реклама партнерів:
Головна › Новини › ПОДІЇ

Засідання колегії облдержадміністрації: про підсумки та основні завдання

21 січня відбулося розширене засідання колегії Чернігівської ОДА. Йшлося про підсумки виконання Програми економічного і соціального розвитку, місцевих бюджетів області на 2015 рік та основні завдання на 2016 рік, повідомляє сайт Чернігівська ОДА.

Доповідь, у якій були розкриті основні тенденції економічного і соціального розвитку області в 2015 році, представив перший заступник голови ОДА Леонід Сахневич, співдоповідачами виступили директор Департаменту фінансів Валерій Дудко, заступник директора Департаменту житлово-комунального господарства, регіонального розвитку та інфраструктури Сергій Ситник і начальники профільних управлінь ОДА: освіти й науки – Микола Конопацький, охорони здоров’я – Петро Гармаш.

За озвученою інформацією, індекс промислового виробництва за підсумками січня – листопада 2015 року порівняно з відповідним періодом 2014 року становив 89,9% (по Україні – 85,6%), за попередніми даними, за 2015 рік – 91,1%.

Виробництво валової продукції сільського господарства по всіх категоріях господарств за 2015 рік склав 98,0 %, у тому числі в сільськогосподарських підприємствах – 99,6 %, а в господарствах населення – 95,2%.

Незважаючи на несприятливі погодні умови, за попередніми підрахунками, аграріями намолочено 3,5 мільйона тон зернових і зернобобових культур при середній урожайності 51,8 ц/га.

За минулий рік сільгоспвиробниками області введено в дію 11 тваринницьких об’єктів, побудовано два елеватори загальною потужністю 116 тисяч тонн.

Зовнішньоторговельний оборот товарів за січень-листопад 2015 року становив 844,1 мільйона доларів США. Підприємства регіону суттєво наростили експорт зернових культур, пластмас і полімерних матеріалів, недорогоцінних металів та виробів із них, які формували 45,2% обласного показника експорту. Однак, через зменшення поставок основних товарних груп, зокрема виробів із паперу й картону, готових харчових продуктів, деревини і виробів з деревини, текстильних матеріалів, насіння і плодів олійних рослин, взуття, машин, обладнання, молока та молочних продуктів, його обсяг скоротився на 22,4%.

При цьому за рахунок переважання експорту (495,3 мільйона доларів США) над імпортом (348,8 мільйона доларів США) отримано позитивне сальдо у сумі 146,5 мільйона доларів США.

За прогнозною оцінкою, у 2015 році освоєно 2,9 мільярда гривень капітальних інвестицій та надійшло 4,2 мільйона доларів США прямих іноземних інвестицій, які станом на 1 січня 2016 року складають 94,5 мільйона доларів США.

Загалом на економіку області працюють прямі іноземні інвестиції з 42 країн світу. До основних країн-інвесторів, на які припадає 71,2% загального обсягу прямих інвестицій, належать:Німеччина, Польща, Кіпр.

За підсумками 2015 року, за попередніми даними, в усіх сферах суспільного виробництва та бюджетних установах області впроваджені енергозберігаючі заходи, які дають можливість економити щорічно 27,5 тисячі тонн умовного палива на загальну суму 31,3 мільйона гривень.

На ринку праці, за підсумками 2015 року, на обліку в центрах зайнятості області перебувало 47 600 безробітних громадян (на 6,4 % більше ніж 2014 року). За сприяння служби зайнятості знайдено роботу та повернуто до трудової діяльності шляхом працевлаштування на вільні та новостворені робочі місця 14,3 тисяч безробітних громадян (на 0,6% більше ніж рік тому).

Середньомісячна заробітна плата штатних працівників у листопаді 2015 року склала 3556 гривень (+30,5% до листопада 2014 р.), а з початку 2015 року становила 3241 гривню. Вона збільшилася в номінальному вимірі до відповідного періоду 2014 року на 21,4 %, у реальному – зменшилася на 22,4 %.

Станом на 1 січня 2016 року державні соціальні допомоги отримувало 72,1 тисячі осіб. На виплату всіх видів державних соціальних допомог сім’ям із дітьми, малозабезпеченим сім’ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, особам, які проживають разом з інвалідом І чи ІІ груп внаслідок психічного розладу, спрямовано субвенції з державного бюджету на загальну суму 982,4 мільйона гривень, що на 8,7 % більше ніж на 1 січня 2015-го.

Право на пільги за соціальною ознакою мають близько 335 тисяч осіб, що становить третину жителів області.

Протягом 2015 року до бюджетів усіх рівнів мобілізовано 8631,7 мільйона гривень, що на 825,7 мільйона гривень або на 10,6 % більше ніж у 2014 році.

Доходи Державного бюджету склали 6198,1 мільйона гривень, що більше на 384,1 мільйона гривень або на 6,6 %.

