Далеко куцому до зайця, а Москві -- до Києва...
“Християнізаційні впливи в Київській Русі за часів князя Оскольда: 1150 років”
19-20 листопада 2010 р. у м. Чернігові на базі Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка та за підтримки Чернігівської обласної державної адміністрації проведено Міжнародну наукову конференцію “Християнізаційні впливи в Київській Русі за часів князя Оскольда: 1150 років”. Конференцію організовано з нагоди 1150-річчя походу князя Оскольда Київського на Константинополь у 860 р., укладання першого мирного договору між Руссю та Візантією та початку поступової християнізації в Київській Русі.
Учасники конференції, заслухавши доповіді колег з України та Росії, дійшли висновку, що початок східнослов’янської державності необхідно виводити від першого дипломатичного визнання її на міжнародному рівні. Така подія в історії Києворуської держави мала місце 1150 років тому, коли у червні 860 р., після тижневої облоги столиці Візантійської імперії – Константинополя флотом русів на чолі з князем Оскольдом Київським, було укладено мирний договір. Цей договір уперше пов’язав Русь і Візантію узами міждержавних відносин, а також спричинив до започаткування дипломатичних, торгівельних та міжкультурних зносин на шляху «із варяг у греки», хрещення київського князя Оскольда та початкового поширення християнства на Русі.
Усе це засвідчує, що Київська Русь задовго до появи на Півночі династії Рюрика сформувалась як повноцінна самостійна держава. З часів князя Оскольда почався поступовий процес не лише поширення християнських світогляду, цінностей та культури, але й долучення Київської Русі до візантійсько-християнської цивілізації.
Не випадково від походу князя Оскольда на Царгород давньоруський літописець виводить початок Київської Русі і її державності. «Повість минулих літ» відзначає, що саме з цього часу “начася прозывати Руська земля”. І саме з цієї події давньоруські літописці вели хронографічний відлік у своїх літописах: «Отсель начнем и числа положим». Це свідоцтво вітчизняного літопису є вагомим підтвердженням історичної та політичної важливості походу 860 р. і досягнутих дипломатичних домовленостей для міжнародного утвердження первісної Київської Русі як повноправної незалежної держави та початку її поступової християнізації.
Учасники конференції
19 листопада 2010 р.
Читайте також |
Коментарі (1) |
| |