифи остаточно затвердила міська рада, нам відомо. Збільшили, але не на стільки, як бажав перевізник, — такий ось нібито компроміс.
Формула та ж — результат інший
Ту ж саму формулу для розрахунку використали представники громадської організації «Демократичний альянс». Умовно її можна зобразити так: тариф = (витрати+рентабельність)/ пасажиропотік.
Представники «ДемАльянсу» на початку жовтня протягом двох днів підраховували пасажирський потік у міському транспорті Чернігова. Середній пасажиропотік обраховувався за одне коло (напрямок №12 «Вокзал-радіозавод-вокзал»). До розрахунку тарифу були внесені також витрати і 15% рентабельність роботи за одне коло.
Результати розрахунку альтернативного тарифу такі:
- маршрут №11 на маршрутному таксі при середньому пасажиропотоці за 1 коло (вокзал – вокзал) — 33 людини — тариф складає 1,29 грн;
- маршрут №12 (вокзал – радіоприладний завод – вокзал) на маршрутному таксі при середньому пасажиропотоці за 1 коло — 32 людини — тариф складає 1,31 грн;
- маршрут №12 (вокзал – радіоприладний завод – вокзал) на автобусі, що працює у звичайному режимі руху (ПАЗ, «Еталон»), при середньому пасажиропотоці за 1 коло — 58 людей — тариф складає 1,35 грн.
Отже, вартість проїду мала б бути не більшою, ніж гривня тридцять п’ять копійок — до цієї ціни вже входить 15% прибутку, який має отримати підприємство, а також витрати на бензин, ремонт, заміну шин і таке інше. Чому в розрахунках перевізника сума значно більша? Як зазначив Ігор Андрійченко, голова Чернігівського обласного осередку ВМГО «Демократичний Альянс», під час таких розрахунків перевізники можуть зумисно занижувати кількість пасажирів, яка проїжджає маршрутом. «Після проведення власного підрахунку ми зробили висновок, що перевізниками занижений пасажиропотік та завищені витрати, які були надані міській раді з метою підвищення тарифу. Але, на жаль, ми не маємо жодних документальних підтверджень, окрім напрацьованої нами інформації та слів працівників підприємств. Цю інформацію було дуже складно отримати, оскільки, знову ж зі слів працівників, керівництво всіх попередило: якщо хтось щось скаже, його одразу ж буде звільнено», — розповів Ігор Андрійченко.
Вікторія ГАВРИК
Повністю статтю читайте в газеті "Сіверщина" за 27 жовтня. Передплата на перше півріччя наступного року -- триває!
Читайте також |
Коментарі (0) |