реклама партнерів:
Головна › Новини › Місто

Заглядаючи у міські кошики...

Про державний бюджет та виклики, які він готує місцевим бюджетам у 2013 році йшлося під час обговорення в дискусійному клубі «Експертна думка» 20 грудня. На думку учасників круглого столу Чернігівщина з дотаційного регіону може стати відносно незалежною від центрального бюджету завдяки переорієнтації зі «споживання» на «виробництво» та відродженню підприємств області.

Про фінансування житлово-комунального господарства міста Чернігова розповів депутат Чернігівської міської ради, голова постійної комісії міської ради з питань ЖКГ, транспорту і зв’язку Олександр Шкурат. В порівнянні з 2012 роком бюджет житлово-комунального сектора, який має розглядатись на сесії 26 грудня, збільшиться на 10 млн. грн.

Кошти планується використати наступним чином:
- покриття доріг - 2 млн. 415 тис. грн, з них 1,5 млн. грн. зі спеціального фонду бюджету розвитку міста;
- ліфтове господарство - 2 млн. 118 тис.грн. зі спеціального фонду;
- цільова програма реконструкції та оновлення покрівель – 4 млн. 987 тис. грн. зі спеціального фонду.
По деяким комунальним підприємствам існує затримка зарплат за листопад, але до кінця року ця проблема має бути вирішена завдяки субвенціям із Києва.

У Верховній Раді минулого скликання ефективно «вибивати» кошти для нашого міста вдавалось провладному депутату Сергію Андросу. На питання, хто сьогодні виступатиме лобістом інтересів Чернігова Олександр Шкурат відповів:
«У нас є дві людини, які обрані до ВР по 205-му і 206-му виборчих округах – Валерій Дубіль і Владислав Атрошенко. Гадаю, на сесії ми будемо писати звернення до цих депутатів, щоб вони включались до процесу захисту регіону».

На сьогодні у міста є лише спеціальний фонд, так званий другий кошик – гроші, які надходять від продажу комунального майна, викупу землі, яка знаходиться під об’єктами нерухомості юридичних та фізичних осіб. Але цих коштів недостатньо, вважає депутат, нам потрібно шукати шляхи розвитку промисловості.

Місцевих бюджетів як таких взагалі не існує, всі вони формуються у Києві, вважає експерт Сергій Соломаха. В цьому році існуючий механізм розподілу коштів не спрацював. На думку пана Сергія, весь час Чернігівщина виходила з ситуації лише завдяки стабільній кадровій роботі фінансового управління, міського і обласного казначейств. Експерт висловлює певні побоювання з приводу зміни депутатів, які можуть цей відлагоджений механізм похитнути.

Безумовно, проведені в 2012 році заходи з’їли багато коштів. У 2013 році таких заходів не буде, отож маємо надію, що до травня місяця ситуація вирівняється.

Технологічними моментами бюджет «причешуть», дефіциту видно не буде, але від цього проблема не вирішиться, вважає пан Сергій:
«Область буде й далі просити в Києві, якщо ми самі не вироблятимемо. Центральний бюджет забрав рентні платежі від конденсату, акцизи, наш «годувальник» – закон про боротьбу з курінням. Якщо б ми виробляли в області і давали Києву, тоді б ми могли сказати, що у нас забрали відсоток від податків фізичних осіб, нас грабують, але ми повинні мовчати, адже нам дають».

Сьогодні дефіцит державного бюджету становить 50 млрд. грн., за оцінками експертів - 65 млрд. грн. Та головне, що бюджет прийнятий, держава має кошторис витрат, а далі можна корегувати його відповідно до ситуації, - вважає голова обласної організації Народної Партії Олександр Кириченко. Чернігівський регіон завжди був дотаційним. А оскільки підприємства не виживають, з кожним роком ця дотація має бути все більша. У якості прикладу пан Олександр наводить ситуацію з закриттям фірмових точок місцевих виробників, які мали б наповнювати бюджет, натомість, на їх місцях відкрились ринки, які нічого не виробляють.
4 % підприємців Чернігівщини сьогодні не здатні прогодувати 40 % пенсіонерів.

Затримка виплат у бюджетній сфері в найближчі 2-3 місяці має бути вирішеною, адже це впливає не лише на бюджетників, хворих, дітей, а ще й на рейтинг провладної партії.

До бюджету 2013 року необхідно внести поправки згідно оцінки бюджету 2012 року, де у повному обсязі не були передбачені кошти на зарплати.

«Якщо керівник підприємства затримує з/п на один місяць, проти нього порушується кримінальна справа. Тут затримка іде більше, ніж на місяць. Ті люди, які відповідають за бюджети, також мають нести відповідальність», - вважає Сергій Кириченко.

Плануючи бюджет 2013 року держава і уряд показали свої орієнтири. В той час, коли бюджет Збройних сил України залишився на рівні минулого року, бюджет прокуратури, міліції та інших силових структур збільшено на 5 млрд. грн. Україна крокує шляхом до поліцейської держави, - вважає наступний учасник круглого столу, громадський діяч Володимир Андрійченко.

Всі європейські організації, які оцінюють рівень корупції говорять, що корупція в Україні сягає 46%, виявляється, що гроші у нас є, але десь вони з’їдаються.

Володимир впевнений, що нам необхідно відходити від мислення, що державі потрібні бюджетоутворюючі підприємства - гіганти, сьогодні весь світ робить ставки на малий та середній бізнес.

Певну недовіру Володимир висловив до головних лобістів регіону - депутатів новообраної ВР: «Валерій Дубіль навряд чи буде допомагати, бо їх політика «чим гірше - тим краще». Владислав Атрошенко на це здатен за певних умов. Будуть проситись посади для своїх людей за сприяння на найвищому рівні. Депутат від УДАру був депутатом міської ради, та чи зможе він довести необхідність і головне «вибити» ці кошти – викликає великі сумніви, так само і депутат Віктор Губар від Комуністичної Партії, який начебто і в більшості, але «незаміжній».

Отож, залишається другий кошик міської казни, незахищені статті. Висновок експертів: треба міняти щось у самій державі, в бюджетоутворенні, інакше за кілька років ділити стане нічого...



Теги:експертна оцінка, бюджет, міська рада, Чернігів


Читайте також






Коментарі (0)
avatar