Партнерство по-податковому
Партнерські відносини між податковою службою та громадянами- платниками податків мають будуватися на основі взаємної поваги, довіри і неухильного дотримання податкового законодавства обома сторонами.
Основою у роботі Державної податкової інспекції у м. Чернігові з громадянами є встановлення діалогу між податківцями та платниками податків шляхом проведення масово-роз’яснювальних заходів, спрямованих на зменшення проблемних питань податкового законодавства.
Уже цього року організовано та проведено 30 семінарів, у яких взяли участь близько 1,3 тисячі платників. Відбулося 12 прес-конференцій та брифінгів, 20 „круглих столів”, на яких розглядалися актуальні питання змін податкового законодавства, діяльність податківців в умовах фінансово-економічної кризи, декларування доходів громадян, погашення податкового боргу тощо.
За участю керівників структурних підрозділів, фахівців інспекції з платниками податків систематично проводяться сеанси телефонного зв’язку “гаряча лінія”.
З початку року їх пройшло 17, надійшло близько 100 дзвінків. Здебільшого громадяни зверталися з приводу надання роз’яснень окремих норм податкового законодавства, застосування спрощеної системи оподаткування, оподаткування доходів фізичних осіб, фінансово-господарської діяльності суб’єктів підприємницької діяльності.
За перший квартал 2009 року безпосередньо до працівників відділу масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян за роз’ясненням проблемних питань податкового законодавства звернулося понад 4 тисячі громадян, по телефону 15-07 - майже 1,5 тисячі громадян. Адже саме при спілкуванні платників податків та податківців досягається взаємопорозуміння і вирішується чимало нагальних питань.
На жаль завжди є люди, які залишаються не повністю задоволені консультаціями, що надаються. Анкетування громадян, яке ми проводимо щоквартально, показує, що таких близько - 1 % серед опитаних респондентів. Втім, потрібно зазначити, що в жодному випадку вони не були спричинені неуважністю або недостатньою професійністю наших працівників.
Також податківці міста звертають увагу платників податків на можливість отримання відповідей з питань оподаткування від Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової адміністрації України за багатоканальним телефоном 8-800-501-00-70.
Одним з пріоритетних напрямків роботи державної податкової служби є всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів.
Податківцями міста систематично розглядається питання щодо стану роботи зі зверненнями громадян за напрямками: особистий прийом громадян, аналіз розгляду письмових звернень, стан роботи зі зверненнями громадян.
Завдяки поліпшенню якості роботи із зверненнями громадян, рівня виконавської дисципліни у 2008 році удвічі зменшилася кількість письмових звернень до міських податківців порівняно з попереднім роком (55 та 111 відповідно).
Шкода, що інколи громадяни звертаються за допомогою до податкових органів лише після того, як стається лихо. Так, минулого року до інспекції звернулася громадянка з заявою, що її син отримав травму на виробництві. Натомість адміністрація підприємства категорично заперечувала цей факт, як і трудові відносини з робітником. Бо він не був офіційно оформленим. А значить, не міг розраховувати на соціальні виплати та компенсації. Знадобилися численні перевірки, звернення до суду, проте здоров’я уже не повернути! І такі випадки не поодинокі.
У своїх зверненнях громадяни передусім цікавилися такими питаннями: контрольно-перевірочна робота (перевірка діяльності суб’єктів господарської діяльності, надання в оренду житла, виплата заробітної плати в «конверті») - 54% від загальної кількості письмових звернень, податок з доходів фізичних осіб - 12% , плата за землю – 5 %, індентифікаційні номери -4 % .
Протягом січня-березня 2009 року до ДПІ у м.Чернігові надійшло 9 письмових звернень громадян. Тематика питань, що порушувалися платниками податків, аналогічна до звернень минулого року.
Особистий прийом громадян посадовими особами інспекції здійснюється через громадську приймальню згідно з відповідним графіком та під час проведення виїздних прийомів керівництвом інспекції у трудових колективах підприємств міста.
