Роботодавці пропонують. Потім будуть вимагати... (звернення до обласної ради)
Шановні депутати обласної ради !
Спільний представницький орган сторони роботодавців Чернігівської області просить підтримати резолюцію з’їзду роботодавців Чернігівської області, який відбувся за чисельними проханнями роботодавців та підприємців регіону 19 квітня 2013 року у місті Чернігові.
Тема з’їзду роботодавців: «Нагальні проблеми роботодавців та підприємців, які гальмують соціально-економічний розвиток регіону та Держави»
Резолюція з’їзду
1.Зменшити кількість дозволів (довідок) для ведення зовнішньоекономічної діяльності та повернути процедуру їх отримання за місцем ведення підприємницької діяльності.
Законодавчі та регуляторні акти Міністерств та відомств вимагають підтвердження та отримання довідок, які дублюють вже врегульовані законодавством України відносини. В Україні існує єдиний класифікатор товарів і послуг, який підтверджується сертифікатами походження та сертифікатами якості цих товарів. Цього достатньо для ведення зовнішньоекономічної діяльності.
На сьогодні суб’єкт зовнішньоекономічної діяльності змушений отримувати довідки та підтвердження на очевидні речі, що потребує дуже багато часу та фінансових витрат цього суб’єкта. В окремих випадках ця процедура займає від одного до двох місяців. Отримання довідки в Міністерстві екології України займає по часу 60 днів, а отримання довідки в Комітеті ветеринарної медицини – від 10 до 20 днів. Раніше ці довідки видавались ветеринарами за місцем ведення підприємницької діяльності за декілька годин.
Це, притому, що за цей товар вже отримана валюта в Україні.
В Китаї аналогічна дозвільна процедура займає 10 хвилин, а у нас іноді унеможливлює ведення зовнішньоекономічної діяльності.
Спрощення вищевказаної процедури дасть можливість підтримати зовнішньоекономічну діяльність підприємств України:
- зменшити витрати часу підприємців на отримання дозволів;
- збільшити кількість замовлень від іноземних партнерів та створити умови для їх виконання без порушення договірних умов;
- збільшити надходження валютних коштів до державного бюджету України;
- зберегти робочі місця на українських підприємствах;
2. Підтримати проект „Національного реєстру контролюючих органів”, який розробила Федерація роботодавців України з метою здійснення публічного контролю діяльності контролюючих органів активними представниками громадянського суспільства та суб’єктами господарювання, скоротити кількість перевірок підприємців та знизити витрати бізнесу на адміністрування.
3. Повернути сільським та селищним радам повноваження реєстрації договорів по оренді земельних ділянок, об’єктів нерухомості та власності, що знаходиться у межах територіальних громад, надавши їм доступ до Єдиного державного реєстру. Кошти, отримані за реєстрацію, повинні надходити до місцевих бюджетів. Ці кошти значною мірою покращать соціально-економічний стан сіл і селищ, які на сьогоднішній день залишились практично без фінансування, а громадяни, особливо похилого віку, взагалі не в змозі виконати процедури, створені Міністерством юстиції.
За нашими підрахунками тільки з Чернігівської області за послуги реєстрації на рахунки Міністерства юстиції буде перераховано до 50 млн. гривень за рік. І ці кошти в село вже ніколи не повернуться!
На наш погляд, це самий невдалий Закон "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" за останні 20 років, який зупиняє будь-який соціально-економічний розвиток села та веде до знищення сільського населення.
4. Внести зміни до окремих статей Податкового Кодексу з метою зменшення у 2 рази податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, бо цей податок остаточно знищить залишки вітчизняної промисловості.
5. Вдосконалити на законодавчому рівні методику грошової оцінки землі з метою визначення її реальної вартості. Методика грошової оцінки землі (нормативна та експертна), яка лягла в основу нормативно – правової бази України і яка, використовуючи сумнівні статистичні дані, є необ’єктивною і дуже далека від реалій життя кожного окремого підприємства.