Доходи місцевих бюджетів (без урахування трансфертів) склали 2433,6 мільйона гривень, з них до загального фонду надійшло 2125 мільйонів гривень, до спеціального – 308,2 мільйона гривень. Виконання уточнених бюджетних призначень загального фонду забезпечено на 106 %, понад планові обсяги надійшло 120,6 мільйона гривень.

У порівнянні з 2014 роком доходи місцевих бюджетів (без трансфертів) зросли на 441,6 мільйона гривень або на 22,2 %, з них доходи загального фонду бюджету області збільшилися на 519 мільйонів гривень або на 32,3 %, доходи спеціального фонду зменшилися на 77,8 мільйона гривень або на 20,2%.

З урахуванням субвенцій із державного бюджету, на утримання установ і закладів освіти спрямовано 2028,3 мільйона гривень, що на 317,2 мільйона або на 18,5 % більше ніж у 2014 році, на охорону здоров’я – 1409 мільйонів гривень, відбулося зростання видатків на 245,7 мільйона гривень (+21,1 %), на соціальний захист та соціальне забезпечення – 1 958,1 мільйона гривень, видатки зросли на 602 мільйонів гривень (+44,4 %).

Питання забезпечення коштами заробітної плати в 2015 році було проблемним для бюджетів районів і міст обласного значення, як і в попередні роки. Тільки завдяки мобілізації всіх резервів місцевих бюджетів та виділенню додаткових трансфертів з Державного бюджету в сумі 232 мільйони гривень вдалося не допустити простроченої заборгованості з оплати праці працівників бюджетних установ. Проте в окремих бюджетах частково залишилася невиплаченою зарплата за другу половину грудня 2015 року в обсязі 5,9 мільйона гривень, яка виплачена в січні поточного року.

Слід зазначити, що 2016 рік буде не менш напруженим. Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» освітня та медична субвенції районам, містам обласного значення та об’єднаним територіальним громадам затверджені в обсязі, меншому приведених видатків 2015 року до умов 2016 року. Освітня субвенція менша в середньому на 10,7% або на 142 мільйони гривень, медична – на 17,8% або на 162 мільйони, разом – на 304 мільйони гривень.

Підсумовуючи повідомлення доповідачів, голова Чернігівської ОДА Валерій Куліч виокремив декілька пріоритетних завдань на 2016 рік та озвучив їх присутнім головам райдержадміністрацій, громад, керівникам структурних підрозділів, установ і організацій.

Однією з найважливіших реформ, яка триватиме цього року, він назвав децентралізацію. Область повинна взяти активну участь у реалізації в державної політики в сфері підтримки добровільного об’єднання територіальних громад, але новостворені громади повинні бути дійсно спроможними. Коли передаються реальні права територіальним громадам, це означає, що передається і відповідний фінансовий ресурс та можливості, і відповідальність. Тому всі рішення повинні відповідати фінансовим можливостям.

Для того, щоб жителі новостворених громад не відчули проблем при становлення нових рад, необхідно надавати об’єднаним територіальним громадам методологічну допомогу з організації їх діяльності, забезпечення виконання ними повноважень, передбачених чинним законодавством.

В економічній сфері головними завданнями повинні бути всебічна підтримка виробників і повернення довіри інвесторів. Інвестиції – це робочі місця, відновлення економічного зростання, питання добробуту кожного жителя області.

Поліпшення бізнес-клімату в області, консолідація зусиль органів влади і бізнес-середовища з пошуку шляхів розв’язання проблемних питань розвитку підприємництва, підвищення якості та стандартів надання адміністративних послуг, упровадження електронних технологій під час їх надання – це основні завдання з підтримки бізнесу.

Як підтверджують результати останніх років, значні резерви має сільське господарство, яке вже стало локомотивом економіки області.

Нині головне завдання – правильно і своєчасно використати цей потенціал. Для цього необхідно:

- створити сприятливі умови для залучення вітчизняних та іноземних інвестицій в агропромисловий комплекс області;

- сприяти просуванню продукції місцевих агровиробників на внутрішньому та зовнішньому ринках;

- підтримувати технічне переоснащення малих, середніх агровиробників та їх об’єднань, що працюють на території області;

- розробка та реалізація обласних цільових програм в агропромисловому комплексі;

- сприяти створенню та всебічно підтримувати сільськогосподарські обслуговуючі кооперативи на селі.

Основними завданнями бюджетної політики на поточний рік є:

- підвищення ефективності адміністрування податків, нарощування власних доходів місцевих бюджетів, посилення фінансової дисципліни;

- забезпечення збалансованості місцевих бюджетів і підвищення ефективності використання бюджетних коштів, зокрема через упорядкування мережі й штатів бюджетних установ;

- перехід розпорядників і одержувачів бюджетних коштів області до роботи в системі програмно-технічного комплексу «Клієнт Казначейства – Казначейство»;

- запровадження в області системи електронних державних закупівель. Аналіз їх проведення всіма розпорядниками бюджетних коштів, розміщених на території області, показав, що таким чином може економитися до 20 відсотків коштів. Активнішим стає бізнес. То ж з початку нового бюджетного року необхідно максимально використовувати систему ProZorro для здійснення державних закупівель. З 1 серпня це буде обов’язковою нормою.

