Соколов і Миргородський незаконно погодили підвищення проїзду
В зв’язку з тим, що нещодавно відбулося тотальне подорожчання проїзду на всіх рівнях: міському, внутрішньо-обласному і міжобласному (Чернігів-Київ). Демократичний Альянс, який уже довгий час займається цим питанням, ініціював 24 квітня проведення круглого столу на тему прозорого та обґрунтованого підвищення тарифів на проїзд по місту та до Києву.
На жаль, прозоре підвищення тарифів відбулося тільки в області, чого не можна сказати про місто та напрямок «Чернігів-Київ».
Пасажирські перевезення по місту
Перед тим, як обговорювати чи правомірно міська рада змінила звичайний режим руху на режим «маршрутного таксі», необхідно звернутися до законодавства України.
ЗУ «Про автомобільний транспорт»: "Перевезення пасажирів у звичайному режимі руху – перевезення пасажирів автобусами на маршруті загального користування з дотриманням усіх зупинок, передбачених розкладом руху.
Перевезення пасажирів у режимі «маршрутного таксі» - перевезення пасажирів на міському чи приміському автобусному маршруті загального користування за розкладом руху, в якому визначається час відправлення автобусів з початкового та кінцевого пунктів маршруту з висадкою та посадкою пасажирів чи громадян на їхню вимогу на шляху прямування автобусів в місцях, де це не заборонено правилами дорожнього руху".
Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту:
"38. Відправлення автобусів, що здійснює перевезення в режимі «маршрутного таксі», відбувається відповідно до затвердженого розкладу руху, незалежно від кількості пасажирів у салоні.
147. Водій автобуса зобов’язаний:
10) зупиняти під час виконання рейсу в режимі «маршрутного таксі» автобус для посадки на вимогу в місцях зупинки громадського транспорту, а також в інших місцях, але не ближче ніж за 100 метрів від місця зупинки громадського транспорту, якщо це не суперечить Правилам дорожнього руху.
Зі слів представника Демократичного Альянсу Висоцького Геннадія, єдина різниця між звичайним режимом руху та режимом руху «маршрутного таксі» є обов’язок водія автобуса зупинятися за вимогою пасажирів, що на сьогодні на сто відсотків не виконується як маршрутними таксі, які працювали до цього часу, так і «новоспеченими».
Також Демократичний Альянс наголошує, що міською радою була порушена процедура. Оскільки перевізники обираються на конкурсі, то при зміні конкурсних умов повинен відбуватися новий конкурс, так як під нові умови краще може підійти інший перевізник. Тобто ми вважаємо, що після зміни умов маршруту (переведення маршруту в режим руху «маршрутного таксі») повинен був відбутися новий конкурс.
Зі слів представника Антимонопольного комітету, на сьогодні абсолютно всі автобуси є «маршрутними таксі». Хоча відповідно до п.33 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту: «перевезення пасажирів за міськими і приміськими маршрутами здійснюються у звичайному режимі (основний вид перевезень), а також в експресному режимі та режимі маршрутного таксі (додаткові види перевезень).
Демократичний Альянс закликає всіх жителів міста, перш ніж сплатити за проїзд, дізнатися у водія (кондуктора) чи є це «маршрутне таксі» та чи буде водій зупиняти на прохання пасажира не тільки на зупинках. Якщо ні, то сплачувати тільки 1,75 грн.!
Демократичний Альянс вже подав звернення до Антимонопольного комітету Чернігівської області та Прокуратури міста.
Перший заступник міського голови Миргородський Микола Миколайович сказав, що на його думку зміна режимів руху пройшла відповідно до законодавства та пообіцяв всім присутнім, що на сайті міської ради до 8 травня з’являться розрахунки вартості одного квитка повністю по всіх міських маршрутах в розрізі одного кругу (наприклад, якщо брати 12 маршрут, то це «Вокзал – Радіозавод – Вокзал»).
Це потрібно для того, щоб перевізники «не дурили» чернігівців про кількість перевезених пасажирів, оскільки розрахунки надані перевізниками міській раді під час попереднього підвищення тарифів за підрахунками Демократичного Альянсу показали, що за одне коло (в середньому) маршрутне таксі перевозило аж біля 12 людей, що на пряму впливає на вартість квитка.
І щодо палива. За останній рік газ подорожчав з 6 грн до 7,30 грн. А дизельне паливо з 10 до 14,5 грн. за літр. Ми звертаємо увагу всіх на те, що вартість палива прямо-пропорційно не впливає на вартість квитка!
