реклама партнерів:
Головна › Новини › Місто

Майбутнє належить пішоходам?

Автором цієї фрази, тільки без сумніву- знаку запитання, є Іван Драч. І мені подобається його думка, хоча сьогодні її й не сприймуть. Адже всі так хочуть сісти за кермо дорогої металевої бляшанки, що зветься автомобілем, і гнати кудись себе, гнати, так наче там їх ждуть паки херувими...

Такі думки виникли після після перегляду фільму про урбаністику, ініційованого чернігівською організацією "ДемАльянсу" -- ця партія проштовхує проект міста, прихильного до людей.

На обговоренні фільму, певно, для багатьох молодих людей були несподіваними такі думки -- антиавтомобільні, адже це так поголовно круто: мати своє авто. Виявилося, що я не один такий ретроград -- мер якогось процвітаючого міста також виступає проти автомобілізації. Зокрема, проти будівництва нових парковок, бо це спровокує збільшення числа автомобілів. Мер Боготи у Колумбії вразив і своїми діями: він по всьому місту виділив спеціальні дороги для громадського транспорту, куди не мають права заїжджати автомобілі, мотивуючи це тим, що 100 чоловік в автобусі мають більше прав, ніж одна людина в автомобілі. Він же зробив велодоріжки і взагалі у світі стає модним велосипед замість автомобіля. У нас же навіть на дачу треба вивезти свою, вибачте... тобто тіло, попутно загаджуючи газами повітря і самого себе.

Міста не будувалися для автомобілістів -- наголосив я. Крім сучасних Астани, Бразиліа та ще деяких. Тож просто дико коли вже і в Чернігові, як у Києві, автомобілі випихаються на тротуари. У Львові виник рух "Дайте пройти!" -- його учасники за погодженням з міською радою обгороджують металевими стовпчиками пішоходні місця, блокуючи нахабство автомобілістів. А в Чернігові міська рада навіть єдину пішохідну вулицю Серьожнікова не може зробити справді пішохідною. І в ДАІ не бачать порушень... Це може тому, що чиновники пішки також не ходять?

Місто -- це люди. Аж ніяк не автомобілі.
Василь ЧЕПУРНИЙ



Теги:Демальянс, міська рада, Чернігів, автомобілісти, урбаністика


Читайте також



Коментарі (3)
avatar
1
Тупая статья (да и газетёнка - фуфло), абы что-нибудь написать!
avatar
2
Крути руля, чудак -- тобі читать нема коли та й шкідливо: раптом почнеш думати...
avatar
3
Схоже, що влада розуміє нахабство наших водятлів та шкідливість їх вонючих бляшанок з гайками і вводить все нові і нові обмеження, штрафи, податки і всілякі збори. Постійно зростає ціна палива та вводяться проти водятлів і їх бляшанок все нові види здирництва. Справа йде до того, що з часом вонюча та шкідлива бляшанка з гайками перетвориться з засобу пересування в предмет недоступної розкоші. І це правильно. Але процес цей надто вже повільний. Чи не пора, пане Василю, "Просвіті" та громадськості підняти суспільство проти головних вбивць людей та головних забруднювачів природи?
Одним із таких заходів було б введення плати за паркування бляшанок з гайками на прибудинкових територіях. Для міської казни це дало б значно більше, ніж пікетування пустого казначейства. Заходів проти нахабних водятлів та їх бляшанок можна набрати скільки завгодно, було б бажання боротися з ними, як зі шкідниками.
avatar