реклама партнерів:
Головна › Новини › КРИМІНАЛ

Військове майно: хто гріється біля нього?

На Державному підприємстві «171 Чернігівський ремонтний завод» ревізія КРУ виявила незаконних операцій, що призвели до втрат фінансових і матеріальних ресурсів на 1 млн 190 тис грн.

ДП «171 Чернігівський ремонтний завод», що належить до сфери управління Міноборони, перебуває у скруті вже не перший рік. Не отримуючи замовлень від свого відомства, воно встигло накопичити чималі борги із заробітної плати, податків та відрахувань до Пенсійного фонду. Врешті-решт, Міністр оборони України видав Наказ від 06.10.2008 №483 «Про реорганізацію державного підприємства «171 Чернігівський ремонтний завод». Та це не зарадило відновленню діяльності ДП*.

За даними фінансового звіту за 2009 та 2010 роки, заборгованість заводу за розрахунками з бюджетом наростає, як снігова куля. Якщо станом на 01.03.2009 вона дорівнювала 1,6 млн грн, то 01.09.2010 — вже 2,2 млн грн.

Ревізія показала: досі залишаються не відшкодованими фінансові порушення, встановлені попереднім контрольним заходом (акт від 31.03.2009), щодо відчуження державного майна без дозволу Міністерства оборони на суму 1,6 млн грн. та земельних ділянок площею 1,2 га вартістю 68 тис грн. Інакше, як розбазарюванням державного, майна це не назвати.

До старих порушень додалися нові — за період фінансово-господарської діяльності з 01.03.2009 по 01.09.2010.

Левова доля від загальної суми цих порушень була виявлена при ревізії збереження основних засобів.

Загалом згідно з наказом Міністра оборони України від 07.09.2009 року №448 з балансу підприємства списали 623(!) найменування основних засобів первинною вартістю 4,8 млн грн — будівлі цехів, боксу, медпункту, очисних споруд, гаражу, сховища, а також верстаки, преси, молоти, кран-балки та інше. А невдовзі все це добро продали. Причому кошти від його реалізації мали піти виключно в рахунок погашення податкового боргу, оскільки згадане рухоме і нерухоме майно перебувало в податковій заставі.

Будівлі боксу, медпункту, очисних споруд та гаражу завдяки посередництву товарної біржі „Поліська” продали фізичним особам-підприємцям та ПП „Будінвест сервіс” за 352 тис грн. З цієї суми до Державного бюджету потрапило 348 тис. грн.

З іншими об’єктами вийшло не так гладко. Так, придбавши будівлю цеху №5 за 1 млн 135 тис грн, ПП „Будінвест сервіс” забуло сплатити підприємству 315 тис грн. У свою чергу інше київське ТОВ „Астрая-Хліб» ” уподобавши будівлю прохідної площею 240 кв. м за 290 тис грн, залишилося винним заводу 211 тис грн. Причому, якщо до ТОВ «Астрая-Хліб» підприємство ще проводило претензійно-позовну роботу, то іншому покупцеві військового майна — ПП «Будінвест сервіс» борг, судячи з усього, пробачили.

Загалом на порушення чинного законодавства до Держбюджету в рахунок погашення податкового боргу не були перераховані кошти від продажу майнових об’єктів на загальну суму 1 млн 10 тис грн. За висновком ревізорів, порушення допущено з вини колишнього директора підприємства.

Крім того, як встановила ревізія, з березня 2009 року до вересня 2010 року без попереднього погодження з Міністерством оборони України та Фондом Держмайна України ДП «171 Чернігівський ремонтний завод» розпродало різного майна (в тому числі і будівлі) приватним підприємствам, фізичним особам-підприємцям та працівникам заводу на суму 473 тис. грн.

А ось ще кілька сумнівних операцій, які не кращим способом характеризують фінансово-господарську діяльність державного підприємства.

Вибіркова ревізія списання запасів заводу виявила факти списання матеріальних цінностей по бухгалтерському обліку без підтверджуючих документів, що призвело до завищення витрат на загальну суму 36 тис грн.

У 2009 році завод уклав договір на надання юридичних послуг з суб’єктом підприємницької діяльності — фізичною особою гр. П. Хоча фінансовими планами на 2009 – 2010 роки такі послуги не передбачалися. Цікаво, що в договорі ані словом не оговорювалася вартість послуг СПД. Не зазначалися їхні види, кількість та вартість і в актах здачі-прийняття юридичних послуг. Проте, не зважаючи на це, завод здійснив видатки, оплативши підприємцеві його послуги на загальну суму 53 тис грн.

Вибірковою ревізією розрахунків з підприємствами, юридичними та фізичними особами було встановлено, що відповідно до договору суборенди між ДП «171 Чернігівський ремонтний завод» та акціонерним товариством „Українська пожежно-страхова компанія” завод взяв у тимчасове користування приміщення для розміщення у столиці свого Представництва за адресою м. Київ, вул. Спаська, 3/7. Проте з’ясувалося, що Представництва… фактично не існувало.

