Війна білбордів (продовження)
У народі вже давно охрестили ці носії реклами бігмордами — і не випадково. Бо на них, як правило, разом із солоденькими обіцянками красується усміхнене, причесане й відретушоване обличчя кандидата в депутати. Щоправда, останнім часом пішла зовсім інша тенденція — на білбордах і сітілайтах розміщувати тільки текст, без портретів. Можливо, політтехнологи вирішили, що останні занадто непривабливі для виборців, навіть після ретельної обробки у фотошопі, а може, за принципом — «щоб відрізнятися».
Подивимось, хто чим намагається привабити виборця в Чернігові.
«Партія регіонів» опрацьовує свідомість виборців у кілька етапів. Спочатку по країні розвісили білборди з гаслами: «Руїну подолано, стабільність досягнуто». Це — їхній особистий міф про те, що в усьому винні «папєрєднікі», які розграбували країну до нитки, тому, мовляв, ми так погано й живемо. Аж два роки знадобилося працьовитим «регіонам», щоб подолати цю руїну. Щоправда, не всі розуміють, у чому ж це подолання полягає, що ж покращилося? Для того, щоб ми, виборці, довго не розмірковували, нам пропонують набір картинок у дусі кращих зразків радянських плакатів. Усі вони є на сітілайтах. Тут і усміхнений дідусь із дитиною (мовляв, народжуваність зростає, життя триває), і стадіон до Євро-2012, і щасливі вболівальники, і новобудови. Не знаю, кому адресовані такі картинки: може, тим жителям Чернігівщини, які за свою мінімальну зарплату аж ніяк не могли потрапити на матчі Євро й побачити ті стадіони. Чи для тих, кому таке елітне житло може тільки снитися, але дозволити собі купити його вони не можуть?
Це фото прекрасно показує, як у нас подолано руїну. Дві жінки з важкими сумками стабільно чекають на свій автобус (їдуть, напевне, з базару, де намагалися щось уторгувати). А поруч із сітілайтом — зруйнована огорожа.
Зате для тих, хто все ж таки увірував у гасло «Партії регіонів», його логічне продовження на новій порції реклами: «Від стабільності до добробуту».
«Украинский выбор», «Страной управляешь ты» — написано на білбордах Віктора Медведчука. От добре, що нагадали! Тільки в мене виникає питання: якщо країною керую я, як так сталося, що шикарний маєток на околиці Ялти належить йому, а не дітям, хворим на туберкульоз (як писали ЗМІ, маєток Медведчука нібито побудовано на землях колишнього санаторію для дітей, хворих на туберкульоз)? Як ми, керівники країни, могли це допустити?
А ось політична реклама комуністичної партії пропонує дуже актуальні гасла: «Родная земля украинцам как мать, не сметь за деньги ее продавать», «Вернуть пенсионный возраст, как был» тощо. Тільки незрозуміло, чому ж комуністи входять у коаліцію зі своїми головними «противниками» — олігархами, чому голосують спільно за закони? Щодо основного гасла червоних «Вернем страну народу» в інтернеті жартома коментують: «А навіщо було її в народу забирати?»
У дусі комуністів обіцяє доступну медицину та освіту Владислав Атрошенко. Крім того, на його сітілайтах підкреслюється, що він — земляк («Ми земляки, у цьому наша сила»). Очевидно, політтехнологи розраховують, що це спрацює у боротьбі з основним конкурентом по округу — Станіславом Прокопенком, який родом із Донецької області. Мовляв, земляк — значить, свій, буде відстоювати інтереси своєї землі (такий, по суті, міф, бо місце народження зовсім не є гарантією того, що людина буде виконувати всі обіцянки перед виборцями). Натомість з боку Партії регіонів з’явилися сітілайти «Не пайками, а ділами», які ніби натякають на те, що роздача продуктових наборів від В.Атрошенка не вирішить проблем села.
Лідером за кількістю гасел у місті Чернігові є білборди Олександра Соколова. Текст, скажімо так, прямолінійний, без усіляких стилістичних викрутасів: «Чернігову потрібен Соколов», «Досвідчений господарник», «Іду в парламент лобіювати інтереси чернігівців», «Творити закони мають практики». На фото — білборд фонду «Майбутнє Чернігова» Олександра Соколова поряд із місцем, де заплановане будівництво заправки (про це скандальне будівництво ми вже не один раз писали). Ось приклад того, як захищаються інтереси простих чернігівців, які живуть за кілька метрів від запланованої АЗС.
У будь-якому разі політична реклама заполонила собою все місто й околиці. І це тільки здається, що вона не впливає. Як писав один французький письменник, ви можете скільки завгодно думати, що реклама на вас не діє. Але коли в розгубленості стоїте біля полиці з різним товаром, і у вас зовсім мало часу, щоб вибрати, хапаєте якраз той, про який недавно бачили привабливий рекламний ролик. Бо саме його образ застряг у вашій свідомості.
