реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОДІЇ

Волонтерський автопарк стає на облік

Волонтери зробили й роблять значний внесок у посилення обороноздатності українського війська. Зокрема, вони власним коштом чи на зібрані від небайдужих громадян гроші придбали кілька тисяч автомобілів, яких так потребували підрозділи нашого війська.

Через те, що в перший рік війни нормативне поле не врахувало всіх обставин та особливостей придбання й перевезення таких транспортних засобів з-за кордону та подальшого їх використання силовиками, виникли юридичні колізії, які досі є неврегульованими. Саме про розв’язання цієї проблеми йшлося на нараді Міністра оборони України генерала армії України Степана Полторака з волонтерами

Ця зустріч назрівала давно, та й потребувала офіційного пояснення істерія з приводу нібито повального вилучення ВСП волонтерських авто в районі АТО, яку роздмухали деякі дописувачі в соцмережах і блогах.

Волонтер Сергій Листопад із БФ «Громадяни майбутнього» розуміє витоки цієї інформаційної хвилі: в оборонному відомстві триває інвентаризація наявного автотранспорту, зокрема волонтерського походження. З її початком знову актуалізувалася проблема щодо автівок, завезених з-за кордону у 2014–2015 роках: багато з них не мають повного пакету документів, щоб ставити їх на облік як військовий транспорт. І активісти занервували через подальшу долю їхніх дарунків армії. Так само вони порушили питання внесення змін у штати забезпечення частин автотехнікою, аби військові могли легально використовувати волонтерські машини.

— Свого часу машини ми завозили практично під чесне слово: за листами й проханнями, домовленостями на митниці, не проходячи офіційних процедур. Кордон просто відкривали, і техніка заїжджала. А тепер формально ДФС може прийти до кожного з нас і сказати: «Ви завезли 20 авто, тому сплатіть мита й штрафи!» Наприклад, конкретне авто обійшлося нам у 3 тис. євро, ураховуючи доставку. А коли я цікавився, скільки коштуватиме розмитнення, то був шокований, почувши: 17 тис. Очевидно, це неправильно, і ми не хочемо бути крайніми, — каже Сергій Листопад. — Ми пропонуємо, щоб ці машини, які дісталися нам потом і кров’ю, поставили на тимчасовий облік із мінімальним пакетом документів. А всю інформацію про авто, які віддали в ЗС України та реально експлуатують або було знищено в бою, передали для митної амністії. Техніку, що дійшла від нас до отримувача, треба очистити в юридичному сенсі. Звісно, це не стосується машин, куплених для виїздів на полювання, як і тих, що потрапили на сайти автопродажів, де їх там виставили декотрі дембелі.

Уже майже рік волонтери користуються цілком законним каналом ввезення закордонної автотехніки для війська. Через Мінсоцполітики волонтерські машини тепер розмитнюють як гуманітарну допомогу відповідно до спеціально ухваленого закону. Залишилося щось придумати для автівок «першої хвилі» та одиниць транспорту, зібраних з кількох машин-донорів.

Логічним кроком до впорядкування такого автопарку й відмежування від техніки кримінального походження стала звірка документальної бази. На кожен нерозмитнений колісний дарунок потрібно мати акт про те, що машину передали волонтери, і документи про придбання та надання їй номерного знаку. Якщо проблем із документами не існує, то авто одразу переобліковують. Коли ж документів бракує, то ці ТЗ перевірять за базами даних Нацполіції й Інтерполу на предмет перебування у розшуку як викраденого.

Згідно з наказом керівництва АТО, розпочалася процедура переобліку автомобілів, використовуваних у воєнних діях. Це зроблено задля чіткого розуміння, скільки реально транспортних засобів експлуатують за призначенням, аби унеможливити зловживання.

— Я був ініціатором появи в березні 2015-го наказу керівника АТО про реєстрацію волонтерських авто в районі проведення операції. Тоді машини без номерів їздили фактично куди завгодно. Із перевірених торік 1,6 тисячі машин, за розшуковими базами в Україні та Інтерполі, десять значилися як викрадені. 2016-го ми поставили на наші майданчики 57 машин по всій Україні за неправильну експлуатацію, підроблені документи тощо. 45 із них після перевірок відправили назад у частини, — розповів начальник Головного управління Військової служби правопорядку ЗС України генерал-майор Ігор Криштун. — Нині ми майже 1,2 тис. волонтерських машин уже перереєстрували. Залишилось іще приблизно 500.

— У районі АТО до 31 грудня триватиме процес переобліку військової автотехніки. Командирам нічого його боятися. Якщо втрачено документи на машини, то їм треба вийти на волонтерів, які колись надавали ці авто, і відновити їх, — пояснив начальник управління безпеки дорожнього руху ГУ ВСП ЗС України полковник Ігор Назаренко. — Ті частини, які нині перебувають поза межами АТО, здійснюватимуть переоблік у міру того, як заходитимуть у район проведення операції. У будь-якому разі кількість і доцільність використання машин визначає командир частини відповідно до того списку, який за результатами інвентаризації закріплять за частиною. Машини, які командир не подасть на переоблік, ми не облікуватимемо. Адже частину з них уже знищено у результаті бойових дій, а частина автомобілів стали донором ремонту інших або ці авто настільки несправні, що їх недоцільно реанімувати. Є певна частина автомобілів, які повернули волонтерам після демобілізації військовослужбовців.

Міністр оборони України Степан Полторак зауважив, що налаштований знайти вихід зі згаданої проблеми спільно з волонтерами: її потрібно розв’язувати, а не відкладати на післязавтра чи заганяти в глухий кут.

Підсумок засідання за круглим столом такий: інвентаризація ТЗ, які передано ЗС України як благодійну допомогу, триватиме. До складу відповідних робочих груп залучать волонтерів. Міністр оборони України доручив Юридичному департаменту оборонного відомства опрацювати пропозиції щодо нормативного врегулювання порушених проблем.

Центральний друкований орган Міністерства оборони України «Народна армія»



Теги:вллонтери, ЗСУ, російсько- українська війна, автопарк


Читайте також






Коментарі (0)
avatar