«Скрипка грає, серце крає..»
Мої маленькі синочки, мабуть ніколи не забудуть, той день, коли дівчинка Наталочка зайшла до нас додому поговорити зі мною по части інтерв’ю. Вона мала з собою незрозумілої форми чарівну скриньку, і на прохання дорослих сміливо вийняла звідти скрипку, та й заграла. І було те виконання таким акуратним і тонким, а мелодія такою ніжною й багатою, що хлопчаки про це досі згадують із великим захопленням.
- Ти так сміливо поводишся перед публікою. Зі скількох років виступаєш на сцені?
- Із трьох з половиною. Мій перший виступ в тому віці був під керівництвом Світлани Вовк на сцені Центру творчості дітей та юнацтва, де я гуртом з такими ж дітками, була маленьким співаючим мавпенятком. А в п`ять років у Школі мистецтв, зображаючи покинуту ляльку, сиділа прямо на самій сцені нарівно випроставши руки-ноги і співала сумну пісеньку. У мене ще був величезний, наче у Мальвіни бант. Тоді я мала творчим керівником пані Надію Ратинську.
- Уявляю собі, як пасував цей бант Твоєму хвилястому попелястому волоссю. Усі мабуть охали й ахали на таку красу. Хто побачив у Тобі артистку в такому юному віці?
- Думаю, спочатку мама і бабуся, бо віддавали мене і в Будинок Творчості, і в Школу мистецтв до талановитих учителів. Вони старалася розвинути й примножити цю артистичність. Але не склалося, щоб ми могли співпрацювати до сьогодні, бо живемо далеко від Школи мистецтв й Центру ТДЮ, ближче до музичної. Тим не менше, пані Ратинська як зустрічаємось, завжди мене пам`ятає, і запрошує до продовження співпраці. Це дуже приємно, але буде як мама скаже. Поки ось ще рік маю до закінчення музичної школи по класу скрипки.
- Тобі зараз одинадцять. Ти брала участь уже в багатьох конкурсах. Не один перемогла. Розкажи ось про останню перемогу.
- Своїм успіхом в грі на скрипці в першу чергу завдячую викладачеві Галині Проценко. Навчаючись іще у перших двох класах, я сильно захворіла і Галина Гнатівна приходила навчати мне додому. Взагалі-то вона завше намагається своїх учнів підтримувати в тому плані, щоб вони поїхавши на конкурс і не вигравши там нічого, не розчаровувалися. Щоб не плакали, бо головне не перемога, а участь. Ми дуже старалися, розучували композицію поодиноко, також удвох; довершували її, переробляли, вчили перероблене у нетривалий термін перед самим конкурсом, – і в нас усе вийшло. Якщо чесно, ми навіть не вірили, що можна отримати десь якісь перемоги чесним шляхом. Навіть не чекали оголошення результатів – пішли в автобус, щоб повертатися до Прилук. І раптом Олександр Дубовик, директор МБК, котрий зі своїми талантами теж брав участь, приносить до автобуса наш диплом. А там – перше місце. Ми і розгубилися, і сміялися, й підстрибували, і навіть сльози виступали.
- Чи хотіла б, щоб скрипка стала Твоїм фахом? Які маєш мрії на майбутнє?
- Ну, я ще крім скрипки, займаюся грою на піаніно. Це теж цікаво. Але щоб основною професією, ні, не думаю. Хочу стати юристом, а мама й бабуся переконують, що краще лікарем.
- Ти от про маму й бабусю весь час говориш. Хто ще Тебе підтримує в житті? Знаю, що складні у вас ніби відносини з батьком, чи гадаєш не дуже?
- Ну, крім мами Світлани і бабусі Валі, є ще дідусь Микола і тітка Наталя. А про батька свого я говорити не хочу. Хоча, чим стаю старшою, тим легше йому протистояти.
На цих словах мені якось стає нічого більше запитувати і я просто пропоную дівчинці чаю. Маленькій талановитій Наталочці, в м`якій руці котрої смичок стає чарівною паличкою, витворюючи зі скрипки благодатні мелодії, насправді важко полагодити з батьком. Хоча вони з мамою розведені й живуть окремо, він часто тероризує доньку, доводить до істерик, як лиш перетинається з нею, коли дівчинка сама іде вулицею з дому чи зі школи. Тому Наталю зчаста мусить супроводжувати хтось із родини наче тілоохоронець. Не допоміг вирішити справу відсторонення батька від дитини і продажний Прилуцький суд. А їй же іде перехідний вік і хочеться бути самостійною й майже дорослою.
Орися Григоренко
Головуюча прилуцької «Просвіти»
Коментарі (0) |