6.Повернути місцевим адміністраціям повноваження надання спеціальних дозволів на видобуток корисних копалин за виключенням нафти та газу.
7. Повернути місцевим адміністраціям право видачі ліцензій на всі види діяльності, що потребують спеціальних дозволів.
8. Підтримати Проект Закону про внесення змін до закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» № 1182 від 27.12.2012, внесений на розгляд Верховної Ради народними депутатами України Продан О.П. та Розенком П.В.
Прийняття законопроекту спрямоване на:
- створення умов для детінізації роботи суб’єктів малого підприємництва;
забезпечення соціальних гарантій найманим працівникам, зокрема – зарахування реального пенсійного стажу та матеріальної компенсації періодів втрати працездатності категорії працівників, які на даний час частково, або повністю працюють в тіні;
- збільшення надходжень коштів до загальнодержавних фондів соціального страхування, доходів місцевих та державного бюджетів.
9. Зобов’язати енергетичні компанії, незалежно від форм власності, забезпечувати приєднання до електричних мереж суб’єктів господарювання, або фізичних осіб згідно поданих заяв безкоштовно, у зв’язку з надзвичайною складністю доступу до електроенергії, значною корумпованістю галузі електроенергетики та загрозою національній безпеці України.
Підключення до електромережі енергетичні компанії мають здійснювати за рахунок коштів, які вони повинні направляти на розвиток електричних мереж згідно своїх інвестиційних зобов’язань, що були ними взяті під час приватизації цих компаній.
10. Підтримати проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб”. Номер реєстрації законопроекту 1118 від 18 грудня 2012 року. Реалізація проекту дозволить вдосконалити механізм фінансування пенсій, які призначені на пільгових умовах.
Згідно статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” робітниці текстильного виробництва мають право на пенсію на пільгових умовах за віком після досягнення ними 50-ти років і при 20 –річному стажі роботи на вище вказаному виробництві. До досягнення працівницею пенсійного віку виплата пенсій здійснюється Пенсійним фондом України за рахунок коштів підприємства, призначених на оплату праці.
В результаті, для більшості текстильних підприємств виплата пільгових пенсій стала непід’ємним тягарем. При скороченні обсягів виробництва, припиненні виробництва, або зміні виду економічної діяльності, частка пільгових пенсій в фонді оплати праці суттєво зростає та веде до банкрутства підприємства.
Крім того, текстильні підприємства знаходяться у нерівних умовах з підприємствами інших галузей України, працівники яких отримують пільгові пенсії за рахунок бюджету.
11. Включити текстильні підприємства до переліку виконавців Держзамовлення, пов`язаного з забезпеченням потреб оборони і національної безпеки в речовому майні в якості співвиконавців.
Закон України від 01.06.2010 № 2289-VI „Про здійснення державних закупівель” передбачає створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель. В той же час, вищеназваним Законом не передбачена підтримка національного товаровиробника. Тому, наприклад, значна частина закупівель тканин здійснюється у іноземних виробників, оскільки наші текстильні підприємства не в змозі конкурувати з іноземними.
Визначення Кабінетом Міністрів виконавцями держаного замовлення лише швейних фабрик призвело до того, що пошив одягу для МО, МВС, СБУ, МНС, Міністерства транспорту та зв’язку, митниці та для Міністерств і відомств здійснюється із тканин, імпортованих з Росії, Білорусії, Китаю, Туреччини та інших країн. В результаті, національний виробник текстилю залишається без замовлень, а українці - без роботи.
Крім того, це призвело до виникнення цілої низки проблем в області планування обсягів виробництва, розробки асортименту тканин та їх поставок.
12. Запровадити на законодавчому рівні адресну допомогу пільговим категоріям населення для проїзду в автомобільному транспорті.
Закон України «Про автомобільний транспорт» зобов’язує автомобільного перевізника здійснювати перевезення пільгових категорій пасажирів безкоштовно, а органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані забезпечувати компенсацію цих витрат автомобільним перевізникам - юридичним та фізичним особам.
