Свавілля
Це свавілля - причому з обох сторін. З приводу блокади польських перевізників на кордоні з Україною - думка Пьєтра Кульпи.
Без схеми з української сторони не обійшлося - в особі електронної системи черги ("корупційна помпа", за словами експерта), що змушувала порожні польські фури стояти в черзі багато днів. Втім 25% їхала поза чергою - чомусь (причина названа відкритим текстом). Виникає питання - на чий стороні українська держава? Втім блокування доріг - так само свавілля, анархія. Є політичний присмак - тим скористалася найменша польська парламентська партіія (Конфедерація). Ситуація дуже шкодить обом сторонам, отримувач вигід також відомий - це росія.
Польська влада що йде ображена - вона пішла на великі ризики на початку війни, натомість очікуваного відгуку не отримала, тож частину провину за програш на виборах покладає на українську владу. Тобто у неї немає мотивації щось робити. Є надія, що з приходом нового уряду в Польщі проблему вдасться розв`язати - потрібні рівні прозорі умови.
Додам від себе - між тим підвищується ціна на скраплений газ як наслідок блокади, гальмуються поставки - не лише гуманітарної допомоги
Володимир БОЙКО
Не треба "розподіляти" провину за транспортну блокаду України з боку Польщі, на нас, українців.
Аргумент про "пусті фури" нічого не пояснює, а тим більше, не виправдовує дій польських блокувальників. Чому? Та тому, що митний контроль не завантаженої вантажівки не дорівнює нулю, це ілюзія і популізм. Пуста вантажівка, польська, яка їде з України, це а) автотранспорт, який має свою процедуру контролю б) це великий фізичний обʼєкт, який підлягає митному та прикордонному догляду в обовʼязковому порядку! Уявлення про те, що водій може просто крикнути на кордоні митнику та прикордоннику: "Я пустий!", а вони йому у відповідь:"Проїзжай" - помилкове.
Корупція на українському кордоні є, без сумніву. Але є вона і на польському кордоні, з боку польських митників - це також, без сумніву. Щодо останнього звинувачення, пояснюю. Україна приєдналась до європейської "Конвенції про спільний транзит". Там 36 країн. Повне приєднання, де-юре, запрацювало...07.11.23! Тепер, експорт з України, на 100% має йти а) під пломбою спеціального типу (дійсна для усіх членів Конвенції) і б) з фінансовою гарантією для покриття можливих штрафів та інших нарахувань, у разі порушення транзитером митних правил та процедур на маршруті транзиту. Головне - українська, не польська транзитна декларація форми Т1 поховала багаторічну годівничку польських митників - обовʼязок українського перевізника купувати польську Т1 на кордоні. Що зараз - український експортер предʼявляє українську Т1, польські митники кажуть: "Викинь свою та йди купуй польську". Польські партнери, ой, як не святі, а їх нехтування обовʼязком забезепечення безперешкодного транспортного сполучення - це норма міжнародного права, яке вище любих, внутрішніх законів Республіки Польща, у частині права на страйк, наприклад.
Просто кажучи, кордон має бути розблоковано польськими силами правопорядку. Але, маємо зовсім іншу картину, "бо Уряду нема...". Побачимо, що розкаже новий Уряд, при формуванні якого у Конфедерації "золотої акції" так і не зʼявилось, на щастя.
Костянтин ІВАНОВ
Довідка від редакції "Сіверщини".
Пьотр Кульпа - екс- міністр праці Польщі
Костянтин Іванов - президент Чернігівської регіональної торгово- промислової палати.
Без схеми з української сторони не обійшлося - в особі електронної системи черги ("корупційна помпа", за словами експерта), що змушувала порожні польські фури стояти в черзі багато днів. Втім 25% їхала поза чергою - чомусь (причина названа відкритим текстом). Виникає питання - на чий стороні українська держава? Втім блокування доріг - так само свавілля, анархія. Є політичний присмак - тим скористалася найменша польська парламентська партіія (Конфедерація). Ситуація дуже шкодить обом сторонам, отримувач вигід також відомий - це росія.
Польська влада що йде ображена - вона пішла на великі ризики на початку війни, натомість очікуваного відгуку не отримала, тож частину провину за програш на виборах покладає на українську владу. Тобто у неї немає мотивації щось робити. Є надія, що з приходом нового уряду в Польщі проблему вдасться розв`язати - потрібні рівні прозорі умови.
Додам від себе - між тим підвищується ціна на скраплений газ як наслідок блокади, гальмуються поставки - не лише гуманітарної допомоги
Володимир БОЙКО
Не треба "розподіляти" провину за транспортну блокаду України з боку Польщі, на нас, українців.
Аргумент про "пусті фури" нічого не пояснює, а тим більше, не виправдовує дій польських блокувальників. Чому? Та тому, що митний контроль не завантаженої вантажівки не дорівнює нулю, це ілюзія і популізм. Пуста вантажівка, польська, яка їде з України, це а) автотранспорт, який має свою процедуру контролю б) це великий фізичний обʼєкт, який підлягає митному та прикордонному догляду в обовʼязковому порядку! Уявлення про те, що водій може просто крикнути на кордоні митнику та прикордоннику: "Я пустий!", а вони йому у відповідь:"Проїзжай" - помилкове.
Корупція на українському кордоні є, без сумніву. Але є вона і на польському кордоні, з боку польських митників - це також, без сумніву. Щодо останнього звинувачення, пояснюю. Україна приєдналась до європейської "Конвенції про спільний транзит". Там 36 країн. Повне приєднання, де-юре, запрацювало...07.11.23! Тепер, експорт з України, на 100% має йти а) під пломбою спеціального типу (дійсна для усіх членів Конвенції) і б) з фінансовою гарантією для покриття можливих штрафів та інших нарахувань, у разі порушення транзитером митних правил та процедур на маршруті транзиту. Головне - українська, не польська транзитна декларація форми Т1 поховала багаторічну годівничку польських митників - обовʼязок українського перевізника купувати польську Т1 на кордоні. Що зараз - український експортер предʼявляє українську Т1, польські митники кажуть: "Викинь свою та йди купуй польську". Польські партнери, ой, як не святі, а їх нехтування обовʼязком забезепечення безперешкодного транспортного сполучення - це норма міжнародного права, яке вище любих, внутрішніх законів Республіки Польща, у частині права на страйк, наприклад.
Просто кажучи, кордон має бути розблоковано польськими силами правопорядку. Але, маємо зовсім іншу картину, "бо Уряду нема...". Побачимо, що розкаже новий Уряд, при формуванні якого у Конфедерації "золотої акції" так і не зʼявилось, на щастя.
Костянтин ІВАНОВ
Довідка від редакції "Сіверщини".
Пьотр Кульпа - екс- міністр праці Польщі
Костянтин Іванов - президент Чернігівської регіональної торгово- промислової палати.
Читайте також |
Коментарі (0) |