реклама партнерів:
Головна › Новини › Проблема

За воду можна не платити?

Після публікацій у «Сіверщині» щодо водопостачання та плати за повірку лічильника до редакції надійшло багато листів, у яких читачі продовжують «водяну» тему.
Ніна Сільченко зі Щорса пише: «Я отримую сімсот гривень пенсії, купила і встановила за свій рахунок лічильник на воду, а тепер ще й повинна його возити в Чернігів на повірку? Чому ж тоді газовики й електрики аналогічні роботи здійснюють за рахунок своїх організацій?»

«Питання про перевірку водолічильників виникає не вперше, — зазначає П. Петренко з Бахмача. — Подібне непорозуміння для клієнтів «Бахмацького водоканалу» виникло ще в лютому-березні 2005 року. Саме тоді працівниками цього відомства споживачі води були суворо попереджені: в результаті несвоєчасної повірки застосовуватимуться відповідні санкції. У кого можливість була, ті встигли тоді відвезти лічильники в Конотоп на повірку, а коли повернули лічильники, то виявилося, що тамтешні браві хлопці позривали різьбу на цих приладах, а коли були висунуті до них претензії, то вони відповіли, що то ваші, мовляв, проблеми, і вирішувати їх вам. Я особисто тоді звернувся до одного із заступників цієї організації і сказав йому в очі, що якби працівники «Чернігівгазу» і «Чернігівобленерго» так зробили, то тоді вибухи й пожежі були б чи не в кожному домі. Чиновник обіцяв розібратися, і коли я звернувся до нього вже вдруге, то він мені показав наказ Держжитлокомунгоспу України, де один із пунктів прямо зазначає, що повірка, ремонт та обслуговування лічильників енергоносіїв покладається на постачальників цих носіїв, тобто так само, як зазначено і в самому Законі «Про метрологію та метрологічну діяльність».

Читач М. із Чернігова (просив не вказувати його прізвища) навіть надіслав до редакції копію рішення виконкому Чернігівської міської ради від 20 січня 2010 року «Про періодичну повірку квартирних засобів обліку води», в якому зазначено, що комунальному підприємству «Чернігівводоканал» слід «встановлювати розмір плати за проведення повірки, виходячи з Переліку робіт та витрат, пов’язаних із цим виконанням» (пункт 1.3. цього рішення).

На це рішення також посилається в офіційній відповіді перший заступник прокурора Чернігівської області Є. Ходико. Він зазначає, що це рішення виконавчого комітету міськради прийняте з метою врегулювання ситуації щодо оплати за повірку лічильників. Цікаво, що в цій відповіді також наводяться норми, які двозначно тлумачать оплату за повірку приладів для вимірювання об’єму води.

П. Мойсюк із Чернігова запитує про те, чому, коли відсутня гаряча вода у квартирах, «Чернігівгаз» стягує додаткову плату за споживання газу?
М. Максименко з Чернігова запитує, як бути, коли людина виїжджає у село на місяць, а за «користування» водою у Чернігові доводиться платити?

Хто платить за повірку лічильників?

Позиція директора комунального підприємства «Чернігівводоканал» Олександра Шкіня:
¬— Законом не передбачено, що проведення періодичної повірки має здійснюватись безкоштовно. Вартість періодичної повірки засобів обліку повинна відшкодовуватись споживачем через тариф на відповідні послуги.
Ремонт та повірка водолічильників, що не перебувають на балансі виконавця, виконуються за рахунок абонента силами виконавця або спеціалізованої організації.

Відносини між споживачем і виконавцями у сфері надання послуг постачання холодної і гарячої води і водовідведення регулюються визначеними для цього спеціальними Правилами та Типовим договором про надання таких послуг, затвердженими постановою Кабміну від 21 липня 2005 року № 630, якими визначаються обсяги, режими, термін надання послуги та порядок розрахунків.
Калькулювання собівартості витрат, пов’язаних з обслуговуванням, ремонтом (у тому числі демонтажем, транспортуванням, монтажем після повірки та пломбуванням засобів обліку), здійснюється підприємством, що надає послугу, і погоджується з органом місцевого самоврядування. Оплата споживачем за повірку лічильника здійснюється за встановленим тарифом та на умовах, передбачених Типовим договором, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 20.05.2009 року № 529.

Таким чином, витрати з періодичної повірки квартирних засобів обліку є складовою тарифу на послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і не відшкодовуються через діючі тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення.
Отже, якщо органом місцевого самоврядування, який відповідає за надання житлово-комунальних послуг, не включено до тарифу витрати щодо періодичної повірки та ремонту квартирних засобів обліку, то оплата споживачем цих послуг повинна здійснюватися згідно з укладеним договором між споживачем та виконавцем послуг або з спеціалізованою організацією з періодичної повірки та ремонту квартирних лічильників.

Позиція редакції:
У відповідності до положення статті 28 Закону «Про метрологію та метрологічну діяльність», — періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж) засобів обліку здійснюються за рахунок підприємств і організацій, які надають послуги з водопостачання. Закон у нашій країні має вищу юридичну силу щодо всіх підзаконних актів, у тому числі й усіляких постанов Кабінету Міністрів, не кажучи вже про місцеві рішення нижчих інституцій виконавчої влади. Чому ж тоді чиновники намагаються вишукувати усілякі «норми», вигідні тільки їм? Усе досить просто й обумовлено тільки тим, що в країні, де не панують закони і право, керує хтось інший: чиновники й олігархи, партії та організації… Такими ми бачили, на жаль, минулі п’ять років, коли найбільше за всі періоди зросли ціни, корупція розрослася до нечуваних меж, судді «судять», як заманеться їм та замовникам... Темні схеми у водопостачанні — наслідок цього ланцюга.

Директор комунального підприємства «Чернігівводоканал» О. Шкінь акцентує увагу на тому, що в законі начебто не передбачено, що проведення робіт періодичної повірки має здійснюватись безкоштовно. Дивно це чути, бо слова «ЗА РАХУНОК підприємств і організацій»(із закону) і є синонімічним і тотожним до слова «безкоштовно».

Але що вже казати про місцевих водоможновладців, коли в газеті «Урядовий кур’єр» на цілій сторінці консультацій відділу соціально-правових питань, відведеній саме водолічильникам, не дається точної відповіді. У статті «Кому платити за ремонт лічильників» заступник начальника Державної житлово-комунальної інспекції М. Чорний в одному абзаці акцентує увагу на тому, що «згідно із законом … споживач не повинен платити за монтаж та перевірку лічильників», а вже в наступному абзаці йдеться про протилежне: «Законом не передбачено, що проведення робіт з періодичної повірки має здійснюватись безкоштовно». Тобто саме так, як стверджує і чернігівський керівник «Водоканалу».
Хто ж наведе все-таки порядок у цьому питанні і скасує двозначне тлумачення щодо того, хто повинен платити за повірку водолічильників?

Підготував Сергій КОРДИК

Повністю матеріал читайте в газеті "Сіверщина".




Теги:С.Кордик, водопостачання, Шкінь, тарифи, Чернігів


Читайте також



Коментарі (0)
avatar