Використання державних коштів має бути ефективним та в повному обсязі. Важливим напрямом є повне та своєчасне освоєння державних коштів і проектів, що можуть реалізуватися за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку, субвенцій з Державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів із соціально-економічного розвитку окремих територій та на формування інфраструктури об'єднаних територіальних громад.

Необхідно вже сьогодні визначитися з пріоритетами направлення коштів, які будуть виділені, підготувати проектно-кошторисну документацію, вивчити можливі ризики та проблеми, які можуть виникнути для їх оперативного усунення, вивчити можливості підрядних організацій для першочергового залучення. Необхідно звертати увагу на якість підготовки проектів.

Актуальним для області є питання підвищення енергоефективності, оптимізація використання енергоресурсів, стимулювання населення до запровадження енергоефективних заходів. Час вимагає від зосередитися на ощадливому використанні енергоресурсів.

Потрібно продовжувати впровадження енергозберігаючих заходів як у виробничій сфері, так і в бюджетних установах, а також стимулювати населення до цього. І державні, і приватні ресурси повинні бути направлені на енергоефективні заходи, технології та обладнання.

На місцях необхідно розробити відповідні програми стимулювання населення та посилити роз’яснювальну роботу.

Значної уваги вимагає державна реєстрація бізнесу і прав на нерухоме майно та впровадження електронного урядування. Головам райдержадміністрацій, міським головам треба пам’ятати, що, відповідно до останніх змін у чинному законодавстві, органами юстиції в області буде припинено надання послуг у сферах державної реєстрації не пізніше 30 квітня поточного року.

У зв’язку з цим необхідно забезпечити умови для прийому та безперервності реалізації цих повноважень виконавчими комітетами міських рад міст обласного значення та райдержадміністраціями. Для цього потрібно:

- затвердити структуру і штатний розпис, яким передбачити посади державних реєстраторів, провести конкурси на заміщення таких посад;

- визначитися з приміщеннями для відповідних посадових осіб та архіву реєстраційних справ;

- опрацювати питання ремонту приміщень, забезпечення оргтехнікою, оплати комунальних послуг тощо.

Для впровадження електронного урядування в області вже розпочато роботу з організації доступу в електронному вигляді до публічних послуг, які надаються облдержадміністрацією та її структурними підрозділами. Перш за все, це буде організація можливості подання громадянами через портал державних послуг iGov.org.ua звернень до голови облдержадміністрації, запитів на доступ до публічної інформації та звернень із питань захисту власного бізнесу.

У гуманітарній сфері пріоритетами на цей рік залишаються забезпечення рівного доступу населення до медичних та освітніх послуг належної якості, поліпшення матеріально-технічного забезпечення та стану закладів.

У галузі охорони здоров’я першочергово необхідно:

- продовжити оптимізацію цілодобового ліжкового фонду та приведення його у відповідність із потребами населення регіону та затвердженими нормативними документами;

- завершити формування мережі закладів охорони здоров’я первинної медико-санітарної допомоги та наближення їх до місць проживання населення;

- модернізувати систему екстреної медичної допомоги в регіонах шляхом створення централізованої оперативно-диспетчерської служби та розширення мережі пунктів постійного й тимчасового базування бригад екстреної медичної допомоги;

- продовжити роботу зі створення міжрайонних акушерських та кардіологічних відділень згідно із затвердженими регіональними планами.

В освітній галузі необхідно:

- продовжити оптимізацію мережі загальноосвітніх навчальних закладів з одночасним забезпеченням організованого підвозу учнів до навчальних закладів;

- поліпшувати умови для здобуття дітьми дошкільної освіти.

І надалі необхідно тримати на контролі роботу з підтримки осіб та родин, що опинилися в складних життєвих обставинах, особливу увагу приділяти учасникам АТО, сім’ям загиблих в АТО і вимушених переселенців.

Також необхідно вшановувати пам’ять загиблих в АТО воїнів. В області відкрито 80 пам’ятних дощок на будівлях, пов’язаних із діяльністю загиблих земляків, постійно оновлюється рубрика «Герої не вмирають» на офіційному сайті Чернігівської ОДА. У ході проведення акції «Єдина родина Чернігівщини» оновлено пам’ятний стенд на Красній площі Чернігова.

Нині триває другий етап декомунізації відповідно до Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки».

Необхідно активізувати роботу з подання пропозицій до Верховної Ради України про перейменування населених пунктів.

Детальна постановка завдань на цей рік буде визначена Програмою економічного і соціального розвитку, яка виноситься на розгляд сесія обласної ради 27 січня.



Теги:економіка Чернігівщини, Чернігівська ОДА, Валерій Куліч, підсумки року


Читайте також






Коментарі (0)
avatar