реклама партнерів:
Головна › Новини › ЕКОНОМІКА

Новорічний подарунок від уряду

Зазвичай, 1 січня не до газет. Переважно це телевізор, концерти, фільми, вітання артистів, видатних людей, державних мужів, одним словом — свято. Хіба хтось буде в цей час уважно читати одну з кількох місцевих газет? А даремно. Мине кілька днів, свята закінчаться, почнуться будні і треба буде платити податок на землю та орендну плату за неї, тільки втричі з гаком більший. Подарунок традиційний, бо торік був точнісінько такий, але ситуація в країні та за її межами була дещо інша. Тоді проковтнули.

Бюджет наповнювати, звичайно, треба, бо люди, які ще не можуть або вже не можуть працювати, повинні мати засоби до існування. А ті, хто може працювати, повинні мати робоче місце. Чи треба комусь нагадувати, які процеси відбуваються в економіці нашої країни, і доводити, що треба за будь-яку ціну зберегти робочі місця навіть шляхом часткового зменшення заробітної плати. У цій ситуації збільшувати ціни — це самогубство. Ціна імпортних товарів у зв’язку з різким підвищенням курсу долара та євро автоматично зросла. Нам залишається швидкими темпами будувати внутрішній ринок. Та щоб купувати товари національного виробника, населення повинно мати гроші. Їх можна заробити або в когось відібрати, але це вже інша тема. Зараз маємо значне скорочення робочих місць у зв’язку з різким зниженням попиту на окремі види товарів та послуг. Якщо торік потенціальний працівник у першу чергу цікавився розміром своєї зарплатні, то зараз — одне питання: чи є робота взагалі, а це тільки початок. У цей час підвищення податків на фоні неспроможності платити за існуючими кредитами вдарить по всіх, а ще будуть і наслідки. Складається враження, що країна живе лише за наші з вами копійки, а де гроші з митниць, портів? А ще є корисні копалини, свердловини і т.ін. Зараз від різних представників влади можна почути, що люди надмірно захопилися споживанням і що жити треба скромніше, дбати про духовне. Та наш народ ще ніколи «солодко» не жив — то війна, то голод, а тепер, коли нічого не треба діставати, тільки заробляй і купуй — виходить, що нам цього не можна.

Земля дана нам Богом, і все знаходиться на ній: і будинки, і гаражі, і дачі, і магазини, і ринки. Значне подорожчання одного з чинників неминуче призведе до подорожчання всіх товарів та послуг. А воно нам треба?

Олександр МАШИР, голова громадської організації «За справедливість».






Коментарі (8)
avatar
1
Прикро, але факт: щодалі я не можу не погодитись з думками і висловлюваннями тих людей, котрі кажуть, що "Сіверщина" ось такими подібними публікаціями (шалене критиканство українського уряду) скочується до антиукраїнства (через партійне несприйняття світогляду інших партій). Постійними шпильками так і хочуть уколоти і Юлію Тимошенко, і все, що вона намагається зробити для українського народу. А в результаті - уколи, але від них тільки ниє сама газета, і мені вдвічі прикро, бо я в ній працюю. Залишається обвинуватити ще прем`єр-міністра України Юлію Тимошенко за те, що величезна криза прийшла нещодавно і до Німеччини, наприклад.... Навіть стліьки бруду не виливають на політику нинішнього уряду "регіони" з комуністами та "вітренківцями".
avatar
2
Мені цікаво, якщо проставляти плюси і мінуси після якихось дій Уряду і ЮТ, то чого буде більше. Особисто я сидів і підраховував, жодного плюса і величезна купа мінусів. Хтось може назвати хоч один плюсь в діяльності Ураду?
avatar
3
А Ви, шановний Олександре, відкиньте партійні амбіції своєї організації, лінія якої не узгоджується з і"доктринами" інших партій, і тоді все стане на свої місця. І до колонок "плюсів" і "мінусів" додайте ще одну, вельми важливу - причини мінусів. Тобто не поверхово критикуйте, а застосуйте прийоми аналітичних здійбностей (копніть глибше), а Ви ж їх маєте. І якщо вже проаналізувати мінуси уряду (а вони дійсно є) і ті обставини, які призвели до тих мінусів, то побачимо, що їх створили штучно. І, на жаль, не без участі команди нашого Президента. Аргументів більше, ніж достатньо... Одна тільки ремарка. Нещодавно колишній голова Носівської райдержадміністрації сказав буквально так: "Коли Юлька стала прем`єром, то відразу почала проводити селекторні наради, на яких навіть у районних керівників почала запитувати і вимагати про те, чому це у їхніх регіонах скачуть вверх ціни?" Це було сказано, як величезний мінус урядовій команді, буцімто не треба так робити. А хто ж лад повинен наволити у державі? Чотири роки показали, що наш президент не здатен абсолютно навести в жодній галузі елементарного порядку. Так, звичайно, дехто скаже, мовляв, не президентська це справа - наводити порядок у кожній галузі, але ж він на те і Президент, щоб у країні був лад, а не навпаки...
avatar
4
Які можуть у мене бути партійні амбіції, якщо із однієї партії я вийшов в іншу поки що не вступав. Моя критика не поверхнева, а глибинна, навіть виходячи з того, що Ви також не назвали жодного плюса Уряду.
Стосовно Президента, то він діє у відповідності до Конституції України:
"Стаття 102. Президент України є главою держави і виступає від
її імені.
Президент України є гарантом державного суверенітету,
територіальної цілісності України, додержання Конституції України,
прав і свобод людини і громадянина."
Тепер читаємо стосовно Уряду: " Стаття 113. Кабінет Міністрів України є вищим органом у
системі органів виконавчої влади.

Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом
України і Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний
Верховній Раді України у межах, передбачених цією Конституцією.

Кабінет Міністрів України у своїй діяльності керується цією
Конституцією та законами України, а також указами Президента
України та постановами Верховної Ради України, прийнятими
відповідно до Конституції та законів України.
( Стаття 113 в редакції Закону N 2222-IV ( 2222-15 ) від
08.12.2004 ).
Стаття 116. Кабінет Міністрів України:
1) забезпечує державний суверенітет і економічну
самостійність України
, здійснення внутрішньої і зовнішньої
політики держави, виконання Конституції і законів України, актів
Президента України; "

avatar
5
Стаття 106. Президент України:
1) забезпечує державну незалежність, національну безпеку і
правонаступництво держави;
avatar
6
Олександре, Ви молодець, що самі ж виділили потрібні слова. Але ж зверніть увагу, що уряд тільки ВІДПОВІДАЛЬНИЙ перед Президентом, а перед Верховною Радою ПІДКОНТРОЛЬНИЙ і ПІДЗВІТНИЙ (саме не Президенту, а вищому законодавчому органу країни). То ж які можуть бути дискусії з цього питання? Окрмі того, як зазначено у цій же статті, на яку Ви посилаєтеся, Прем`єр-міністр України призначається не Президентом, а Верховною Радою. А він лише формально здійснює процедуру щодо подання кандидатури до ВР, яку ж вносить Президенту коаліція Верховної Ради.
avatar
7
Ви самі підтвердили те, що Президент ніяким чином не контролює уряд, а відповідно не може нести повну відповідальність за економічну ситуацію в державі. Ви можете мені сказати: "А як же Національний банк, який є підконтрольний Президенту". Національний банк займається монетарною політикою держави, але аж ніяк не економікою в цілому. І не Нацбанк винен в тому, що зупиняються експортноорієнтовані підприємства, відповідно зупиняються валютні надходження в держави і курс гривні по відношенню до всіх валют падає. Не Нацбанк видавав по 1 тис. грн. вкладникам Ощадбанку, тим самим розкручуючи маховик інфляції. На ту одну тисячу не було відповідної кількості товарів Українського виробництва. І так далі.
До речі Ви так і не назвали жодного плюса від Уряду ЮТ і її особисто.
avatar
8
"Президент ніяким чином не контролює уряд, а відповідно не може нести повну відповідальність за економічну ситуацію в державі" - Олександр Ясенчук. Від себе: тоді, якщо так, то нехай сидить отам (наш Президент) собі на стільці, зваливши ногу-на-ногу, як він полюбляє, витираючи свої постійно руки, і не лізе туди, куди не слід і не заважає іншим - тим, хто знає що робити і тим, хто відповідає. А монетарна політика, хочеш того чи ні, завжди пов`язана з грішми. Ви це підтвердили тим, що сказали: "Нацбанк відповідає за монетарну політику". Тобто проводячи таку політику, Національний банк має найбільший, серед усіх інституцій, вплив на грошову масу в обігу. І якщо президент розхитує то в один бік, то в інший грошово-кредитну політику, то отакий колапс, який нині є в суспільстві ми і відчуваємо. Адже грошово-кредитна політика — це комплекс взаємозв'язаних, скоординованих на досягнення заздалегідь визначених суспільних цілей, заходів щодо регулювання грошового обігу, які здійснює держава. А здійснювати вона повинна якраз через Національний банк. А ви пишете, що ніякого впливу на економічні процеси Нацбанк не здійснює. Отож тому, що немає спільності і єдності між Нацбанком та іншими органами державного регулювання економіки ( Міністерства фінансів, міністерства економіки, безпосередньо уряду, Верховної Ради), все оте гадяччя і залазить в кожні шпарини. Замість того, щоб направити його (гадяччя) у вогонь, аби спопелилось, воно пронкиає всюди. А це питання до тих, кому все це вигідно робити? І якщо грошово-кредитну політику здійснює Нацбанк, то хто ж тоді визначає основні макроекономічні показники цієї політики? А? Якраз органи виконавчої та законодавчої влади, з якими Нацбанк, підконтрольний президенту, ворогує. А це означає, що ніякої стабільності у державі не буде до тих пір, поки при владі буде "тендітний" і неспроможний до будь-яких рішучих дій Ющенко, за якого я завжди голосував і всіляко підтримував. Для нього, а це вже показав його президентський досвід, жоден прем`єр, будь то Юлька чи Янук, або дехто інший, ніколи не буде позитивом. І якщо раніше Ющ. постійно відміняв постанови Юлі та Янука, то вже останнім часом він відмініяє наступного дня свої укази. Дожилися! А ще, пам`ятається, як Янукович частенько, коли перебував на прем`єрській посаді, відміняв своїми постановами укази президента Ющенка. Це нормально? Тепер брехливо кажуть, буцімто Юля хоче підім`яти під себе банк з метою друкування зайвих грошей. Не буду сперечатися, але зазначу одне: як можна визначати основні макроекономічні показники, які є орієнтирами для формування цілей грошово-кредитної політики (обсяг ВВП, розмір бюджетного дефіциту, платіжний та торговий баланси, рівень зайнятості та ін.), і приймати, і виконувати Основний закон розвитку держави - Бюджет країни, коли існує силенна противага з боку команди Ющенка?
avatar