Управління транспорту та зв’язку міських рад не компенсують витрати перевізникам, мотивуючи недостатністю коштів субвенцій з державного бюджету та посилаючись на роз’яснення Міністерства фінансів України від 24 травня 2004 року № 31-03166-02-8/8935 «Про окремі питання здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян», в якому передбачена компенсація лише підприємствам – юридичним особам.
В той же час, Управління транспорту та зв’язку міської ради, отримавши кошти субвенцій, здійснюють компенсацію підприємствам – юридичним особам вибірково: окремим перевізникам компенсуються витрати, а іншим – жодної копійки.
Тому, для знищення корупційної складової при відшкодуванні перевізникам коштів за перевезення пільгових категорій населення, відновлення соціальної справедливості в суспільстві, необхідно запровадити адресну допомогу пільговим категоріям населення.
13. Внести зміни до статті 166 Кодексу України „Про адміністративне судочинство”, а саме: замінити слово „може” на слово „зобов’язаний”.
Цими змінами запроваджується певна відповідальність конкретного суб’єкта владних повноважень за незаконні рішення, дії, бездіяльність.
Згідно чинного законодавства
1. Суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним
суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Пропонується
1. Суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, зобов’язаний постановити окрему ухвалу і направити її відповідним
суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення
причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Просимо Вас, шановні депутати обласної ради, звернутися з законодавчою ініціативою до Президента України, до Верховної Ради та до Кабінету Міністрів України з пропозицією посприяти у вирішенні вище перерахованих проблем та захистити підприємців Чернігівщини та України.
За дорученням з'їзду
роботодавців Чернігівської області
Голова Правління СПО Чернігівської області,
Голова ЧОООР «Сіверщина»
В.Л.Лазар
Спільний представницький орган сторони роботодавців Чернігівської області просить підтримати резолюцію з’їзду роботодавців Чернігівської області, який відбувся за чисельними проханнями роботодавців та підприємців регіону 19 квітня 2013 року у місті Чернігові.
Тема з’їзду роботодавців: «Нагальні проблеми роботодавців та підприємців, які гальмують соціально-економічний розвиток регіону та Держави»
Резолюція з’їзду
1.Зменшити кількість дозволів (довідок) для ведення зовнішньоекономічної діяльності та повернути процедуру їх отримання за місцем ведення підприємницької діяльності.
Законодавчі та регуляторні акти Міністерств та відомств вимагають підтвердження та отримання довідок, які дублюють вже врегульовані законодавством України відносини. В Україні існує єдиний класифікатор товарів і послуг, який підтверджується сертифікатами походження та сертифікатами якості цих товарів. Цього достатньо для ведення зовнішньоекономічної діяльності.
На сьогодні суб’єкт зовнішньоекономічної діяльності змушений отримувати довідки та підтвердження на очевидні речі, що потребує дуже багато часу та фінансових витрат цього суб’єкта. В окремих випадках ця процедура займає від одного до двох місяців. Отримання довідки в Міністерстві екології України займає по часу 60 днів, а отримання довідки в Комітеті ветеринарної медицини – від 10 до 20 днів. Раніше ці довідки видавались ветеринарами за місцем ведення підприємницької діяльності за декілька годин.
Це, притому, що за цей товар вже отримана валюта в Україні.
В Китаї аналогічна дозвільна процедура займає 10 хвилин, а у нас іноді унеможливлює ведення зовнішньоекономічної діяльності.
Спрощення вищевказаної процедури дасть можливість підтримати зовнішньоекономічну діяльність підприємств України:
- зменшити витрати часу підприємців на отримання дозволів;
- збільшити кількість замовлень від іноземних партнерів та створити умови для їх виконання без порушення договірних умов;
- збільшити надходження валютних коштів до державного бюджету України;
- зберегти робочі місця на українських підприємствах;
2. Підтримати проект „Національного реєстру контролюючих органів”, який розробила Федерація роботодавців України з метою здійснення публічного контролю діяльності контролюючих органів активними представниками громадянського суспільства та суб’єктами господарювання, скоротити кількість перевірок підприємців та знизити витрати бізнесу на адміністрування.
