Скутери: хто не встиг, той запізнився...
З 1 квітня усі власники малолітражних мопедів (з об’ємом двигуна до 50 куб. см) мали змогу зареєструвати ці транспортні засоби за спрощеною системою. 3 початком листопада ця процедура була припинена. Однак нагодою скористалися мінімум скутеристів. Ще менше з них мають водійське посвідчення відповідної категорії.
Хотіли як краще
Зізнаюся, автор цих рядків встиг «стрибнути в останній вагон». Це коштувало тримісячного навчання в автошколі, складання непростого іспиту на отримання водійського посвідчення і 500 гривень за реєстрацію. Усе це тривало майже рік.
Загалом, цілком вірно, що скутеристів примусили вчити правила дорожнього руху. Скільки аварій траплялося в районі саме з їхньої вини! Кілька – зі смертельними наслідками. А як моторошно було дивитися, коли підлітки по двоє–троє всідалися на мопед і гайсали вулицями.
Відтепер за це штрафуватимуть, і на чималу суму. Є надія, що власники таких транспортних засобів стануть більш дисциплінованими й берегтимуть власне життя і життя інших учасників руху.
Вийшло як завжди
У системі реєстрації скутерів та мопедів повно недоречностей. До цього часу можна було зареєструвати такий транспортний засіб тільки на підставі заяви його власника і заяв кількох свідків. А після 1 листопада необхідно надати довідку-рахунок від торгової організації, що продала власникові цей транспортний засіб. Цікаво, звідки її братимуть скутеристи, які придбали транспортний засіб кілька років тому та ще й «на руках»?..
У принципі, водії самі винні, їм було надано можливість оформити свій скутер за спрощеною системою аж протягом півроку. Проте, за словами начальника Менського відділення РЕР Святослава Тібежа, такою можливістю скористалися одиниці. І лише в останні дні жовтня кинулися реєструватися. Працівники РЕР цілий тиждень працювали до 21 – 22 години, нікому не відмовляли. Були й розчарування: приблизно 60 відсотків скутерів та мопедів мали об’єм двигуна більший за 50 куб. см, тож деякі водії прямо на місці переробляли свої транспортні засоби.
Ще одна «радість»: раніше була інформація, що ті водії, котрі отримали посвідчення категорії А (на мотоцикл) до 1 січня 2010 року, автоматично отримують право керувати мопедом чи скутером. Тепер стверджують, що сідати на скутер можна тільки, якщо у посвідченні відкрита категорія А1. Виходить нелогічно: водій має мотоцикл, вміє керувати ним, а на простому мопеді їздити йому не дозволено. Поки що це питання узгоджується там, «нагорі». Наразі відомо, що такий водій може отримати нове посвідчення з відкритою категорією А1 без іспиту на знання правил дорожнього руху, а лише здавши водіння на скутері (лише за умови наявності водійського стажу). При цьому потрібно викласти ще 480 гривень…
Нагадаємо, категорія А1 дозволяє управляти транспортними засобами з об’ємом двигуна до 50 куб. см, категорія А дозволяє управляти мотоциклами з об’ємом двигуна більше 50 куб. см.
Наразі переважна більшість мопедів опиняться поза законом. За словами інспектора з розшуку Менського відділення РЕР Валерія Чертка, у нашому районі зареєстрованих мопедів – 51, ще 700 заяв – у процесі розгляду.
Ірина ПРИМАК Наше слово
Читайте також |
Коментарі (1) |
| |