Харчування дітей у Козелецькому районі чи ілюзія торгів ?
Чи дивились Ви виступ ілюзіоніста? Коли начебто все бачиш, пильно стежиш за всіма рухами, але все ж відчуваєш, що тебе десь тебе дурять?
Таке ж відчуття виникає, коли починаєш аналізувати тендери по закупівлі продуктів харчування в Козелецькому районі. Ніби то все правильно, тендери проходять за Законом України “Про публічні закупівлі”, але щось бентежить…
На аукціон для постачання послуг гарячого харчування для шкіл та дошкільних закладів Козелецького району, реєструються два учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю "Шкільний сервіс" та ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна”. Зазвичай у ТОВ "Шкільний сервіс" краща цінова пропозиція та детальніше розроблена документація, тому цей учасник і виграє тендери. Але якщо більш детально аналізувати закупки, то стає зрозумілим, що ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна” виступає лише так званим “технічним кандидатом” - чотири рази приймала участь у закупівлях в парі тільки зі ТОВ “Шкільний сервіс” та жодного разу не перемогла.
Так, 1 березня 2018 року, для закупівлі продуктів харчування для дітей, закладів загальної середньої, дошкільної освіти міста Остер, був проведений тендер на суму 1 мільйон 193 тисячі грн.
Згідно документів, що були подані на тендер, обидва учасника знаходяться за однією адресою, а саме: 17024, Чернігівська обл., Козелецький район, селище міського типу Десна, вулиця Довженка, будинок 44А/1.
Також обидва учасника аукціону зазначають в своїх документах однаковий номер телефону: 0464646234.
Згідно вимог тендерної документації, учасникам необхідно було надати довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів за минулий період. ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна”, в довідці про виконання аналогічних договорів зазначає, що “аналогічні договори ФОП не виконувала”, тобто її тендерна пропозиція заздалегідь не відповідає тендерній документації.
Далі цікавіше. Після закінчення аукціону, згідно додаткової угоди, починають зростати ціни на продукти, які були прописані в тендерній документації, та зменшуватись їх кількість.
Тобто, переможець визначений 15 березня, а вже 22 березня підписується додаткова угода, в якій зазначається, що “відповідно пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України “Про публічні закупівлі”, у зв'язку з сезонним підвищенням цін на оптовому ринку України, вносяться зміни в спеціфікацію продукції”.
З 14 вересня підписується нові додаткові умови, з тим же формулюванням: “у зв'язку з сезонним підвищенням цін на оптовому ринку України”, і знову підвищуються ціни, та зменшується кількість продуктів.
Згідно Розділу VI тендерній документації, та відповідно до законодавства можливо:
п. 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; (файл “Документація харчування 2018р.doc”)
Але, при перерахунку, бачимо, що кожного разу ціна за одиницю товару підвищувалась більше ніж на 10%.
При цьому ціни на продукти виглядають значно завищеними: яблука по 21 грн за кг, свинина по 165 грн, або яйця по 4 грн за шт.
Такі тендери порушують основні принципи здійснення закупівель, ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Тому, проаналізувавши тендери, Чернігівська обласна громадська організація «Центр політичних студій та аналітики” звернулась до Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України. Чи знайде АМКУ порушення чи ні, які будуть їх дії, побачимо згодом. І це ще не кінець ілюзіону…
Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) - найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та спів-фінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).
Таке ж відчуття виникає, коли починаєш аналізувати тендери по закупівлі продуктів харчування в Козелецькому районі. Ніби то все правильно, тендери проходять за Законом України “Про публічні закупівлі”, але щось бентежить…
На аукціон для постачання послуг гарячого харчування для шкіл та дошкільних закладів Козелецького району, реєструються два учасника: Товариство з обмеженою відповідальністю "Шкільний сервіс" та ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна”. Зазвичай у ТОВ "Шкільний сервіс" краща цінова пропозиція та детальніше розроблена документація, тому цей учасник і виграє тендери. Але якщо більш детально аналізувати закупки, то стає зрозумілим, що ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна” виступає лише так званим “технічним кандидатом” - чотири рази приймала участь у закупівлях в парі тільки зі ТОВ “Шкільний сервіс” та жодного разу не перемогла.
Так, 1 березня 2018 року, для закупівлі продуктів харчування для дітей, закладів загальної середньої, дошкільної освіти міста Остер, був проведений тендер на суму 1 мільйон 193 тисячі грн.
Згідно документів, що були подані на тендер, обидва учасника знаходяться за однією адресою, а саме: 17024, Чернігівська обл., Козелецький район, селище міського типу Десна, вулиця Довженка, будинок 44А/1.
Також обидва учасника аукціону зазначають в своїх документах однаковий номер телефону: 0464646234.
Згідно вимог тендерної документації, учасникам необхідно було надати довідку в довільній формі про досвід виконання аналогічних договорів за минулий період. ФОП “Шпортко Оксана Олександрівна”, в довідці про виконання аналогічних договорів зазначає, що “аналогічні договори ФОП не виконувала”, тобто її тендерна пропозиція заздалегідь не відповідає тендерній документації.
Далі цікавіше. Після закінчення аукціону, згідно додаткової угоди, починають зростати ціни на продукти, які були прописані в тендерній документації, та зменшуватись їх кількість.
Тобто, переможець визначений 15 березня, а вже 22 березня підписується додаткова угода, в якій зазначається, що “відповідно пункту 2 частини 4 статті 36 Закону України “Про публічні закупівлі”, у зв'язку з сезонним підвищенням цін на оптовому ринку України, вносяться зміни в спеціфікацію продукції”.
З 14 вересня підписується нові додаткові умови, з тим же формулюванням: “у зв'язку з сезонним підвищенням цін на оптовому ринку України”, і знову підвищуються ціни, та зменшується кількість продуктів.
Згідно Розділу VI тендерній документації, та відповідно до законодавства можливо:
п. 2) зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі; (файл “Документація харчування 2018р.doc”)
Але, при перерахунку, бачимо, що кожного разу ціна за одиницю товару підвищувалась більше ніж на 10%.
При цьому ціни на продукти виглядають значно завищеними: яблука по 21 грн за кг, свинина по 165 грн, або яйця по 4 грн за шт.
Такі тендери порушують основні принципи здійснення закупівель, ст. 3 Закону України “Про публічні закупівлі”, а саме: добросовісна конкуренція серед учасників, максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
Тому, проаналізувавши тендери, Чернігівська обласна громадська організація «Центр політичних студій та аналітики” звернулась до Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України. Чи знайде АМКУ порушення чи ні, які будуть їх дії, побачимо згодом. І це ще не кінець ілюзіону…
Матеріал підготовлений в рамках Антикорупційної ініціативи ЄС в Україні (EU Anti-Corruption Initiative) - найбільшої програми підтримки України з боку ЄС в сфері боротьби з корупцією. Програма фінансується ЄС та спів-фінансується і впроваджується Данською агенцією з міжнародного розвитку (DANIDA).
Читайте також |
Коментарі (0) |