реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОГЛЯД

Громада є запорукою економічного розвитку України

Питання пріоритетів та шляхів розвитку громад належить до компетенції місцевої влади. У період розбудови ринкової економіки в Україні відбулись значні зрушення в напрямку децентралізації влади та розширення прав органів місцевого самоврядування як виразників інтересів громади.

Більшість питань регіонального та місцевого економічного розвитку перебувають у компетенції місцевої влади та вирішуються на місцях, що відповідає принципам Європейської Хартії та Закону України про місцеве самоврядування. Разом з тим залишається нерозв’язаною значна кількість проблем, без вирішення яких довгостроковий соціальний та економічний розвиток громад неможливий.

Однією з основоположних засад регіональної політики є відродження принципів комплексного соціально-економічного розвитку. Від спрощеного трактування комплексності за централізованої економічної системи як досягнення оптимальної структури, економічно обгрунтованих чинників виробництва в кожній з галузей у відповідності з наявними у регіоні природними та економічними передумовами й потребами народного господарства необхідно перейти до нового змістовного наповнення зазначеного принципу. У основі сучасного трактування комплексності — збалансованість ресурсного забезпечення, потенціалу регіону з економічним розвитком та підвищенням якості життя мешканців Українських громад.

До компетенції місцевої влади закономірно відносяться функції планування та прогнозування соціально-економічного розвитку. На жаль, сьогодні переважають стихійність та різний рівень інтенсивності опанування новими функціями регіональною владою. В числі причин такої ситуації варто відзначити:

У м. Ніжині планування економічного розвитку здійснюється лише на короткостроковий період, як правило, на один рік. Перелік проблем, які вирішуються річним планом соціально-економічного розвитку, обмежується поточними, такими, що не вирішують нагальні потреби життєзабезпечення мешканців громад.

Стратегічне планування розвитку Українських громад є діяльністю представників всіх основних верств задля визначення стратегічних та оперативних цілей розвитку та логічної послідовності дій щодо їх досягнення. Воно слугує основою для затвердження річного бюджету міста та щорічного плану соціально-економічного розвитку.

Ідеологія стратегічного планування полягає у взаємодії наукового обгрунтування та широкого наукового обговорення шляхів розвитку громад України, що дозволяє поєднати довгострокову перспективу розвитку та поточне управління та вирішення нагальних питань. Стратегічне планування розвитку громад повинно сприяти вирішенню значної кількості проблем: забезпеченню необхідного рівня соціально-економічної стабільності, сприянню розвитку тих форм економічної діяльності та зайнятості, які узгоджуються з існуючими ресурсними можливостями громад, створенню якісно нових робочих місць та покращення життєвих стандартів.

Громада будь-якого міста України має право обирати власну долю. В останній період процес стратегічного планування як ефективний інструмент такого самовизначення застосовується все частіше. Механізм стратегічного планування, що застосовується у регіонах та містах України, не дозволяє реалізувати принципово новий підхід до планування та управління економічним розвитком. Основні принципові особливості його — відображення та реалізація інтересів територіальної громади, всебічний та системний підхід до вирішення проблем розвитку, варіантність та етапність.

Стратегічний план розвитку кожної громади повинен бути розрахований на досягнення конкретної цілі. Він не є чітко детермінованим та може змінюватись зусиллями постійно діючими державними органами залежно від зміни обставин, факторів розвитку. В період суспільно-економічних перетворень та направленість реалізації стратегічних планів міст, регіонів часто існує обмеження повноважень керівництва відповідних суб’єктів регіональної політики. В такому випадку є сенс формувати стратегічний план на міжвиборчий період. В контексті його реалізації важливо те, що економічний розвиток території здійснюватиметься не всупереч, а із врахуванням позиції конкретної територіальної громади та задля її користі.

Максим БАГРІНЦЕВ, депутат Ніжинської міської ради



Теги:Ніжин, місцеве самоврядування, Максим Багрінцев


Читайте також






Коментарі (0)
avatar