Вокзал для двох
Здається, повноцінний життєпис Новгород-Сіверського вокзалу наближається до логічного завершення. Ні, не залізничної гілочки від Семенівки до Терещенської, а цього вокзалу, який,від дня появи своєї серед приземлених хатинок мікрорайону невеличкого містечка на півночі Чернігівщини, породив море запитань в дусі - для чого?
І не випадково. Тому, що був "сотворьон" зовсім не за потребою обставин на ділянці залізниці, до якої значиться приписаним. А виявився "понтовитим" жестом в епоху "великих" будівництв на батьківщині тодішнього президента України.
Вкинуті сотні мільйонів в споруду сучасного вокзалу на провінційній гілочці залізниці з парочкою потягів на добу, виявилися величезним марнотратством, на прикладі якого сто разів можна зрозуміти, чому Українська Держава й на 30 році свого життя залишається з незкінченною низкою проблем.
Сумно виглядає вокзал в осінньо - зимово-весняну пору, коли в розкішних скло -залізних коридорах,залах та всіляких приміщеннях оселяється холодрига!? Адже навряд чи стане заможна залізниця викидати гроші на той газ для опалення гігантської , як для Новгорода -Сіверського будівлі, до якої, перед відправкою поїзда, увійшло, в крайньому випадку, до 20 пасажирів? Отож. А ще ж і сніг треба прибирати на перонах, і траву косити..., і .. А працівників то зовсім не стільки, як на обслуговуванні простору Київського чи навіть Конотопського вокзалу?
А тепер ось він Новгород- Сіверський залізничний вокзал вважай зовсім втрачає життєвий смак. Легенько так, спокійненько помирає. Вже, начебто і каса не відчиняє скляного віконця, і ніяких працівників у фірмових строях з "золотими " гудзиками та значками не побачити в залі чи на пероні!?
Тихо, неначе й життя скінчилось.
Сидиш на тій лавці в центральній залі, яка охопила одразу два поверхи і по центру якої зі стелі дивляться на тебе креативні скляні плафони важкої люстри на сотню лампочок! Розмірковуєш. Так, про те, хто ж до речі обслуговуватиме цього " монстра", коли вже й руху на залізниці з " гулькин ніс"? Та ,власне, й для чого було все це робити, коли все можна було прорахувати та визначити до абсолюту!? Не захотіли, чи просто нахабно посміялися над всіма? А десь в обласному центрі саме такий вокзал очікують 30 років?
Загадка? Можливо. Разом з тим, як раз на прикладі будівництва в Новгороді -Сіверському до 2004 року таких вокзалів та "зіркових" готелів, усвідомлюєш причини наших болячок в освіті, охороні здоров'я чи національній культурі. Тобто тих царині, в яких холодно,голодно та яким вічно не вистачало, та й навряд чи буде вистачати найближчим часом конче потрібних грошей!?
І навряд чи їх знайдуть для молодого вчителя чи поважного хірурга в районній лікарні. НІТ!!!
Тому, що ми приречені в маленьких провінційних містечках пишатися наявністю" "зіркових готелів та європейського ґатунку залізничних вокзалів, до перону яких аж двічі на добу підходитиме та відходитиме рейсовий автобус....
Борис ДОМОЦЬКИЙ
І не випадково. Тому, що був "сотворьон" зовсім не за потребою обставин на ділянці залізниці, до якої значиться приписаним. А виявився "понтовитим" жестом в епоху "великих" будівництв на батьківщині тодішнього президента України.
Вкинуті сотні мільйонів в споруду сучасного вокзалу на провінційній гілочці залізниці з парочкою потягів на добу, виявилися величезним марнотратством, на прикладі якого сто разів можна зрозуміти, чому Українська Держава й на 30 році свого життя залишається з незкінченною низкою проблем.
Сумно виглядає вокзал в осінньо - зимово-весняну пору, коли в розкішних скло -залізних коридорах,залах та всіляких приміщеннях оселяється холодрига!? Адже навряд чи стане заможна залізниця викидати гроші на той газ для опалення гігантської , як для Новгорода -Сіверського будівлі, до якої, перед відправкою поїзда, увійшло, в крайньому випадку, до 20 пасажирів? Отож. А ще ж і сніг треба прибирати на перонах, і траву косити..., і .. А працівників то зовсім не стільки, як на обслуговуванні простору Київського чи навіть Конотопського вокзалу?
А тепер ось він Новгород- Сіверський залізничний вокзал вважай зовсім втрачає життєвий смак. Легенько так, спокійненько помирає. Вже, начебто і каса не відчиняє скляного віконця, і ніяких працівників у фірмових строях з "золотими " гудзиками та значками не побачити в залі чи на пероні!?
Тихо, неначе й життя скінчилось.
Сидиш на тій лавці в центральній залі, яка охопила одразу два поверхи і по центру якої зі стелі дивляться на тебе креативні скляні плафони важкої люстри на сотню лампочок! Розмірковуєш. Так, про те, хто ж до речі обслуговуватиме цього " монстра", коли вже й руху на залізниці з " гулькин ніс"? Та ,власне, й для чого було все це робити, коли все можна було прорахувати та визначити до абсолюту!? Не захотіли, чи просто нахабно посміялися над всіма? А десь в обласному центрі саме такий вокзал очікують 30 років?
Загадка? Можливо. Разом з тим, як раз на прикладі будівництва в Новгороді -Сіверському до 2004 року таких вокзалів та "зіркових" готелів, усвідомлюєш причини наших болячок в освіті, охороні здоров'я чи національній культурі. Тобто тих царині, в яких холодно,голодно та яким вічно не вистачало, та й навряд чи буде вистачати найближчим часом конче потрібних грошей!?
І навряд чи їх знайдуть для молодого вчителя чи поважного хірурга в районній лікарні. НІТ!!!
Тому, що ми приречені в маленьких провінційних містечках пишатися наявністю" "зіркових готелів та європейського ґатунку залізничних вокзалів, до перону яких аж двічі на добу підходитиме та відходитиме рейсовий автобус....
Борис ДОМОЦЬКИЙ
Читайте також |
Коментарі (0) |