Міліція закликає: голосуйте чесно і спокійно!
Українці вже давно звикли, що майже кожного року, а то й двічі на рік в державі відбуваються виборчі процеси.
Щоразу передвиборчі перегони стають більш напруженими, а через це зростає і навантаження на міліцію. Забезпечення охорони громадського порядку під час проведення передвиборчої кампанії відволікає значну частину сил міліції від виконання своїх основних функціональних обов’язків. Водночас керівництво УМВС області вважає цю ділянку роботи однією з пріоритетних на даному етапі своєї службової діяльності. Саме тому під час проведення масових заходів на Чернігівщині грубих порушень громадського порядку не було допущено.
Викликає значну стурбованість правоохоронців такий аспект проведення передвиборчої кампанії, як розповсюдження агітаційних матеріалів.
Непоодинокі випадки, коли вказані матеріали розклеюються не у встановлених місцях – на агітаційних щитах, а де завгодно – на деревах, стовпах, парканах, стінах будинків.
Це значно шкодить зовнішньому вигляду населених пунктів, порушує правила забезпечення чистоти і порядку, псує пам’ятки архітектури.
За такі дії передбачена адміністративна відповідальність за ст. 152 КупАП «Порушення правил благоустрою території міст та інших населених пунктів», яка передбачає накладення штрафу від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів громадян.
Нагадуємо, що санкції статті 152 КупАП розповсюджуються не лише на громадян, які розклеюють агітаційні матеріали у невстановлених місцях, а і на посадових осіб (керівників підприємств, установ, організацій, комунальних служб), які допускають таке розміщення. Відповідальність для них - штраф від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів громадян.
До речі, сюди можна віднести і ведення агітації в день виборів та в їх переддень. Про це зазначено в ст. 212-10 адмінкодексу України (Порушення обмежень щодо ведення передвиборної агітації, агітації в день проведення референдуму) та в п. 2 ст. 47 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» де зазначено, що передвиборна агітація закінчується о 24.00 год. останньої п’ятниці перед днем виборів, тобто 29 жовтня 2010 року.
Належна організація проведення масових заходів передвиборчої кампанії в значній мірі залежить від дотримання їх організаторами чинного законодавства, розуміння ними необхідності проведення вказаних заходів в межах встановлених державними нормативними актами.
Стаття 36 Конституції України визначає, що громадяни України мають право на свободу об'єднання у політичні партії та громадські організації, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод людей. Але законодавство встановлює певні норми для діяльності таких інституцій. Так, наприклад, про зібрання та мітинги представників тих чи інших політичних сил потрібно заздалегідь повідомляти органи місцевого самоврядування. Інакше його учасникам загрожує адміністративна відповідальність згідно Ст. 185-1 Адмінкодекса (Порушення порядку організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій), що передбачає попередження або накладення штрафу від десяти до двадцяти п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у виняткових випадках, якщо за обставинами справи, з урахуванням особи порушника застосування цих заходів буде визнано недостатнім, - адміністративний арешт на строк до п'ятнадцяти діб.
В свою чергу стаття 37 Конституції України засвідчує, що дії політичних партій, спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницькім шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства та розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людей, здоров'я населення, забороняються.
Також нагадуємо, що в Україні за порушення законодавства України про вибори передбачена як адміністративна, так і кримінальна відповідальність.
Так, найбільш імовірне порушення на виборах, що підпадає під кримінальну відповідальність — маніпуляції з виборчими бюлетенями:
«виготовлення або зберігання чи використання завідомо незаконно виготовлених виборчих бюлетенів» - ч.1 ст.158 Кримінального Кодексу України; «виявлення незаконної передачі іншій особі виборчого бюлетеня виборцем» - ч. 4 ст. 158; «викрадення чи приховування виборчого бюлетеня, виборчого протоколу або скриньки з бюлетенями або незаконного знищення чи псування скриньки з бюлетенями» - ч. 5,6 ст. 158 Кримінального Кодексу України. Всі ці дії караються законом обмеженням або позбавленням волі на термін до п’яти років. А встановлення факту голосування виборцем на виборчій дільниці більше ніж один раз підпадає під дію статті 158-1 Кримінального Кодексу України і загрожує «штрафом від ста до трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років». Те ж саме діяння, вчинене за змовою з членом виборчої комісії або комісії з референдуму - карається «штрафом від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк».
То ж, ШАНОВНІ ГРОМAДЯНИ! Думайте і обирайте самі: голосувати чесно і спокійно, чи спробувати погратися з Законом і потрапити на лаву підсудних. Остаточний вибір за Вами.
Відділ зв’язків з громадськістю
УМВС України в Чернігівській області
Читайте також |
Коментарі (0) |