реклама партнерів:
Головна › Новини › Проблема

Українських чиновників охопила автоманія

Українська влада шокувала Європу ще одним рекордом. За підрахунками експертів, кількість службових автомобілів для вищих державних чиновників становить 6972 одиниці. Для порівняння: у Великобританії автопарк для державних чиновників налічує 191 авто, а в Данії – лише 23.

Нагадаємо, що такий рекорд влада встановила на тлі заяв прем’єр-міністра України М.Азарова про політику жорсткої економії на утримання апарату державного управління. Втім, побачити народного депутата, який добирається на роботу велосипедом чи метро, що є нормальною європейською практикою, в Україні майже неможливо.

За два перших місяці поточного рокуМінекономіки заблокувало лише 27 випадків закупівлі дорогих автомобілів для потреб чиновників, тоді як, за підрахунками українських ЗМІ, на купівлю, утримання та оренду автомобілів для державного апарату за аналогічний період влада витратила 2,5 млн. дол. За визнанням експертів, чиновники віртуозно обходять будь-які законодавчі обмеження на закупівлю автомобілів, створюючи для таких оборудок різноманітні спеціальні підприємства.

Слід наголосити, що до подібних кроків вдаються структури найвищого державного рівня, які, навпаки, мали б контролювати державні видатки й відстежувати фінансові зловживання. Схоже, що для чинної влади особистий комфорт значно важливіший за інтереси держави та соціальні потреби незахищених верств населення, чиї кошти вони марнують на задоволення власних непомірних апетитів.(2)

Коментар Фонду „Спочатку Люди”:
Для чого потрібен службовий автомобіль? Для того, щоб чиновник міг ефективно виконувати свої обов'язки, не витрачаючи зайвий час на пересування. Скажімо, у Великобританії усі службові автомобілі, якими користуються працівники міністерств, є власністю державного автопарку. Автомобілі надаються державним службовцям поденно в міру необхідності. Такого поняття, як "персональне" службове авто, там просто не існує.

З міркувань безпеки, а також і з міркувань підтримки престижу національного виробника, прем'єр-міністр Великобританії їздить на броньованому автомобілі Jaguar. У державному автомобільному фонді є ще 12 броньованих BMW для голів силових відомств та почесних гостей з інших країн. Закупівля однакових BMW проводилась за відкритим тендером. Решта автомобілів державного автопарку – це переважно седани середнього класу Ford, Opel і Toyota. Нещодавно уряд Великобританії, прагнучи скоротити негативний вплив на довкілля, а також витрати на експлуатацію, затвердив купівлю кількох автомобілів-гібридів. Члени парламенту користуються громадським транспортом. Девід Камерон припинив їздити на роботу на велосипеді лише після відповідної настійливої поради від служби безпеки. Відстань до півтора кілометра навіть міністри долають пішки. Для дальніх подорожей є залізниця або авіа переліт в економ-класі. У Великобританії службовий автомобіль – це, перш за все, транспортний засіб, і аж ніяк не форма демонстрації особистого статусу.

В Україні максимальна вартість автомобіля для посадовців міністерств становить 120 тис. дол. Державні службовці нижчого рівня зазвичай користуються автомобілями, вартість яких стартує від 60 тис. дол. Якщо припустити, що службове авто обходиться державі в середньому у 90 тис. дол., то на сьогоднішній день вартість автопарку державних посадовців становить 630 млн. дол. Хіба така ситуація не є показовою для розуміння того, чому в державному бюджеті постійно бракує грошей на лікарні та школи?

Більше того, цинізм влади не обмежується купівлею автомобілів. Для хороших автомобілів потрібні хороші дороги. Логічно? Логічно. То чому б не збудувати державним коштом ще й під’їзні шляхи до чиновницьких маєтків? І при такому шокуючому зловживанні владою вони ще мріють про народне визнання і високий рейтинг влади?



Теги:службові автомобілі, чиновники


Читайте також






Коментарі (0)
avatar