3. Повернути сільським та селищним радам повноваження реєстрації договорів по оренді земельних ділянок, об’єктів нерухомості та власності, що знаходиться у межах територіальних громад, надавши їм доступ до Єдиного державного реєстру. Кошти, отримані за реєстрацію, повинні надходити до місцевих бюджетів. Ці кошти значною мірою покращать соціально-економічний стан сіл і селищ, які на сьогоднішній день залишились практично без фінансування, а громадяни, особливо похилого віку, взагалі не в змозі виконати процедури, створені Міністерством юстиції.
За нашими підрахунками тільки з Чернігівської області за послуги реєстрації на рахунки Міністерства юстиції буде перераховано до 50 млн. гривень за рік. І ці кошти в село вже ніколи не повернуться!
На наш погляд, це самий невдалий Закон "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" за останні 20 років, який зупиняє будь-який соціально-економічний розвиток села та веде до знищення сільського населення.
4. Внести зміни до окремих статей Податкового Кодексу з метою зменшення у 2 рази податку за земельні ділянки, розташовані в межах населених пунктів, бо цей податок остаточно знищить залишки вітчизняної промисловості.
5. Вдосконалити на законодавчому рівні методику грошової оцінки землі з метою визначення її реальної вартості. Методика грошової оцінки землі (нормативна та експертна), яка лягла в основу нормативно – правової бази України і яка, використовуючи сумнівні статистичні дані, є необ’єктивною і дуже далека від реалій життя кожного окремого підприємства.
6.Повернути місцевим адміністраціям повноваження надання спеціальних дозволів на видобуток корисних копалин за виключенням нафти та газу.
7. Повернути місцевим адміністраціям право видачі ліцензій на всі види діяльності, що потребують спеціальних дозволів.
8. Підтримати Проект Закону про внесення змін до закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» № 1182 від 27.12.2012, внесений на розгляд Верховної Ради народними депутатами України Продан О.П. та Розенком П.В.
Прийняття законопроекту спрямоване на:
- створення умов для детінізації роботи суб’єктів малого підприємництва;
забезпечення соціальних гарантій найманим працівникам, зокрема – зарахування реального пенсійного стажу та матеріальної компенсації періодів втрати працездатності категорії працівників, які на даний час частково, або повністю працюють в тіні;
- збільшення надходжень коштів до загальнодержавних фондів соціального страхування, доходів місцевих та державного бюджетів.
9. Зобов’язати енергетичні компанії, незалежно від форм власності, забезпечувати приєднання до електричних мереж суб’єктів господарювання, або фізичних осіб згідно поданих заяв безкоштовно, у зв’язку з надзвичайною складністю доступу до електроенергії, значною корумпованістю галузі електроенергетики та загрозою національній безпеці України.
Підключення до електромережі енергетичні компанії мають здійснювати за рахунок коштів, які вони повинні направляти на розвиток електричних мереж згідно своїх інвестиційних зобов’язань, що були ними взяті під час приватизації цих компаній.
10. Підтримати проект Закону України “Про внесення змін до деяких законів України щодо пенсійного забезпечення окремих категорій осіб”. Номер реєстрації законопроекту 1118 від 18 грудня 2012 року. Реалізація проекту дозволить вдосконалити механізм фінансування пенсій, які призначені на пільгових умовах.
Згідно статті 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” робітниці текстильного виробництва мають право на пенсію на пільгових умовах за віком після досягнення ними 50-ти років і при 20 –річному стажі роботи на вище вказаному виробництві. До досягнення працівницею пенсійного віку виплата пенсій здійснюється Пенсійним фондом України за рахунок коштів підприємства, призначених на оплату праці.
