реклама партнерів:
Головна › Новини › КУЛЬТУРА

Російські казки виховують підлабузництво і жорстокість

Дослідники стверджують: українські казки сприяють вихованню доброти, благородства й чуйності, у той час як російські провокують на жорстокість і сліпе підлабузництво до влади. Так відбувається тому, що казки демонструють риси етнічної ментальності народу.

“Чи варто читати українські казки? Я вам скажу словами видатного фольклориста Лідії Дунаєвської. Вона казала так: “Чому живуть і не вмирають наші казки? Тому що в них живе і не вмирає сам народ, його іскрометні жарти, мудрість, сила і енергія”. І тому я вважаю, що читати казки треба обов’язково всім дітям змалечку. І не тільки дітям, але й дорослим”, – наголосила фольклорист та дослідник казок Олеся Наумовська в ефірі “Ранку у Великому Місті”.

Втім, не всі казки сприяють гармонійному розвитку людини. Зокрема, російські думки й байки можуть дати протилежний ефект. Фольклорист наочно демонструє це на конкретних прикладах.

“Порівняймо українську казку «Кирило Кожум’яко» і російську “Никита Кожемяка”. За сюжетом казки змій викрадає князівну. В українській версії вона посилає звістку батькам про те, що потребує визволення. Вони відправляють старців, ті гримають дверима, Кирило Кожемяка здригається від цього звуку і розриває разом 12 шкір. У російській версії Нікіта Кожемяка на старців ніяк не відреагував, і лише коли до нього прийшли самі цар із царицею, злякався, руки його затремтіли – і порвав він разом 12 шкір. Це демонстрація того, що народ зорієнтований на поклоніння цареві», – коментує Олеся Наумовська.

Не менш вражаючим виявилося й порівняння персонажів, які позиціонуються як дурники.
За словами дослідниці, в Україні це зазвичай наймолодший син у родині, який у конфлікті між старшими й молодшими братами виявляє найкращі риси, ідеалізовані народом: доброту, благородству і чуйність.

“Що стосується російської народної творчості, особливо показовою є казка Афанасьєва про Іванушку. У ній дурник жбурляє шматки їжі у власну тінь, яка його нібито переслідує, і навіть виколює вівцям очі, щоб вони не розбрідалися по лісі. Тож, демонстрації доброти тут точно немає”, – упевнена Наумовська.ICTV



Теги:менталітет, казки, російська народна творчість


Читайте також






Коментарі (3)
avatar
1
Такі ось "наукові дослідження" і дають привід численним тролям звинувачувати всіх українців у маразмі.
avatar
2
.Мы, украинцы, выросли на чудесной «доброй» сказке про Івасика-Телесика.Суть этой на редкость этичной сказки сводится к некоей милой женщине, которая была одержима идеей накормить себя и свою дочурку Яринку свежим супчиком с маленького мальчика Івасика.Но мальчик оказался сообразительным, еще тот жук, вместо себя ту самую Яринку в чугун и положил.Вернувшись домой, милая мамашка, не разобравшись в сути вопроса, позавтракав своей родной доченькой, сказала чудную фразу «Покачаюсь-поваляюсь, Івасикового мясця наївшись..”, не сообразив, что обстоятельства сложились несколько по иному сценарию.Наше общество голодное , жестокое, коррупционное.М ы не можем быть добрее, это не в наших традициях и не соответсвует нашему генетическому коду.Давайте для начала будет ну хотя бы немножечко умнее.Чужих детей в нормальном , цивилизованном обществе не бывает.В противном случае однажды,не заметим, как сожрали собственных детей.
avatar
3
mohuci - нічого собі "женщинка": мова йде про Зміючку натуральну. А гади після вигнання Адама і Єви з раю, завжди кусають людей - антагонізм закладено з народження. Так що не треба переводити на сучасне суспільство архаїчне, ментальне протистояння Добра (Івасик- Телесик) і Зла (Змія)
avatar