Пільги для багатих
Нинішня система надання соціальної допомоги населенню з боку держави потребує серйозної корекції. За словами Президента В.Януковича, лише близько 23% державної соціальної допомоги доходить до безпосереднього адресата – незаможних громадян.
Решта близько 80% пільговиків – люди з високим рівнем достатку, котрі отримують пільги незаконно. На думку Президента, слід переходити від пільг до надання адресної матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення.
В українських ЗМІ неодноразово з’являлась інформація, що навіть народні депутати незаконно отримують державні пільги як учасники бойових дій або як ветерани ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Експерти з Інституту демографії та соціальних досліджень НАН України зазначають, що у 2011 році майже 45%, або 7,66 млн., домогосподарств, мали у своєму складі хоча б одного пільговика. За офіційними даними, держава сьогодні надає 45 видів соціальних пільг, якими можуть користуватися близько 18 млн. осіб. Найпоширенішим є використання пільг на проїзд у транспорті (26,7%) та оплату житлово-комунальних послуг (21,7%). Найменше громадяни реалізують своє право на пільгові путівки для оздоровлення та відпочинку – лише 0,4% домогосподарств.
Не дивно відтак, що, за даними аудиторської компанії Ernst&Young, Україна опинилася у трійці найбільш корумпованих країн світу – поруч з Колумбією та Бразилією. Аналітики з Ernst&Young підкреслюють, що, за даними їхнього дослідження, кількість топ-менеджерів в Україні, готових давати хабарі, зросла з 9% у 2011 році до 15% у 2012 році. Ще 4% готові платити, аби приховати фінансові показники своїх компаній.
Коментар Фонду „Спочатку Люди”:
В Україні насправді існує система оцінки доходів претендентів на отримання пільг. Вона була розроблена ще наприкінці 90-х американським професором, доктором Роджером Воном у проекті “Наш дім”, який фінансував Світовий банк. Завданням розробки було зменшення вартості житлових субсидій та забезпечення соціальної допомоги лише для тих, хто її дійсно потребує та має на неї законне право. На той час Міністерство соціальної політики схвалило систему оцінювання доходів як революційну та стверджувало, що в майбутньому вся соціальна допомога у рамках повноважень міністерства надаватиметься саме за цією системою.
Президент, безумовно, правий, що порушує це питання, оскільки соціальна допомога є однією з найдорожчих статей витрат державного бюджету. Навіщо Україні 45 соціальних пільг? Безумовно, у будь-якій сучасній державі повинні існувати механізми захисту малозабезпечених, та, здається, система пільг в Україні вже звично перетворена на годівницю для різного штибу нахлібників. Тому варто вітати будь-які реальні та конструктивні кроки влади, спрямовані на запобігання шахрайству та забезпечення адресних пільг, які мають отримувати лише ті, кому вони справді необхідні.
Решта близько 80% пільговиків – люди з високим рівнем достатку, котрі отримують пільги незаконно. На думку Президента, слід переходити від пільг до надання адресної матеріальної допомоги соціально незахищеним верствам населення.
В українських ЗМІ неодноразово з’являлась інформація, що навіть народні депутати незаконно отримують державні пільги як учасники бойових дій або як ветерани ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
Експерти з Інституту демографії та соціальних досліджень НАН України зазначають, що у 2011 році майже 45%, або 7,66 млн., домогосподарств, мали у своєму складі хоча б одного пільговика. За офіційними даними, держава сьогодні надає 45 видів соціальних пільг, якими можуть користуватися близько 18 млн. осіб. Найпоширенішим є використання пільг на проїзд у транспорті (26,7%) та оплату житлово-комунальних послуг (21,7%). Найменше громадяни реалізують своє право на пільгові путівки для оздоровлення та відпочинку – лише 0,4% домогосподарств.
Не дивно відтак, що, за даними аудиторської компанії Ernst&Young, Україна опинилася у трійці найбільш корумпованих країн світу – поруч з Колумбією та Бразилією. Аналітики з Ernst&Young підкреслюють, що, за даними їхнього дослідження, кількість топ-менеджерів в Україні, готових давати хабарі, зросла з 9% у 2011 році до 15% у 2012 році. Ще 4% готові платити, аби приховати фінансові показники своїх компаній.
Коментар Фонду „Спочатку Люди”:
В Україні насправді існує система оцінки доходів претендентів на отримання пільг. Вона була розроблена ще наприкінці 90-х американським професором, доктором Роджером Воном у проекті “Наш дім”, який фінансував Світовий банк. Завданням розробки було зменшення вартості житлових субсидій та забезпечення соціальної допомоги лише для тих, хто її дійсно потребує та має на неї законне право. На той час Міністерство соціальної політики схвалило систему оцінювання доходів як революційну та стверджувало, що в майбутньому вся соціальна допомога у рамках повноважень міністерства надаватиметься саме за цією системою.
Президент, безумовно, правий, що порушує це питання, оскільки соціальна допомога є однією з найдорожчих статей витрат державного бюджету. Навіщо Україні 45 соціальних пільг? Безумовно, у будь-якій сучасній державі повинні існувати механізми захисту малозабезпечених, та, здається, система пільг в Україні вже звично перетворена на годівницю для різного штибу нахлібників. Тому варто вітати будь-які реальні та конструктивні кроки влади, спрямовані на запобігання шахрайству та забезпечення адресних пільг, які мають отримувати лише ті, кому вони справді необхідні.
Читайте також |
Коментарі (5) |
| |