Так і політична реклама. Але загалом краще керуватися не рекламою чи порадами родичів, а читати різні аналітичні матеріали в солідних виданнях, щоб вибір був більш виважений і серйозний.
Вікторія ГАВРИК
Фото автора
Подивимось, хто чим намагається привабити виборця в Чернігові.
«Партія регіонів» опрацьовує свідомість виборців у кілька етапів. Спочатку по країні розвісили білборди з гаслами: «Руїну подолано, стабільність досягнуто». Це — їхній особистий міф про те, що в усьому винні «папєрєднікі», які розграбували країну до нитки, тому, мовляв, ми так погано й живемо. Аж два роки знадобилося працьовитим «регіонам», щоб подолати цю руїну. Щоправда, не всі розуміють, у чому ж це подолання полягає, що ж покращилося? Для того, щоб ми, виборці, довго не розмірковували, нам пропонують набір картинок у дусі кращих зразків радянських плакатів. Усі вони є на сітілайтах. Тут і усміхнений дідусь із дитиною (мовляв, народжуваність зростає, життя триває), і стадіон до Євро-2012, і щасливі вболівальники, і новобудови. Не знаю, кому адресовані такі картинки: може, тим жителям Чернігівщини, які за свою мінімальну зарплату аж ніяк не могли потрапити на матчі Євро й побачити ті стадіони. Чи для тих, кому таке елітне житло може тільки снитися, але дозволити собі купити його вони не можуть?
Це фото прекрасно показує, як у нас подолано руїну. Дві жінки з важкими сумками стабільно чекають на свій автобус (їдуть, напевне, з базару, де намагалися щось уторгувати). А поруч із сітілайтом — зруйнована огорожа.
Зате для тих, хто все ж таки увірував у гасло «Партії регіонів», його логічне продовження на новій порції реклами: «Від стабільності до добробуту».
«Украинский выбор», «Страной управляешь ты» — написано на білбордах Віктора Медведчука. От добре, що нагадали! Тільки в мене виникає питання: якщо країною керую я, як так сталося, що шикарний маєток на околиці Ялти належить йому, а не дітям, хворим на туберкульоз (як писали ЗМІ, маєток Медведчука нібито побудовано на землях колишнього санаторію для дітей, хворих на туберкульоз)? Як ми, керівники країни, могли це допустити?
А ось політична реклама комуністичної партії пропонує дуже актуальні гасла: «Родная земля украинцам как мать, не сметь за деньги ее продавать», «Вернуть пенсионный возраст, как был» тощо. Тільки незрозуміло, чому ж комуністи входять у коаліцію зі своїми головними «противниками» — олігархами, чому голосують спільно за закони? Щодо основного гасла червоних «Вернем страну народу» в інтернеті жартома коментують: «А навіщо було її в народу забирати?»
У дусі комуністів обіцяє доступну медицину та освіту Владислав Атрошенко. Крім того, на його сітілайтах підкреслюється, що він — земляк («Ми земляки, у цьому наша сила»). Очевидно, політтехнологи розраховують, що це спрацює у боротьбі з основним конкурентом по округу — Станіславом Прокопенком, який родом із Донецької області. Мовляв, земляк — значить, свій, буде відстоювати інтереси своєї землі (такий, по суті, міф, бо місце народження зовсім не є гарантією того, що людина буде виконувати всі обіцянки перед виборцями). Натомість з боку Партії регіонів з’явилися сітілайти «Не пайками, а ділами», які ніби натякають на те, що роздача продуктових наборів від В.Атрошенка не вирішить проблем села.
Лідером за кількістю гасел у місті Чернігові є білборди Олександра Соколова. Текст, скажімо так, прямолінійний, без усіляких стилістичних викрутасів: «Чернігову потрібен Соколов», «Досвідчений господарник», «Іду в парламент лобіювати інтереси чернігівців», «Творити закони мають практики». На фото — білборд фонду «Майбутнє Чернігова» Олександра Соколова поряд із місцем, де заплановане будівництво заправки (про це скандальне будівництво ми вже не один раз писали). Ось приклад того, як захищаються інтереси простих чернігівців, які живуть за кілька метрів від запланованої АЗС.
У будь-якому разі політична реклама заполонила собою все місто й околиці. І це тільки здається, що вона не впливає. Як писав один французький письменник, ви можете скільки завгодно думати, що реклама на вас не діє. Але коли в розгубленості стоїте біля полиці з різним товаром, і у вас зовсім мало часу, щоб вибрати, хапаєте якраз той, про який недавно бачили привабливий рекламний ролик. Бо саме його образ застряг у вашій свідомості.
Так і політична реклама. Але загалом краще керуватися не рекламою чи порадами родичів, а читати різні аналітичні матеріали в солідних виданнях, щоб вибір був більш виважений і серйозний.
Вікторія ГАВРИК
Фото автора
Читайте також |
Коментарі (1) |
| |