Ціна ДТ грн./1 л 10 Зараз (квітень 2014)
14,5 16 18 20
Розрахунковий розмір квитка, грн. 1,27 1,67 1,78 1,95 2,12
Виходячи із того, що зараз автобус заправляеться 615 грн. на день по 14,5 грн. за літр
І найголовніше, подорожчання відбулось після «візиту» перевізників до Олександра Соколова. Він разом з профільним заступником Миргородським «зрозуміли» всю важкість ситуації підприємців – одноосібно, без жодного обговорення чи роз’яснення чернігівцям складових подорожчання – підвищили проїзд. Погано, що вже який рік підряд влада міста йде на зустріч перевізникам абсолютно не турбуючись про інтереси, комфорт і безпеку звичайних пасажирів.
Міжобласні перевезення Чернігів-Київ-Чернігів (м. Лісова, м.Чернігівська)
Вартість перевезень по цьому напрямку ніким і нічим не регулюються, крім власників самих автобусів.
Однак вартість на цей напрямок ми можемо порівняти з вартістю внутрішньо-обласних перевезень. Тільки кілька днів тому Чернігівською ОДА після проведення всіх необхідних процедур було прийняте рішення про підняття вартості проїзду до 30 коп. за 1 км. Тобто, якщо ми візьмемо відстань до м. Києва 140км * 0,3 грн., то отримаємо 42 грн. А чернігівці вже достатньо довгий час платили за дорогу до Києва 50 грн, а наразі вже 65 грн.
Перевізники на Київ також пообіцяли надати свої розрахунки в розрізі одного рейсу. Сподіваємося, що міська рада та київські перевізники свої обіцянки виконають.
На думку Демократичного Альянсу на вартість перевезень вплинути може тільки реальна конкуренція, яку, на жаль, сьогодні ми не спостерігаємо. Окрім того, що Демократичним Альянсом будуть подані звернення до деяких контролюючих органів, ми також приєднуємось до соціальної ініціативи, яка створилася в нашому місті. Суть ініціативи в тому, що люди, які їдуть до Києва, забирають тих, кому туди потрібно (наприклад, деякі можуть везти навіть за 20 грн). Тому для того, щоб цей процес відбувався організовано, пропонуємо тим, хто їде до Києва автомобілем і тим, кому туди потрібно, скористатися послугою сайту http://www.blablacar.com.ua/, який дозволяє знайти попутника достатньо легко.
Прес-служба
Чернігівської обласної організації
Політичної партії «Демократичний Альянс»
На жаль, прозоре підвищення тарифів відбулося тільки в області, чого не можна сказати про місто та напрямок «Чернігів-Київ».
Пасажирські перевезення по місту
Перед тим, як обговорювати чи правомірно міська рада змінила звичайний режим руху на режим «маршрутного таксі», необхідно звернутися до законодавства України.
ЗУ «Про автомобільний транспорт»: "Перевезення пасажирів у звичайному режимі руху – перевезення пасажирів автобусами на маршруті загального користування з дотриманням усіх зупинок, передбачених розкладом руху.
Перевезення пасажирів у режимі «маршрутного таксі» - перевезення пасажирів на міському чи приміському автобусному маршруті загального користування за розкладом руху, в якому визначається час відправлення автобусів з початкового та кінцевого пунктів маршруту з висадкою та посадкою пасажирів чи громадян на їхню вимогу на шляху прямування автобусів в місцях, де це не заборонено правилами дорожнього руху".
Правила надання послуг пасажирського автомобільного транспорту:
"38. Відправлення автобусів, що здійснює перевезення в режимі «маршрутного таксі», відбувається відповідно до затвердженого розкладу руху, незалежно від кількості пасажирів у салоні.
147. Водій автобуса зобов’язаний:
10) зупиняти під час виконання рейсу в режимі «маршрутного таксі» автобус для посадки на вимогу в місцях зупинки громадського транспорту, а також в інших місцях, але не ближче ніж за 100 метрів від місця зупинки громадського транспорту, якщо це не суперечить Правилам дорожнього руху.
Зі слів представника Демократичного Альянсу Висоцького Геннадія, єдина різниця між звичайним режимом руху та режимом руху «маршрутного таксі» є обов’язок водія автобуса зупинятися за вимогою пасажирів, що на сьогодні на сто відсотків не виконується як маршрутними таксі, які працювали до цього часу, так і «новоспеченими».
Також Демократичний Альянс наголошує, що міською радою була порушена процедура. Оскільки перевізники обираються на конкурсі, то при зміні конкурсних умов повинен відбуватися новий конкурс, так як під нові умови краще може підійти інший перевізник. Тобто ми вважаємо, що після зміни умов маршруту (переведення маршруту в режим руху «маршрутного таксі») повинен був відбутися новий конкурс.
