Відкриті бюджети - це можливо?
Бюджети Чернігова та Чернігівщини: куди йдуть наші гроші та як їх контролювати?
22 серпня 2014 року в конференц-залі готелю «Україна» відбулася прес-конференція та громадські збори присвячені презентації аналітичного звіту «Відкриті та зрозумілі бюджети Чернігова та Чернігівщини. куди йдуть наші гроші і як їх контролювати? Аналітичний звіт підготовлений на підставі громадського моніторингу бюджетного процесу в м. Чернігові та обласного бюджету Чернігівської області.
Відкриваючи захід, голова ВМГО «Демократичні перетворення України» Григорій Становой повідомив, що аналітичний звіт підготовлений за результатами громадського моніторингу бюджетного процесу у Чернігові та бюджету області. Він висловив переконання, що відкритість інформації про бюджети Чернігівщини є передумовою участі громадян у бюджетному процесі і дасть змогу підвищити ефективність та результативність витрачення бюджетних коштів.
Презентуючи результати громадського моніторингу, член Громадської Ради при Чернігівській ОДА та консультант ВМГО «Демократичні перетворення України» Іван Сікора охарактеризував втрати бюджетів та звернув увагу на резерви їхнього наповнення. Він також повідомив, що з метою здійснення громадського контролю за реалізацією бюджетної політики активістами їхньої організації розроблено доступні обласний та міський бюджети www.budget.cn.ua.
Представляючи їх Іван Сікора висловив упевненість, що прозорість цих фінансових документів дасть змогу інформувати про корупційні ризики та підвищити можливості участі громадян у бюджетному процесі. Зазначалося, що Чернігівська область та місто Чернігів стали другими після м. Києва, які отримали доступний та прозорий бюджет для громадян. Розроблений громадськими активістами інструментарій дає змогу інформувати про корупційні ризики через форму зворотного зв’язку та підвищити можливості для участі громадян у бюджетному процесі.
Підтримуючи ініціативу громадських активістів, голова обласної ради Микола Звєрєв наголосив, що реформування бюджетної системи, впровадження європейських стандартів прозорості бюджетів нерозривно пов’язані з реформою місцевого самоврядування. Оскільки реформою передбачаються зміни міжбюджетних відносини, то територіальні громади, отримавши більше владних повноважень, стануть фінансово самодостатніми. Микола Звєрєв поінформував, що обласна рада є відкритою та готова у прозорий спосіб вести підготовку бюджету області на наступний рік із врахуванням пропозиції громадськості.
У свою чергу позаштатний радник голови обласної ради Валерій Дудко порушив питання дотримання вимог програмно-цільового методу при оцінці ефективності та результативності витрачання бюджетних коштів і навів конкретні приклади із обласного та міського бюджетів. Позитивну оцінку напрацюванням та пропозиціям громадськості дав депутат міської ради Чернігова Олександр Мельник.
По завершенню прес-конференції відбулися громадські збори, на яких обговорено розроблені громадськістю пропозиції щодо підвищення прозорості бюджетного процесу на місцевому рівні, забезпечення виконання вимог чинного Бюджетного кодексу щодо участі громадськості в бюджетному процесі. За результатами обговорення прийнято резолюцію.
22 серпня 2014 року в конференц-залі готелю «Україна» відбулася прес-конференція та громадські збори присвячені презентації аналітичного звіту «Відкриті та зрозумілі бюджети Чернігова та Чернігівщини. куди йдуть наші гроші і як їх контролювати? Аналітичний звіт підготовлений на підставі громадського моніторингу бюджетного процесу в м. Чернігові та обласного бюджету Чернігівської області.
Відкриваючи захід, голова ВМГО «Демократичні перетворення України» Григорій Становой повідомив, що аналітичний звіт підготовлений за результатами громадського моніторингу бюджетного процесу у Чернігові та бюджету області. Він висловив переконання, що відкритість інформації про бюджети Чернігівщини є передумовою участі громадян у бюджетному процесі і дасть змогу підвищити ефективність та результативність витрачення бюджетних коштів.
Презентуючи результати громадського моніторингу, член Громадської Ради при Чернігівській ОДА та консультант ВМГО «Демократичні перетворення України» Іван Сікора охарактеризував втрати бюджетів та звернув увагу на резерви їхнього наповнення. Він також повідомив, що з метою здійснення громадського контролю за реалізацією бюджетної політики активістами їхньої організації розроблено доступні обласний та міський бюджети www.budget.cn.ua.
Представляючи їх Іван Сікора висловив упевненість, що прозорість цих фінансових документів дасть змогу інформувати про корупційні ризики та підвищити можливості участі громадян у бюджетному процесі. Зазначалося, що Чернігівська область та місто Чернігів стали другими після м. Києва, які отримали доступний та прозорий бюджет для громадян. Розроблений громадськими активістами інструментарій дає змогу інформувати про корупційні ризики через форму зворотного зв’язку та підвищити можливості для участі громадян у бюджетному процесі.
Підтримуючи ініціативу громадських активістів, голова обласної ради Микола Звєрєв наголосив, що реформування бюджетної системи, впровадження європейських стандартів прозорості бюджетів нерозривно пов’язані з реформою місцевого самоврядування. Оскільки реформою передбачаються зміни міжбюджетних відносини, то територіальні громади, отримавши більше владних повноважень, стануть фінансово самодостатніми. Микола Звєрєв поінформував, що обласна рада є відкритою та готова у прозорий спосіб вести підготовку бюджету області на наступний рік із врахуванням пропозиції громадськості.
У свою чергу позаштатний радник голови обласної ради Валерій Дудко порушив питання дотримання вимог програмно-цільового методу при оцінці ефективності та результативності витрачання бюджетних коштів і навів конкретні приклади із обласного та міського бюджетів. Позитивну оцінку напрацюванням та пропозиціям громадськості дав депутат міської ради Чернігова Олександр Мельник.
По завершенню прес-конференції відбулися громадські збори, на яких обговорено розроблені громадськістю пропозиції щодо підвищення прозорості бюджетного процесу на місцевому рівні, забезпечення виконання вимог чинного Бюджетного кодексу щодо участі громадськості в бюджетному процесі. За результатами обговорення прийнято резолюцію.
Читайте також |
Коментарі (0) |