Леся Українка: Світове Дерево буде знищено...
Про Лесю Українку вітчизняним традиціоналістам, насамперед, треба говорити як про сучасницю Ніцше та як про одну із українських промоутерок всеєвропейського літературного культу Діоніса - "Лісова пісня" розповідає про загибель магичного світу; цієї загибелі на початку дев"ятнадцятого століття ще не бачили наші реакційні романтики, але наприкінці довгого дев"ятнадцятого століття цю сакральну трощу відчула та відтворила у своєму творі жінка, яку вульгарні літературознавці та націонал-більшовики зараховували до марксистського сонмища ( цур їм) й як на мене одним із центральних персонажів цієї драми є, власне, Перелесник, що є геть не схожим на фолькльорного українського силена-звабника, який полює на жінок під час серпневих зорепадів; уважна та суто традиціоналистська герменевтика "Лісової пісні" дозволить нам побачити у ньому зраненого, рокованого Діоніса, угіддя якого зменшуються та невідворотно зникають й навіть носій осоружного солом"яного духу кидається на нього із сокирою, у його монологах хай й побіжно, але цілком наявно згадується діонсійська містеріальна оргія (зокрема, коли він каже про повалення зміївни з її престолу); іншим наскрізним образом, пов"язаним із магічним світом та його деструкцією є Світове Дерево, втілене старим дубом, який невблаганно та рахубисто буде знищено безособовими та суто фолькльорними німцями.
Про антигуманістичну, антиселянську та антихристиянську складові "Лісової пісні" слід говорити окремо.
Ігор СКРИПНИК
Про антигуманістичну, антиселянську та антихристиянську складові "Лісової пісні" слід говорити окремо.
Ігор СКРИПНИК
Читайте також |
Коментарі (0) |