реклама партнерів:
Головна › Новини › Споживач

Мотори з пластмаси: нові можливості

Ще легендарний Генрі Форд почав досліджувати можливі матеріали для заміни металу: 1941 року залізо стало дуже дефіцитним.
Тоді вже був налагоджений серійний випуск і використання пластикових кнопок, ручок та інших невеликих деталей.
Остаточно мрія відомого автомобіліста була втілена тільки через шість років після смерті самого Генрі Форда, коли в 1953 році з заводу General Motors виїхав перший з півтора мільйонів Chevrolet Corvette з кузовом зі скловолокна.

Зараз сучасний автомобіль містить приблизно 150 кг пластику. Але всі основні елементи конструкції все одно виготовляються з металу: двигун, трансмісія, ходова частина. Пояснюється це досить просто: навантаження і жорсткі температурні умови висувають підвищені вимоги до міцності матеріалів.

Але потенціал пластикового автомобіля величезний. Підведемо голову до неба. Виявляється. новий авіалайнер Boeing 787 вже проходить серію тестових польотів. Розробник обіцяє запустити новинки в серійну експлуатацію вже наступного року. При цьому частина фюзеляжу і крил Boeing 787 зроблена з композитних пластиків.
Вчений Матті Хольцберг витратив 30 років свого життя, щоб відправити залізні і алюмінієві двигуни по шляху мамонтів - до повного вимирання. Він популяризує пластик.
Спочатку вчений зробив шатун з нового пластику і встановив його в двигун Austin Mini. Деталь прослужила всього 20 хвилин. Але зупинятися на цьому Матті не бажав. Пізніше він покрив пластиковий шатун алюмінієвою головкою. У такому вигляді продукція надійшла до магазинів, де успішно розходилася протягом 70-х років. У 1979 році була заснована компанія Polimotor, до основних завдань якої входило створення двигуна з якомога більшою кількістю пластикових деталей.
У 1980-х Хольцберг довів, що пластикові мотори достатньо міцні для використання в професійному автоспорті. Але переконати виробників так і не вдалося: виграш в зниженні ваги і вартості виробу, на їхню думку, не перекриває всіх ризиків.

Щоб довести світові міцність пластикових двигунів, Хольцберг підписав угоду з однією з гоночних команд International Motor Sports Association Camel Lights. Єдиним провальним моментом в шести перегонах 1984 і 1985 років стала відмова шатунів. Деталь постачалася стороннім виробником.

Незважаючи на успіх, розробками Хольцберга мало цікавилися. Деяку увагу виявляла компанія Ford, однак ні до чого конкретного це не призвело. Тим часом вчений почав використовувати нові матеріали. Наприклад, фенольні смоли. Генрі Форд використовував їх для зв'язування волокон сої в своєму експериментальному кузові. Матті Хольцберг вважав свій винахід нормальним еволюційним явищем, коли автомобільна індустрія переходила від дерева, металу і стали до алюмінію і новим пластикам.

За заявою самого інженера, використання пластикових деталей дозволяє знизити масу алюмінієвого двигуна приблизно на 30%.
Незважаючи на численні переваги пластикових двигунів, поки ніхто не ризикує ставити їх на конвеєр. Заважає передусім консерватизм як виробників, так і покупців, які поки що теж не вірять у те, що пластиковий двигун може бути надійним. Міцність, надійність, довговічність і відмовостійкість двигунів з композитних пластиків все ще необхідно перевіряти.

Проте на даний момент вже з'явився головний партнер Polimotor. Це Huntsman Corporation. Віце-президент компанії Джеймс Хантсмен впевнений, що в найближчому майбутньому ми побачимо серійні двигуни, в яких велика частина деталей буде пластиковими. Можливо, до повного переходу на електромотори ми ще зможемо поїздити на нове покоління автомобілів, чия силова установка буде зібрана з композитних матеріалів.
http://autonews.rbc.ua/




Теги:крила, авотмобіль, фюзеляж, Пластик, Генрі Форд, Двигун


Читайте також



Коментарі (0)
avatar