Забракло принциповості
Напередодні останньої сесії міської ради Асоціація «Об’єднання підприємств Ніжинщини» звернулася до міського голови з листом з приводу оподаткування нерухомості та землі. 26 січня член Асоціації «ОПН» Микола Шкурко виступив з цього питання на засіданні профільної постійної комісії міської ради за участі економічного блоку міськвиконкому.
У виступі він звернув увагу на два моменти, від яких залежить ставка оподаткування: сума, яку прогнозується зібрати від оподаткування, та повнота бази оподаткування. Він розкритикував як неналежний підхід до встановлення ставок за аналогією Чернігова, Прилук і т.д. Адже відомо, що податки платять не всі. Тіньова економіка є значною. І нема гарантії, що надходження за новими ставками оподаткування будуть виконані, адже їх виконання повністю лежить на Ніжинській ДФС.
Відомо про непрості відносини між місцевими фіскалами з одного боку та підприємцями і місцевою владою з іншого. Оскільки місцевий підрозділ фіскальної служби не підзвітний місцевому самоврядуванню і відсутній доступ до баз даних фіскальної служби, то й контроль за якістю і повнотою наповнення міського бюджету є під знаком питання.
Очевидно, що децентралізація для міського бюджету повинна б бути підкріплена економічними стимулами та фіскальними механізмами адміністрування. Але нереформований економічний блок міськвиконкому, не дивлячись на неодноразові письмові заклики Асоціації «ОПН» про таке реформування, так і не наважився на відкритий діалог з новообраними депутатами. Мабуть, так зручніше – ховатися за колективне рішення обранців.
Непослідовність фінансової децентралізації проявилася ще й у такому делікатному моменті як оподаткування землекористування та нерухомості державних підприємств та установ (МНС, військових частин, відділу поліції, прокуратури і таке ін.), адже левову частку від надходжень ПДФО держава централізувала. А як компенсацію надала можливість оподатковувати землю та нерухомість, але … не у державних структур (за замовчуванням). Об цей камінь спіткнулися місцеві депутати, їм якраз тут і забракло принциповості – адже податки повинні платити всі.ОПН
У виступі він звернув увагу на два моменти, від яких залежить ставка оподаткування: сума, яку прогнозується зібрати від оподаткування, та повнота бази оподаткування. Він розкритикував як неналежний підхід до встановлення ставок за аналогією Чернігова, Прилук і т.д. Адже відомо, що податки платять не всі. Тіньова економіка є значною. І нема гарантії, що надходження за новими ставками оподаткування будуть виконані, адже їх виконання повністю лежить на Ніжинській ДФС.
Відомо про непрості відносини між місцевими фіскалами з одного боку та підприємцями і місцевою владою з іншого. Оскільки місцевий підрозділ фіскальної служби не підзвітний місцевому самоврядуванню і відсутній доступ до баз даних фіскальної служби, то й контроль за якістю і повнотою наповнення міського бюджету є під знаком питання.
Очевидно, що децентралізація для міського бюджету повинна б бути підкріплена економічними стимулами та фіскальними механізмами адміністрування. Але нереформований економічний блок міськвиконкому, не дивлячись на неодноразові письмові заклики Асоціації «ОПН» про таке реформування, так і не наважився на відкритий діалог з новообраними депутатами. Мабуть, так зручніше – ховатися за колективне рішення обранців.
Непослідовність фінансової децентралізації проявилася ще й у такому делікатному моменті як оподаткування землекористування та нерухомості державних підприємств та установ (МНС, військових частин, відділу поліції, прокуратури і таке ін.), адже левову частку від надходжень ПДФО держава централізувала. А як компенсацію надала можливість оподатковувати землю та нерухомість, але … не у державних структур (за замовчуванням). Об цей камінь спіткнулися місцеві депутати, їм якраз тут і забракло принциповості – адже податки повинні платити всі.ОПН
Читайте також |
Коментарі (0) |