Протягом 2008 року керівним складом інспекції було проведено 76 прийомів громадян, у тому числі через громадську приймальню – 43.
Серед авторів звернень переважають: суб’єкти підприємницької діяльності - юридичні особи - 38 осіб , службовців -26, СПД- фізичні особи - 8 .
Найбільше цікавили громадян питання щодо податку з доходів фізичних осіб – 29 звернень (38 % від загальної кількості); податку на додану вартість – 8 (11%); з оподаткування доходів підприємницької діяльності -7 (9%); щодо модернізації органів ОДПС – 6 (8%), з контрольно-перевірочної роботи – 4 (%), інші – 22 (29%) .
Крім того, за минулий рік надано 67 письмових роз’яснень податкового законодавства юридичним особам ( цього року – 26).
Результати аналізу та узагальнення звернень громадян дають змогу визначити найактуальніші проблеми, що хвилюють мешканців міста.
Прикро, проте ще існують неврегульовані питання, підстави для різного трактування норм податкового законодавства, подекуди спричинені відсутністю податкових роз’яснень, тощо.
У такому разі ми звертаємося за роз’ясненнями до відповідних підрозділів ДПА в Чернігівській області, профільних департаментів ДПА України.
Для усунення недоліків і досягнення належного рівня роботи зі зверненнями громадян у ДПІ у м. Чернігові щомісячно на апаратних нарадах аналізуються та узагальнюються питання, з якими звертаються громадяни з метою своєчасного та якісного реагування.
Постійно вживаються заходи із запобігання виникненню підстав для повторних звернень та звернень до органів вищого рівня.
Протягом 2008 року та I кварталу 2009 року до інспекції не надходило скарг, які безпосередньо пов’язані з роботою ДПІ у м. Чернігові та її працівників.
Отже, робота зі зверненнями є пріоритетним напрямком діяльності чернігівських податківців,одним із чинників утвердження в суспільстві ідеології добровільної сплати податків.
Віктор Тканко, заступник начальника ДПІ у м.Чернігові
Основою у роботі Державної податкової інспекції у м. Чернігові з громадянами є встановлення діалогу між податківцями та платниками податків шляхом проведення масово-роз’яснювальних заходів, спрямованих на зменшення проблемних питань податкового законодавства.
Уже цього року організовано та проведено 30 семінарів, у яких взяли участь близько 1,3 тисячі платників. Відбулося 12 прес-конференцій та брифінгів, 20 „круглих столів”, на яких розглядалися актуальні питання змін податкового законодавства, діяльність податківців в умовах фінансово-економічної кризи, декларування доходів громадян, погашення податкового боргу тощо.
За участю керівників структурних підрозділів, фахівців інспекції з платниками податків систематично проводяться сеанси телефонного зв’язку “гаряча лінія”.
З початку року їх пройшло 17, надійшло близько 100 дзвінків. Здебільшого громадяни зверталися з приводу надання роз’яснень окремих норм податкового законодавства, застосування спрощеної системи оподаткування, оподаткування доходів фізичних осіб, фінансово-господарської діяльності суб’єктів підприємницької діяльності.
За перший квартал 2009 року безпосередньо до працівників відділу масово-роз’яснювальної роботи та звернень громадян за роз’ясненням проблемних питань податкового законодавства звернулося понад 4 тисячі громадян, по телефону 15-07 - майже 1,5 тисячі громадян. Адже саме при спілкуванні платників податків та податківців досягається взаємопорозуміння і вирішується чимало нагальних питань.
На жаль завжди є люди, які залишаються не повністю задоволені консультаціями, що надаються. Анкетування громадян, яке ми проводимо щоквартально, показує, що таких близько - 1 % серед опитаних респондентів. Втім, потрібно зазначити, що в жодному випадку вони не були спричинені неуважністю або недостатньою професійністю наших працівників.
Також податківці міста звертають увагу платників податків на можливість отримання відповідей з питань оподаткування від Інформаційно-довідкового департаменту Державної податкової адміністрації України за багатоканальним телефоном 8-800-501-00-70.
