У пошуках Хтося, який має виконувати
"Майдан з погляду громадськості" - такою була тема розмови в прес- клубі "Просвіта", на яку організатор - голова обласної організації Василь Чепурний запросив Ірину Черенько, керівника молодіжної організації "Апельсин", Костянтина Іванова, президента регіональної торгово- промислової палати, Валерія Сарану, першого голову Руху.
Василь Чепурний: -- Світ не розуміє українського Майдану: Європа не йме віри, що ми так хочемо у Європу, а Росія не вірить, що після розгону пари сотень студентів - виходять тисячі, після жорсткого побиття тисяч - виходить мільйон... Український Майдан - це не єгипетська площа Тахір і, слава Богу, не китайська Тяньаньмень. Я порівнюю із польською "Солідарністю". І коли ми сьогодні нарікаємо, що так швидко не вирішилася справа Майдану, то згадаймо, що тільки активна фаза польської "Солідарності" тяглася 16 місяців! І схожості дуже багато - навіть щодо участі церкви. Зрештою, так як їх "Солідарність" була зовсім не профспілковим рухом, так і наш Майдан є зовсім не одним лиш європрагненням. Ми вийшли за свободу і гідність!
«Інформація про «контрольованість» харківського Форуму євромайданів, – безпідставна, а її головна мета – дискредитувати захід», – заявила Ірина Черенько.
Крім того, через перешкоджання з боку "тітушок", довелося 4 рази змінювати місце проведення форуму. Невідомі молодики спортивної статури намагалися зірвати захід і вчиняли різні провокації. Як зазначила чернігівська делегатка, врешті-решт форум відбувся у приміщенні української церкви.
Ірина зауважила, що Майдан - це солідарність, а не роз'єднання партійних та громадських рухів. І головна його заслуга, що він відроджує Гідність. Адже ми не боремося за заміну поганого царя на доброго - нам необхідно змінити систему влади в Україні.
Валерій Сарана провів певні аналогії з Народним Рухом, який також починався як громадське об'єднання, куди входили люди різних ідеологічних уподобань. Перевернута машина з ковбасами у різдвяний вечір сколихнула людей і в Чернігові почалася "ковбасна революція". Та машина стала символом ненависті до несправедливості. Зараз Майдан також стоїть за гідність української людини.
Костянтин Іванов переконаний, що хоч ми й молода держава в сенсі політичних традицій, але майдан - в руслі європейської традиції боротьби за свободу.Як і під час ковбасної революції вулиця стала каталізатором суспільних змін. Сьогодні говорилося про олігархічний капіталізм, побудований в Україні - ні, це неофеодалізм. Нема парламенту, а є феодал зі своїми слугами. Майдан же фактично вимагає укладення суспільного договору між народом і владою.
Костянтин Іванов запропонував бандитів називати бандитами - тих, як б'ють народних депутатів, які штурмують храми. А українське суспільство довело, що має здорову основу, вміючи розрізняти чорне і біле.
Певний скепсис щодо Майдану висловив Сергій Жигінас, який представлений був громадським активістом. Мовляв, є багато сценаріїв що робити далі, але нема того Хтося, який має їх виконувати. Йому заперечив керівник Федерації історичного фехтування Геннадій Обушний: " У Шестовиці свого часу стояв варязький "Беркут", який 300 років зводив рахунки з чернігівським хлопцями. Але ми, організовуючи фестивалі в Шестовиці, не вдаємося в політику. Проте тепер довелося вибрати - мовчати чи діяти".
"Далі буде!" - оптимістично пообіцяв голова обласного товариства "Просвіта" імені Т.Шевченка Василь Чепурний.
Марко ХАРКО
Василь Чепурний: -- Світ не розуміє українського Майдану: Європа не йме віри, що ми так хочемо у Європу, а Росія не вірить, що після розгону пари сотень студентів - виходять тисячі, після жорсткого побиття тисяч - виходить мільйон... Український Майдан - це не єгипетська площа Тахір і, слава Богу, не китайська Тяньаньмень. Я порівнюю із польською "Солідарністю". І коли ми сьогодні нарікаємо, що так швидко не вирішилася справа Майдану, то згадаймо, що тільки активна фаза польської "Солідарності" тяглася 16 місяців! І схожості дуже багато - навіть щодо участі церкви. Зрештою, так як їх "Солідарність" була зовсім не профспілковим рухом, так і наш Майдан є зовсім не одним лиш європрагненням. Ми вийшли за свободу і гідність!
«Інформація про «контрольованість» харківського Форуму євромайданів, – безпідставна, а її головна мета – дискредитувати захід», – заявила Ірина Черенько.
Крім того, через перешкоджання з боку "тітушок", довелося 4 рази змінювати місце проведення форуму. Невідомі молодики спортивної статури намагалися зірвати захід і вчиняли різні провокації. Як зазначила чернігівська делегатка, врешті-решт форум відбувся у приміщенні української церкви.
Ірина зауважила, що Майдан - це солідарність, а не роз'єднання партійних та громадських рухів. І головна його заслуга, що він відроджує Гідність. Адже ми не боремося за заміну поганого царя на доброго - нам необхідно змінити систему влади в Україні.
Валерій Сарана провів певні аналогії з Народним Рухом, який також починався як громадське об'єднання, куди входили люди різних ідеологічних уподобань. Перевернута машина з ковбасами у різдвяний вечір сколихнула людей і в Чернігові почалася "ковбасна революція". Та машина стала символом ненависті до несправедливості. Зараз Майдан також стоїть за гідність української людини.
Костянтин Іванов переконаний, що хоч ми й молода держава в сенсі політичних традицій, але майдан - в руслі європейської традиції боротьби за свободу.Як і під час ковбасної революції вулиця стала каталізатором суспільних змін. Сьогодні говорилося про олігархічний капіталізм, побудований в Україні - ні, це неофеодалізм. Нема парламенту, а є феодал зі своїми слугами. Майдан же фактично вимагає укладення суспільного договору між народом і владою.
Костянтин Іванов запропонував бандитів називати бандитами - тих, як б'ють народних депутатів, які штурмують храми. А українське суспільство довело, що має здорову основу, вміючи розрізняти чорне і біле.
Певний скепсис щодо Майдану висловив Сергій Жигінас, який представлений був громадським активістом. Мовляв, є багато сценаріїв що робити далі, але нема того Хтося, який має їх виконувати. Йому заперечив керівник Федерації історичного фехтування Геннадій Обушний: " У Шестовиці свого часу стояв варязький "Беркут", який 300 років зводив рахунки з чернігівським хлопцями. Але ми, організовуючи фестивалі в Шестовиці, не вдаємося в політику. Проте тепер довелося вибрати - мовчати чи діяти".
"Далі буде!" - оптимістично пообіцяв голова обласного товариства "Просвіта" імені Т.Шевченка Василь Чепурний.
Марко ХАРКО
Читайте також |
Коментарі (1) |
| |