реклама партнерів:
Головна › Новини › Проблема

Авторинок: скільки ж контрабанди?

Фахівці продовжують активно обговорювати підсумки круглого столу «Прем'єра автоподатків-2011», що відбувся вчора в Інформаційному агентстві «Наш Продукт». І, зокрема, схеми поставок імпортних легкових автомобілів на український ринок в обхід основоположних норм митного законодавства. Так контрабанда це чи просто вміння відшукати шпарини у вітчизняному законодавстві? І скільки взагалі автомобілів завозиться в Україні таким способом?

В учасників нашого круглого столу свою думку щодо цього. Зокрема, Станіслав Щербина, президент компанії «Автомобільна група «Кадилак, Шевроле», вважає, що «випадок з ізраїльським посольством - єдиний. Посольства, як правило, цим не займаються. Найбільша проблема - це сірий імпорт. Тому потрібно внести зміни до Митного кодексу. Зробити, наприклад, як у Росії, де немає вже ні одного сірого дилера. Ціни в Україну можуть надавати представництва світових виробників. А всі інші - будь ласка, завозьте. Тільки, як у тій же Росії - 20% зверху ціни і продавайте далі ... А поки що у нас 25% автомобілів престиж-класу ввозяться в країну контрабандно, точніше - за заниженою вартістю, скориставшись лазівками законодавства».

Оцінити кількісно обсяги так званих специфічних поставок іномарок в Україні спробував й інший учасник круглого столу, який представляв Держмитслужбу України. Анатолій Сербайло, директор департаменту організації митного контролю та роботи митних посередників ДМСУ (треба думати, грунтуючись на даних офіційної статистики - ред.) Сказав: «У цьому році всього 480 автомобілів ввезено на ПМЖ. А в пікові періоди ввозилося кілька тисяч машин. По праву спадщини ввезено всього 12 авто. І щодо дипломатичних представництв. Сьогодні ми вже маємо міжвідомче узгодження проекту закону, яким ситуацію змінимо. Думаю, що до кінця року внесемо відповідні зміни. Зараз посольства ввозять в середньому по 4-5 автомобілів для своїх потреб. Але далі автомобіль випускається у вільний обіг та проконтролювати ситуацію складно. Незважаючи на це ми з ДАІ спробували таки проконтролювати. І з'ясувалося, що випадок з посольством відноситься до розряду одиничних. На сьогодні таким чином відчужений тільки 1 автомобіль. Правила гри і законодавство дотримуються. Що стосується процедури тимчасового ввезення та переобладнання. На жаль, митниця самостійно з цією ситуацією не впорається. Необхідно, напевно, посилити процедуру видачі дозвільних документів на цей вид діяльності. І призупинити діяльність по передоверянію автомобілів. Хоч законодавством це і заборонено, деякі нотаріуси оформляють довіреності на автомобілі, ввезені нерезидентами. І далі здійснюється експлуатація таких автомобілів на території України. Навіть незважаючи на те, що, наскільки мені відомо, ДАІ поміщає ці автомобілі на штрафмайданчики».

Детальніше про захід - див. на веб-сайті Інформагенства «Наш Продукт». Там же пропонуємо подивитися відеосюжет про захід.

Інформаційне агентство «Наш Продукт»






Коментарі (0)
avatar