Це підтвердили, зокрема, штатні розписи заводу, де посада керівника Представництва була відсутня. Не знайшлося і посадової інструкції керівника Представництва та звітів про його роботу. Тож кошти за суборенду згаданого приміщення в сумі 16 тис грн. були перераховані страховій компанії незаконно…

Не важко здогадатися, куди веде завод подібний «менеджмент». Замість того, щоб підняти державне підприємство з колін його продовжували заганяти в глухий кут. Продавши цехи, обладнання і навіть прохідну, звичайно, можна розрахуватися з певною частиною боргів. Ну а що далі? На черзі — земелька? Мабуть, комусь дуже кортить прибрати до рук «ласий шматок» — територію заводу площею близько 16 га у привабливому районі Чернігова.

Матеріали ревізії передано до Управлінню державної служби боротьби з економічними злочинами УМВС в Чернігівській області.

*Довідка. (див. офіційний веб-сайт ГоловКРУ України http://www.dkrs.gov.ua/kru/uk/publish/article/56505)
“Мають місце суттєві недоліки і в організації проведення реорганізації та ліквідації (припинення діяльності) державних підприємств.

Наприклад, наказами Міністра оборони України від 06.10.2008 № 483 “Про реорганізацію державного підприємства “171 Чернігівський ремонтний завод”, від 06.10.2008 №484 “Про реорганізацію державного підприємства Міністерства оборони України “Одеський металообробний завод”, від 23.03.2009 №133 “Про реорганізацію державного підприємства “Рівненський автомобільний ремонтний завод” передбачено реорганізацію трьох ремонтних підприємств шляхом приєднання до ДП “Інвестжитло”, функції якого взагалі не пов’язані з основними видами їх діяльності, а пов’язані з реалізацією майна. При цьому виникає загроза втрати земель оборони”.

Олена Коросташовець,

начальник відділу інспектування органів державної влади КРУ в Чернігівській області




Теги:заборгованість по зарплаті, Міністерство оборони, КРУ


Читайте також



Коментарі (6)
avatar
1
Представлена стаття дивує своєю бездарністью та навалою перекручених фактів, які грунтуються на міркуваннях недолугого автора.
avatar
2
Бред смашедшего
avatar
3
Совершенно необоснованная, бездарно написанная статья , интересно как допускается такое в издание
avatar
4
Юридична допомога за 2 роки в розмірі 53 000 грн. - це багато??? Середньостатистичний спеціаліст будь - якої державної установи регіонального рівня отримуює стільки ж, чи не більше. Хіба що КРУ працює на засадах суцільного альтруїзму та не потребує грошей за свою роботу. Або така сума для працівників КРУ є недосяжною "манною небесною", що підтверджує їх низьку самооцінку та низький професійний рівень. Як, на думку працівників КРУ, можна назвати юристів, які за представництво інтересів юридичної особи в господарському суді беруть гонорар в розмірі 10-30 % від суми позову? На мій погляд, це гідний гонорар за професійно виконану роботу. І така практика існує вже майже 20 років. А тут лише 53 000 грн., що і виглядає як той самий альтруїзм. Соромно, КРУ!
avatar
5
Ця стаття нагадує заказну статтю із жовтої преси
avatar
6
"ДП «171 Чернігівський ремонтний завод», що належить до сфери управління Міноборони, перебуває у скруті вже не перший рік. Не отримуючи замовлень від свого відомства, воно встигло накопичити чималі борги із заробітної плати, податків та відрахувань до Пенсійного фонду. Врешті-решт, Міністр оборони України видав Наказ від 06.10.2008 №483 «Про реорганізацію державного підприємства «171 Чернігівський ремонтний завод»."

"Не важко здогадатися, куди веде завод подібний «менеджмент». Замість того, щоб підняти державне підприємство з колін його продовжували заганяти в глухий кут."

Ви самі собі суперечите. Яким чином на вашу думку можна підняти "з колін" такий завод не надаючи йому для цього "руки допомоги", тобто заказів на виконання ремонтних робіт, чим саме і повинен займатись вище згаданий завод. Окрім того, якщо вже й ліквідували частину потужностей заводу за Наказом міністра, отже це було обгрунтовано. Можна і самому здогадатись скільки коштів затрачається лише на утримання "наплаву" такого заводу, як ви писали 16га, та ще і у привабливому районі міста. Напевно немало коштів у борг підприємства кожного місяця додає податок за землю. А якщо сюди додати освітлення та опалення заводу то сума стає ще більшою. Та не забудемо про те що ще й людем треба виплачувати заробітну плату для того ж таки щоб це освітлення і опалення працювало, та ще й охорону заводу треба ж мати. От можете собі прикинути на скільки кожен місяць росте борг перед державою, яка сама ж такий борг і породила, не даючи заказів на свою "дитину" якщо так можна висловитись. А як всім відомо за свої борги всі ми колись заплатимо, то напевно і держава від людей небагато чим відрізняється.

avatar