Одним з пріоритетних напрямків роботи державної податкової служби є всебічний розгляд звернень громадян, задоволення їх законних прав та інтересів.
Податківцями міста систематично розглядається питання щодо стану роботи зі зверненнями громадян за напрямками: особистий прийом громадян, аналіз розгляду письмових звернень, стан роботи зі зверненнями громадян.
Завдяки поліпшенню якості роботи із зверненнями громадян, рівня виконавської дисципліни у 2008 році удвічі зменшилася кількість письмових звернень до міських податківців порівняно з попереднім роком (55 та 111 відповідно).
Шкода, що інколи громадяни звертаються за допомогою до податкових органів лише після того, як стається лихо. Так, минулого року до інспекції звернулася громадянка з заявою, що її син отримав травму на виробництві. Натомість адміністрація підприємства категорично заперечувала цей факт, як і трудові відносини з робітником. Бо він не був офіційно оформленим. А значить, не міг розраховувати на соціальні виплати та компенсації. Знадобилися численні перевірки, звернення до суду, проте здоров’я уже не повернути! І такі випадки не поодинокі.
У своїх зверненнях громадяни передусім цікавилися такими питаннями: контрольно-перевірочна робота (перевірка діяльності суб’єктів господарської діяльності, надання в оренду житла, виплата заробітної плати в «конверті») - 54% від загальної кількості письмових звернень, податок з доходів фізичних осіб - 12% , плата за землю – 5 %, індентифікаційні номери -4 % .
Протягом січня-березня 2009 року до ДПІ у м.Чернігові надійшло 9 письмових звернень громадян. Тематика питань, що порушувалися платниками податків, аналогічна до звернень минулого року.
Особистий прийом громадян посадовими особами інспекції здійснюється через громадську приймальню згідно з відповідним графіком та під час проведення виїздних прийомів керівництвом інспекції у трудових колективах підприємств міста.
Протягом 2008 року керівним складом інспекції було проведено 76 прийомів громадян, у тому числі через громадську приймальню – 43.
Серед авторів звернень переважають: суб’єкти підприємницької діяльності - юридичні особи - 38 осіб , службовців -26, СПД- фізичні особи - 8 .
Найбільше цікавили громадян питання щодо податку з доходів фізичних осіб – 29 звернень (38 % від загальної кількості); податку на додану вартість – 8 (11%); з оподаткування доходів підприємницької діяльності -7 (9%); щодо модернізації органів ОДПС – 6 (8%), з контрольно-перевірочної роботи – 4 (%), інші – 22 (29%) .
Крім того, за минулий рік надано 67 письмових роз’яснень податкового законодавства юридичним особам ( цього року – 26).
Результати аналізу та узагальнення звернень громадян дають змогу визначити найактуальніші проблеми, що хвилюють мешканців міста.
Прикро, проте ще існують неврегульовані питання, підстави для різного трактування норм податкового законодавства, подекуди спричинені відсутністю податкових роз’яснень, тощо.
У такому разі ми звертаємося за роз’ясненнями до відповідних підрозділів ДПА в Чернігівській області, профільних департаментів ДПА України.
Для усунення недоліків і досягнення належного рівня роботи зі зверненнями громадян у ДПІ у м. Чернігові щомісячно на апаратних нарадах аналізуються та узагальнюються питання, з якими звертаються громадяни з метою своєчасного та якісного реагування.
Постійно вживаються заходи із запобігання виникненню підстав для повторних звернень та звернень до органів вищого рівня.
Протягом 2008 року та I кварталу 2009 року до інспекції не надходило скарг, які безпосередньо пов’язані з роботою ДПІ у м. Чернігові та її працівників.
Отже, робота зі зверненнями є пріоритетним напрямком діяльності чернігівських податківців,одним із чинників утвердження в суспільстві ідеології добровільної сплати податків.
Віктор Тканко, заступник начальника ДПІ у м.Чернігові
Коментарі (0) |