реклама партнерів:
Головна › Новини › СУСПІЛЬСТВО

У Сновську почалося дублювання влади

1 січня 2017 року стало офіційним днем «народження» Сновської територіальної громади, що однією з перших у країні об’єднала весь район. Відтоді почався період реорганізації органів місцевого самоврядування, поступово повноваження райдержадміністрації делегуються до сфери впливу нових органів влади, інформує газета «Промінь».

Управління освіти, молоді та спорту нещодавно почало роботу в новоствореній Сновській міській об’єднаній територіальній громаді. Очолила його Тетяна Булденко.

За словами очільниці, нова адміністративна структура поєднає роботу відділів освіти, молоді та спорту райдержадміністрації, районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді. Робота управління освіти, молоді та спорту буде стосуватися навчання, виховання і соціального супроводу підростаючого покоління.

Однак нове управління не є правонаступником відділу освіти райдержадміністрації, то працівникам адміністративної структури доведеться частину роботи зробити повторно: провести тендери на закупівлю необхідних товарів (сюди входить і пальне для шкільних автобусів), послуг із газопостачання, теплопостачання тощо.

Особливості нарахування зарплатні працівникам освітніх закладів теж змінилися. «Якщо раніше зарплатня освітян Сновщини (а це – понад сімсот осіб) повністю виплачувалася за рахунок субвенції з держбюджету, то тепер гроші виділятимуться на оплату праці лише педагогів, яких налічується 237. А ось техперсонал, водії, вихователі садочків, тренери спортшколи, керівники гуртків – для них треба знайти фінансування з інших джерел», — розказала Тетяна Булденко.

Загалом бюджет освітянської галузі на 2017 рік в Сновській громаді передбачений в розмірі близько 56,5 млн. грн. Частина витрат припадає на субвенцію – більше 31 млн. грн., решту – має компенсувати громада.

Щоб зменшити витрати на освітянську галузь, вже давно почалися заходи з підвищення енергоефективності будівель. Через низьку наповненість шкіл по селам ті з них, що мають менше 25 учнів, доводиться закривати. Така оптимізація також дозволяє менше витрачати коштів, але це гірка економія. Також найближчим часом на розгляд депутатів міськради планується винести питання про скорочення посад сторожів у закритих школах.

«Практика показала недостатню результативність утримання таких штатних одиниць. Скажімо, у Хотуницькій школі, попри наявність сторожа, все одно покрали батареї опалення. І подібні приклади – непоодинокі. Натомість скорочення сторожів дозволить освітянській галузі заощадити кількасот тисяч гривень бюджетних коштів», — пояснила пані Булденко.

Однак, в діючих закладах освіти в Сновській громаді планується продовжити заходи по підвищенню енергоефективності шкіл та садочків (встановлення металопластикових вікон, утеплення фасадів, ремонт дахів і под..). Гостро стоїть питання закупівлі нових шкільних автобусів. Зараз шкільний автопарк має 12 одиниць техніки і лише 5 – в задовільному стані. Вдалося знайти кошти на придбання нового автобуса уже в цьому році. Та транспортне питання все ще лишається актуальним.

Довідка: Загалом бюджет об’єднаної територіальної громади Сновщини у 2017 році має скласти майже 120 мільйонів гривень (загального і спеціального фондів). У структурі видатків на державне управління (органи самоврядування) передбачено виділити 6 млн 235 тис. грн, на освіту – 55 млн 744 тис. грн, на медицину – 19 млн 340 тис. грн, на соціальний захист населення – 4 млн 868 тис. грн (до цієї суми слід додати ще 79 млн 315 тис. грн на пільги, субсидії, дитячі виплати тощо, закладені у районному бюджеті), на культуру – 7 млн 206 тис. грн, на фізкультуру і спорт — 1 млн 323 тис. грн, на житлово-комунальне господарство – 2 млн 100 тис. грн, на інфраструктуру і дороги – 3 млн 100 тис. грн. Також додатково буде спрямовано понад 4 млн гривень на утримання закладів комунальної власності (культури, медицини, терцентру, РЦ СССДМ), а окремі кошти — на реалізацію спеціальних програм.

За матеріалами: Promingazeta.blogspot.com



Теги:Сновськ, децентралізація, ОТГ


Читайте також



Коментарі (0)
avatar