Як розв’язати житлово-комунальні проблеми
Між тим, зараз, сплачуючи на утримання житла комунальним підприємствам, ми оснащуємо їх комп’ютерною технікою, іншим обладнанням, що, за їхнім висловлюванням, є їхньою власністю. Тобто, створюючи власника будинку, пропонують починати з нуля.
Друга проблема: приміщення загального користування і прибудинкові землі треба з комунальної власності передати ОВББ. Для цього їм пропонується самостійно виготовити технічну документацію,заплативши за це немалі кошти.
Третя проблема — лічильники на тепло, воду та газ. Комунальні підприємства-монополісти встановили норми споживання на одну людну, один квадратний метр, які явно завищені. Ці підприємства ніхто не зобов’язує встановлювати лічильники як у квартирах, так і по будинках. Бажання мешканців заплатити за технічну документацію і лічильники розбиваються високою ціною за встановлення цих лічильників. Програми фінансування економії енергоресурсів, у тому числі зі встановлення лічильників,здійснюються тихенько, населення лише з чуток дізнається, коли програми вже виконані. За перевірку встановлених лічильників води встановили, крім тарифу, додаткову плату і безліч незручностей. А місто переповнене чутками: треба, мовляв, викликати потрібну людину, яка на місці зніме пломбу, перевірить лічильник, поставить нову пломбу, і за все це треба заплатити готівкою.
Четверте питання — ремонти. При площі 9-поверхового будинку в 6400 квадратних метрів мешканці, згідно з останнім тарифом 1,445 гривні за квадратний метр, сплачують на рік 111тисяч гривень. Капітальні ремонти в тарифі відсутні. Як використовуються сплачені мешканцями кошти, не інформують. Запити мешканців до комунальників ігноруються.
Між тим, згідно з рішенням виконкому Чернігівської міської ради № 251 від 15.09.2008 року комунальні підприємства зобов’язані вести бухгалтерський облік надання послу по кожному будинку і послузі. А це не тільки виписування рахунку на оплату за затвердженим тарифом, а й складання акту виконаних робіт. Можливо, при теперішньому обслуговуванні на ремонти, в тому числі капітальні, будинків та мереж залишалися б кошти.
Остання проблема — це підготовка статуту, реєстрація ОВББ, відкриття рахунку в банку.
Усі ці проблеми на власному досвіді відчули мешканці будинку по проспекту Перемоги, 166. Наші звернення з вимогами і пропозиціями з 2006 року до комунального підприємства «Деснянське» міського управління житлово-комунального господарства, до виконкому міськради, теплокомуненерго, Чернігівгаз, навіть до обласної ради закінчувалися тільки відписками.
Отже, без участі виконкому міськради, управління житлово-комунального господарства, житлово-комунальних підприємств самі мешканці цих проблем не розв’яжуть.
Раїса КИРИЧЕНКО,
м. Чернігів
Читайте також |
Коментарі (0) |