В результаті, для більшості текстильних підприємств виплата пільгових пенсій стала непід’ємним тягарем. При скороченні обсягів виробництва, припиненні виробництва, або зміні виду економічної діяльності, частка пільгових пенсій в фонді оплати праці суттєво зростає та веде до банкрутства підприємства.
Крім того, текстильні підприємства знаходяться у нерівних умовах з підприємствами інших галузей України, працівники яких отримують пільгові пенсії за рахунок бюджету.
11. Включити текстильні підприємства до переліку виконавців Держзамовлення, пов`язаного з забезпеченням потреб оборони і національної безпеки в речовому майні в якості співвиконавців.
Закон України від 01.06.2010 № 2289-VI „Про здійснення державних закупівель” передбачає створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель. В той же час, вищеназваним Законом не передбачена підтримка національного товаровиробника. Тому, наприклад, значна частина закупівель тканин здійснюється у іноземних виробників, оскільки наші текстильні підприємства не в змозі конкурувати з іноземними.
Визначення Кабінетом Міністрів виконавцями держаного замовлення лише швейних фабрик призвело до того, що пошив одягу для МО, МВС, СБУ, МНС, Міністерства транспорту та зв’язку, митниці та для Міністерств і відомств здійснюється із тканин, імпортованих з Росії, Білорусії, Китаю, Туреччини та інших країн. В результаті, національний виробник текстилю залишається без замовлень, а українці - без роботи.
Крім того, це призвело до виникнення цілої низки проблем в області планування обсягів виробництва, розробки асортименту тканин та їх поставок.
12. Запровадити на законодавчому рівні адресну допомогу пільговим категоріям населення для проїзду в автомобільному транспорті.
Закон України «Про автомобільний транспорт» зобов’язує автомобільного перевізника здійснювати перевезення пільгових категорій пасажирів безкоштовно, а органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані забезпечувати компенсацію цих витрат автомобільним перевізникам - юридичним та фізичним особам.
Управління транспорту та зв’язку міських рад не компенсують витрати перевізникам, мотивуючи недостатністю коштів субвенцій з державного бюджету та посилаючись на роз’яснення Міністерства фінансів України від 24 травня 2004 року № 31-03166-02-8/8935 «Про окремі питання здійснення компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян», в якому передбачена компенсація лише підприємствам – юридичним особам.
В той же час, Управління транспорту та зв’язку міської ради, отримавши кошти субвенцій, здійснюють компенсацію підприємствам – юридичним особам вибірково: окремим перевізникам компенсуються витрати, а іншим – жодної копійки.
Тому, для знищення корупційної складової при відшкодуванні перевізникам коштів за перевезення пільгових категорій населення, відновлення соціальної справедливості в суспільстві, необхідно запровадити адресну допомогу пільговим категоріям населення.
13. Внести зміни до статті 166 Кодексу України „Про адміністративне судочинство”, а саме: замінити слово „може” на слово „зобов’язаний”.
Цими змінами запроваджується певна відповідальність конкретного суб’єкта владних повноважень за незаконні рішення, дії, бездіяльність.
Згідно чинного законодавства
1. Суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, може постановити окрему ухвалу і направити її відповідним
суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Пропонується
1. Суд, виявивши під час розгляду справи порушення закону, зобов’язаний постановити окрему ухвалу і направити її відповідним
суб'єктам владних повноважень для вжиття заходів щодо усунення
причин та умов, що сприяли порушенню закону.
Про вжиті заходи суд повідомляється не пізніше одного місяця після надходження окремої ухвали.
Просимо Вас, шановні депутати обласної ради, звернутися з законодавчою ініціативою до Президента України, до Верховної Ради та до Кабінету Міністрів України з пропозицією посприяти у вирішенні вище перерахованих проблем та захистити підприємців Чернігівщини та України.
За дорученням з'їзду
роботодавців Чернігівської області
Голова Правління СПО Чернігівської області,
Голова ЧОООР «Сіверщина»
В.Л.Лазар
Читайте також |
Коментарі (5) |
| |