Майбутнє належить пішоходам?
Автором цієї фрази, тільки без сумніву- знаку запитання, є Іван Драч. І мені подобається його думка, хоча сьогодні її й не сприймуть. Адже всі так хочуть сісти за кермо дорогої металевої бляшанки, що зветься автомобілем, і гнати кудись себе, гнати, так наче там їх ждуть паки херувими...
Такі думки виникли після після перегляду фільму про урбаністику, ініційованого чернігівською організацією "ДемАльянсу" -- ця партія проштовхує проект міста, прихильного до людей.
На обговоренні фільму, певно, для багатьох молодих людей були несподіваними такі думки -- антиавтомобільні, адже це так поголовно круто: мати своє авто. Виявилося, що я не один такий ретроград -- мер якогось процвітаючого міста також виступає проти автомобілізації. Зокрема, проти будівництва нових парковок, бо це спровокує збільшення числа автомобілів. Мер Боготи у Колумбії вразив і своїми діями: він по всьому місту виділив спеціальні дороги для громадського транспорту, куди не мають права заїжджати автомобілі, мотивуючи це тим, що 100 чоловік в автобусі мають більше прав, ніж одна людина в автомобілі. Він же зробив велодоріжки і взагалі у світі стає модним велосипед замість автомобіля. У нас же навіть на дачу треба вивезти свою, вибачте... тобто тіло, попутно загаджуючи газами повітря і самого себе.
Міста не будувалися для автомобілістів -- наголосив я. Крім сучасних Астани, Бразиліа та ще деяких. Тож просто дико коли вже і в Чернігові, як у Києві, автомобілі випихаються на тротуари. У Львові виник рух "Дайте пройти!" -- його учасники за погодженням з міською радою обгороджують металевими стовпчиками пішоходні місця, блокуючи нахабство автомобілістів. А в Чернігові міська рада навіть єдину пішохідну вулицю Серьожнікова не може зробити справді пішохідною. І в ДАІ не бачать порушень... Це може тому, що чиновники пішки також не ходять?
Місто -- це люди. Аж ніяк не автомобілі.
Василь ЧЕПУРНИЙ
Такі думки виникли після після перегляду фільму про урбаністику, ініційованого чернігівською організацією "ДемАльянсу" -- ця партія проштовхує проект міста, прихильного до людей.
На обговоренні фільму, певно, для багатьох молодих людей були несподіваними такі думки -- антиавтомобільні, адже це так поголовно круто: мати своє авто. Виявилося, що я не один такий ретроград -- мер якогось процвітаючого міста також виступає проти автомобілізації. Зокрема, проти будівництва нових парковок, бо це спровокує збільшення числа автомобілів. Мер Боготи у Колумбії вразив і своїми діями: він по всьому місту виділив спеціальні дороги для громадського транспорту, куди не мають права заїжджати автомобілі, мотивуючи це тим, що 100 чоловік в автобусі мають більше прав, ніж одна людина в автомобілі. Він же зробив велодоріжки і взагалі у світі стає модним велосипед замість автомобіля. У нас же навіть на дачу треба вивезти свою, вибачте... тобто тіло, попутно загаджуючи газами повітря і самого себе.
Міста не будувалися для автомобілістів -- наголосив я. Крім сучасних Астани, Бразиліа та ще деяких. Тож просто дико коли вже і в Чернігові, як у Києві, автомобілі випихаються на тротуари. У Львові виник рух "Дайте пройти!" -- його учасники за погодженням з міською радою обгороджують металевими стовпчиками пішоходні місця, блокуючи нахабство автомобілістів. А в Чернігові міська рада навіть єдину пішохідну вулицю Серьожнікова не може зробити справді пішохідною. І в ДАІ не бачать порушень... Це може тому, що чиновники пішки також не ходять?
Місто -- це люди. Аж ніяк не автомобілі.
Василь ЧЕПУРНИЙ
Читайте також |
Коментарі (3) |
| |