Зі слів представника Антимонопольного комітету, на сьогодні абсолютно всі автобуси є «маршрутними таксі». Хоча відповідно до п.33 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту: «перевезення пасажирів за міськими і приміськими маршрутами здійснюються у звичайному режимі (основний вид перевезень), а також в експресному режимі та режимі маршрутного таксі (додаткові види перевезень).
Демократичний Альянс закликає всіх жителів міста, перш ніж сплатити за проїзд, дізнатися у водія (кондуктора) чи є це «маршрутне таксі» та чи буде водій зупиняти на прохання пасажира не тільки на зупинках. Якщо ні, то сплачувати тільки 1,75 грн.!
Демократичний Альянс вже подав звернення до Антимонопольного комітету Чернігівської області та Прокуратури міста.
Перший заступник міського голови Миргородський Микола Миколайович сказав, що на його думку зміна режимів руху пройшла відповідно до законодавства та пообіцяв всім присутнім, що на сайті міської ради до 8 травня з’являться розрахунки вартості одного квитка повністю по всіх міських маршрутах в розрізі одного кругу (наприклад, якщо брати 12 маршрут, то це «Вокзал – Радіозавод – Вокзал»).
Це потрібно для того, щоб перевізники «не дурили» чернігівців про кількість перевезених пасажирів, оскільки розрахунки надані перевізниками міській раді під час попереднього підвищення тарифів за підрахунками Демократичного Альянсу показали, що за одне коло (в середньому) маршрутне таксі перевозило аж біля 12 людей, що на пряму впливає на вартість квитка.
І щодо палива. За останній рік газ подорожчав з 6 грн до 7,30 грн. А дизельне паливо з 10 до 14,5 грн. за літр. Ми звертаємо увагу всіх на те, що вартість палива прямо-пропорційно не впливає на вартість квитка!
Ціна ДТ грн./1 л 10 Зараз (квітень 2014)
14,5 16 18 20
Розрахунковий розмір квитка, грн. 1,27 1,67 1,78 1,95 2,12
Виходячи із того, що зараз автобус заправляеться 615 грн. на день по 14,5 грн. за літр
І найголовніше, подорожчання відбулось після «візиту» перевізників до Олександра Соколова. Він разом з профільним заступником Миргородським «зрозуміли» всю важкість ситуації підприємців – одноосібно, без жодного обговорення чи роз’яснення чернігівцям складових подорожчання – підвищили проїзд. Погано, що вже який рік підряд влада міста йде на зустріч перевізникам абсолютно не турбуючись про інтереси, комфорт і безпеку звичайних пасажирів.
Міжобласні перевезення Чернігів-Київ-Чернігів (м. Лісова, м.Чернігівська)
Вартість перевезень по цьому напрямку ніким і нічим не регулюються, крім власників самих автобусів.
Однак вартість на цей напрямок ми можемо порівняти з вартістю внутрішньо-обласних перевезень. Тільки кілька днів тому Чернігівською ОДА після проведення всіх необхідних процедур було прийняте рішення про підняття вартості проїзду до 30 коп. за 1 км. Тобто, якщо ми візьмемо відстань до м. Києва 140км * 0,3 грн., то отримаємо 42 грн. А чернігівці вже достатньо довгий час платили за дорогу до Києва 50 грн, а наразі вже 65 грн.
Перевізники на Київ також пообіцяли надати свої розрахунки в розрізі одного рейсу. Сподіваємося, що міська рада та київські перевізники свої обіцянки виконають.
На думку Демократичного Альянсу на вартість перевезень вплинути може тільки реальна конкуренція, яку, на жаль, сьогодні ми не спостерігаємо. Окрім того, що Демократичним Альянсом будуть подані звернення до деяких контролюючих органів, ми також приєднуємось до соціальної ініціативи, яка створилася в нашому місті. Суть ініціативи в тому, що люди, які їдуть до Києва, забирають тих, кому туди потрібно (наприклад, деякі можуть везти навіть за 20 грн). Тому для того, щоб цей процес відбувався організовано, пропонуємо тим, хто їде до Києва автомобілем і тим, кому туди потрібно, скористатися послугою сайту http://www.blablacar.com.ua/, який дозволяє знайти попутника достатньо легко.
Прес-служба
Чернігівської обласної організації
Політичної партії «Демократичний Альянс»
Читайте також |
Коментарі (0) |