"Велике крадівництво" за рахунок МВФ
На рахунки Нацбанку зайшов щедрий подарунок від МВФ - 2,7 млрд доларів.
Цей безповоротний транш в рамках підтримки країн-членів МВФ у боротьбі з коронавірусом може використовуватися урядами держав на власний розсуд, без додаткових умов від фонду.
Просто ідеальна ситуація для злодійкуватої української влади...
За словами прем'єра Шмигаля, «кошти будуть сприяти макроекономічній стабільності, дозволять збільшити соціальні виплати та підтримають українську економіку на шляху її відновлення». Але чеснішим був радник президента Олег Устенко, який сказав, що «кошти можна використовувати на проекти, пов'язані з розбудовою інфраструктури…» Тобто, не на соціальні виплати, а на відточений механізм розкрадання бюджету – на так зване «Велике будівництво».
Влада відчула запах великих грошей - якщо минулого року обсяг інвестицій у «Велике будівництво» був 102,5 млрд грн, то цього року – вже 150 млрд грн!
Те, що інфраструктурні витрати минулого року було профінансовано коштом зростання дефіциту бюджету – нікого не хвилює.Тільки за 2020 рік боргове навантаження Укравтодору збільшилось вдвічі - з 32,5 до 66,0 млрд грн.
Але ж проблема не тільки в цьому. Через дискримінаційні тендери «Укравтодору» та політику недопущення більшості компаній до великих тендерів на ринку утворився картель з декількох компаній.
За рік одна лише компанія «Автомагістраль-Південь» Олександра Бойка отримала підрядів із бюджету на більш як 30 млрд грн.
Сотні компаній просто позбавлені шансів брати участь в програмі «Великого будівництва», а населення змушене переплачувати за будівництво доріг від 20 до 40% вартості. Саме таку корупційну складову «Великого будівництва» називають експерти. До того ж через відсутність реального контролю за якістю будівництва чи ремонту, дороги переважно мають погану якість.
Враховуючи, що до підрядів часто залучаються іноземні компанії, а будматеріали закуповуються взагалі закордоном, мова про хоч якусь підтримку української економіки не йде.
І все це корупційне буйство покривають перші особи держави – Банкова дала чіткий сигнал правоохоронцям, що проект імені Президента є недоторканим. Відтак розслідування правоохоронцями або не проводяться, або імітуються. Мовчить і Антимонопольний комітет, який мав би першим боротися з новим дорожнім картелем.
Американці чітко відреагували на «Велике будівництво» - тому Зеленський і був змушений викреслити міністра інфраструктури Кубракова зі складу делегації в США.
Адміністрація Байдена показала Зеленському, що добре бачить корупцію його команди.
Але як нам боротися з корупцією тих, хто зосередив в руках абсолютну владу?
Єдиний шлях – позбавлення їх цієї влади.
Маємо готуватися до нових виборів – об’єднуватися і йти з чітким планом дій, який протиставимо популізму Зеленського та його команди.
Інших варіантів немає.
Марія ІОНОВА
Цей безповоротний транш в рамках підтримки країн-членів МВФ у боротьбі з коронавірусом може використовуватися урядами держав на власний розсуд, без додаткових умов від фонду.
Просто ідеальна ситуація для злодійкуватої української влади...
За словами прем'єра Шмигаля, «кошти будуть сприяти макроекономічній стабільності, дозволять збільшити соціальні виплати та підтримають українську економіку на шляху її відновлення». Але чеснішим був радник президента Олег Устенко, який сказав, що «кошти можна використовувати на проекти, пов'язані з розбудовою інфраструктури…» Тобто, не на соціальні виплати, а на відточений механізм розкрадання бюджету – на так зване «Велике будівництво».
Влада відчула запах великих грошей - якщо минулого року обсяг інвестицій у «Велике будівництво» був 102,5 млрд грн, то цього року – вже 150 млрд грн!
Те, що інфраструктурні витрати минулого року було профінансовано коштом зростання дефіциту бюджету – нікого не хвилює.Тільки за 2020 рік боргове навантаження Укравтодору збільшилось вдвічі - з 32,5 до 66,0 млрд грн.
Але ж проблема не тільки в цьому. Через дискримінаційні тендери «Укравтодору» та політику недопущення більшості компаній до великих тендерів на ринку утворився картель з декількох компаній.
За рік одна лише компанія «Автомагістраль-Південь» Олександра Бойка отримала підрядів із бюджету на більш як 30 млрд грн.
Сотні компаній просто позбавлені шансів брати участь в програмі «Великого будівництва», а населення змушене переплачувати за будівництво доріг від 20 до 40% вартості. Саме таку корупційну складову «Великого будівництва» називають експерти. До того ж через відсутність реального контролю за якістю будівництва чи ремонту, дороги переважно мають погану якість.
Враховуючи, що до підрядів часто залучаються іноземні компанії, а будматеріали закуповуються взагалі закордоном, мова про хоч якусь підтримку української економіки не йде.
І все це корупційне буйство покривають перші особи держави – Банкова дала чіткий сигнал правоохоронцям, що проект імені Президента є недоторканим. Відтак розслідування правоохоронцями або не проводяться, або імітуються. Мовчить і Антимонопольний комітет, який мав би першим боротися з новим дорожнім картелем.
Американці чітко відреагували на «Велике будівництво» - тому Зеленський і був змушений викреслити міністра інфраструктури Кубракова зі складу делегації в США.
Адміністрація Байдена показала Зеленському, що добре бачить корупцію його команди.
Але як нам боротися з корупцією тих, хто зосередив в руках абсолютну владу?
Єдиний шлях – позбавлення їх цієї влади.
Маємо готуватися до нових виборів – об’єднуватися і йти з чітким планом дій, який протиставимо популізму Зеленського та його команди.
Інших варіантів немає.
Марія ІОНОВА
Читайте також |
Коментарі (0) |