реклама партнерів:
Головна › Новини › Споживач

Скутери: хто не встиг, той запізнився...

За словами начальника Менського відділення ДАІ Юрія Чернотицького, штраф за рух на мопеді без номерних знаків, без водійського посвідчення категорії А1, без технічного паспорту та шолома складає 425 – 850 гривень.

З 1 квітня усі власники малолітражних мопедів (з об’ємом двигуна до 50 куб. см) мали змогу зареєструвати ці транспортні засоби за спрощеною системою. 3 початком листопада ця процедура була припинена. Однак нагодою скористалися мінімум скутеристів. Ще менше з них мають водійське посвідчення відповідної категорії.

Хотіли як краще
Зізнаюся, автор цих рядків встиг «стрибнути в останній вагон». Це коштувало тримісячного навчання в автошколі, складання непростого іспиту на отримання водійського посвідчення і 500 гривень за реєстрацію. Усе це тривало майже рік.

Загалом, цілком вірно, що скутеристів примусили вчити правила дорожнього руху. Скільки аварій траплялося в районі саме з їхньої вини! Кілька – зі смертельними наслідками. А як моторошно було дивитися, коли підлітки по двоє–троє всідалися на мопед і гайсали вулицями.

Відтепер за це штрафуватимуть, і на чималу суму. Є надія, що власники таких транспортних засобів стануть більш дисциплінованими й берегтимуть власне життя і життя інших учасників руху.

Вийшло як завжди

У системі реєстрації скутерів та мопедів повно недоречностей. До цього часу можна було зареєструвати такий транспортний засіб тільки на підставі заяви його власника і заяв кількох свідків. А після 1 листопада необхідно надати довідку-рахунок від торгової організації, що продала власникові цей транспортний засіб. Цікаво, звідки її братимуть скутеристи, які придбали транспортний засіб кілька років тому та ще й «на руках»?..

У принципі, водії самі винні, їм було надано можливість оформити свій скутер за спрощеною системою аж протягом півроку. Проте, за словами начальника Менського відділення РЕР Святослава Тібежа, такою можливістю скористалися одиниці. І лише в останні дні жовтня кинулися реєструватися. Працівники РЕР цілий тиждень працювали до 21 – 22 години, нікому не відмовляли. Були й розчарування: приблизно 60 відсотків скутерів та мопедів мали об’єм двигуна більший за 50 куб. см, тож деякі водії прямо на місці переробляли свої транспортні засоби.

Ще одна «радість»: раніше була інформація, що ті водії, котрі отримали посвідчення категорії А (на мотоцикл) до 1 січня 2010 року, автоматично отримують право керувати мопедом чи скутером. Тепер стверджують, що сідати на скутер можна тільки, якщо у посвідченні відкрита категорія А1. Виходить нелогічно: водій має мотоцикл, вміє керувати ним, а на простому мопеді їздити йому не дозволено. Поки що це питання узгоджується там, «нагорі». Наразі відомо, що такий водій може отримати нове посвідчення з відкритою категорією А1 без іспиту на знання правил дорожнього руху, а лише здавши водіння на скутері (лише за умови наявності водійського стажу). При цьому потрібно викласти ще 480 гривень…

Нагадаємо, категорія А1 дозволяє управляти транспортними засобами з об’ємом двигуна до 50 куб. см, категорія А дозволяє управляти мотоциклами з об’ємом двигуна більше 50 куб. см.

Наразі переважна більшість мопедів опиняться поза законом. За словами інспектора з розшуку Менського відділення РЕР Валерія Чертка, у нашому районі зареєстрованих мопедів – 51, ще 700 заяв – у процесі розгляду.

Ірина ПРИМАК Наше слово




Теги:скутери, права, скутеристи, Наше слово


Читайте також






Коментарі (1)
avatar
1
Дебілізму влади немає меж
avatar