реклама партнерів:
Головна › Новини › Місто

Результати підрахунку: ціна в 2,5 грн збалансована

Нещодавно чернігівські перевізники заявили про необхідність підвищення тарифу у міському транспорті. Однак громадськість Чернігова та команда «ДемАльянсу» незгодні з підвищенням цін на проїзд. Маємо аргументи, чому перевізники можуть перевозити пасажирів за 2,5 грн і надалі.

Результати нашого підрахунку пасажиропотоку

Нагадаємо, що 22 та 25 березня був проведений публічний підрахунок пасажиропотоку в громадському транспорті по маршрутам 12 (ТОВ «Пассервіс-люкс»), 37 (ПрАТ «Таксосервіс») та 39 (КП «ЧТУ» ЧМР). Про що було завчасно анонсовано.

До публічного підрахунку ми почали готуватися заздалегідь. До підрахунку пасажирів долучилися всі бажаючі чернігівці, що завчасно заповнили онлайн-анкету або зателефонували організаторам.

Подаємо аналіз окремо за два дні по кожному маршруту.

Маршрут №12

Згідно з договором про організацію пасажирських перевезень на міських автобусних маршрутах загального користування №12 «Вокзал-вул. Одинцова» на маршруті щодня має працювати всього 34 машини, з них: 20 автобусів понад 22 пасажира та 14 місткістю до 22 пасажирів. Також варто зазначити, що згідно з договором перевізника останній рейс з кінцевої зупинки має відбуватися о 24:00. Інтервал руху: 5-7 хв.

Підрахунок два дні починався о 5:21 – в час відправки першого рейсу маршруту №12. Останній рейс – 20:15. Підкреслюю, що ми під час підрахунку брали до уваги тільки 20 автобусів великою місткістю. На лінії в ці дні кількість транспортного засобу відповідала тій, яка була зазначена в договорі. Тобто що у вихідний, що в будній день на маршрут вийшло 34 машини, які працювали з інтервалом 1-2 хв і перевозили зазвичай повітря, замість пасажирів.

Візьмемо для прикладу автобус № 2716 марки ПАЗ, який працює на пропані. Автобус витрачає на 1 коло маршрутом «вул. Одинцова − Вокзал − вул. Одинцова» 5,9 куб. м. газу. Вартість газу на день перевірки за даними водіїв була 14,8 грн/л. Тобто щоб зробити одне коло автобусу необхідно було 87,32 грн. Кількість кіл, які робить автобус за день – 11.

Тобто витрати палива на день складають 960,52 грн. Середня кількість перевезених пасажирів на цьому автобусі за два дні складає 406 чоловіка, 374 повних квитка та 32 учнівських. Виручка в день з одного автобусу складає 967 грн. З вирахуванням всіх витрат у водія в кінці робочого дня залишилось 6,5 грн. Крім цього, водію необхідно заплатити так звану «оренду» в розмірі 750 грн в будній день і 400 грн − у вихідний, на яку він навіть і не заробив в день перевірки. З автобусами, які працюють на дизпаливі аналогічна ситуація

Також варто відмітити, що на сьогоднішній день (станом на 14.04) вартість пропану впала і становить 9.50 грн, а дизпаливо − приблизно 20 грн.

На цьому ж маршруті була проведена таємна перевірка нашими активістами, щоб підтвердити достовірність даних, під час якої були зафіксовані суттєві розбіжності. Однією і основною відмінністю було те, що на маршрут №12 в звичайний будній день вийшло всього 14 машин, а не 34, як було під час перевірки. І зрозуміло, що в ці дні транспорт був заповнений і приносив суттєві прибутки.

Тобто якщо взяти всю середню кількість перевезених пасажирів (8150 пас.) та розділити на кількість великих автобусів, які виходять в звичайні дні (10 авт.), то виходить, що приблизно 815 пасажирів перевозиться за день одним автобусом. В грошовому еквіваленті це означає, що один автобус за день заробляє 2 037,5 грн без врахування так званої «оренди» з кожного водія в розмірі 750 грн та витрати на паливо в день в розмірі 800-900 грн. Тобто приблизна сума за день з одного автобусу у водія залишається 500 грн, що за місяць становить 15 000 грн з однієї машини на маршруті №12.

Маршрут №37 «Вокзал - вул. Єськова»

На момент перевірки маршрут №37 «Вокзал - вул. Єськова» обслуговували 12 автобусів пасажиромісткістю понад 22 пасажири, режим руху – звичайний. Згідно договору початок роботи - 5:30 хв, закінчення – 23:20 хв, інтервал руху – 5-7 хв. По факту автобуси працювали згідно графіку.

По маршруту №37 дані пасажиропотоку надані підприємством, відповідають дійсності. Але виходячи з даних, які були отримані під час перевірки, то сенсу піднімати ціну квитків не має. До того ж, що на маршруті дуже активно працювали «дельфіни» №7, які «намагалися» забрати пасажирів перед великими автобусами. На цьому маршруті є теж таке поняття, як «оренда», але в цю суму входить вже і заправка автобусу. Тобто «оренда» складає 1650 грн у будній день, і 1450 грн – у вихідний. Всі автобуси по маршруту №37 працюють на дизпаливу. Для наглядного прикладу було взято два автобуси з середнім пасажиропотоком при аналізі двох днів. Отже, з розрахунків в таблицях видно, що у будній і у вихідний день у водія залишається з одного автобусу 180 грн в день, що в місяць складає 5 400 грн. Висновки робимо з таблиць №2 та №3.

Маршрут №39 «Олександрівка – вул. Старобілоуська»

По 39-му на день перевірки було зафіксовано суттєве порушення умов договору КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міської ради. Згідно договору маршрут №39 має обслуговувати 12 автобусів класу І пасажиромісткістю понад 22 пасажири, режим руху – звичайний. Початок роботи – 6:00, закінчення – 21:00. Інтервал руху: 7-12 хв. На момент нашої перевірки було зафіксовано значно менша кількість транспортного засобу: в неділю працювало на маршруті всього 2 автобуси, а в середу – 8, три з яких періодично ламалися і виходили зі строю. Натомість резервні автобуси не виходили на маршрут з невідомих причин. Однією з можливих причин, може бути не ефективна робота диспетчерської. Не дивлячись на малу кількість автобусів на маршруті, все одно з розрахунків видно, що автобуси є рентабельними і за 2,5 грн при ціні на паливо 21 грн і на газ – 14,8 грн. А зараз, коли ціни на паливо і газ впали (20 і 9,50 грн), то тим паче.

Згідно обрахованим даним і фактичній вартості на паливо, який прибуток підприємству приносить маршрут, можна подивитись в таблиці №4.

Позиція міської влади

Найцікавіше те, що влада Чернігова в обличчі першого заступника мера Миргородського М.М. підтримувала ініціативи громадських активістів. Чиновник обіцяв вже починати втілення наданих пропозицій щодо реформування транспортної системи міста, які ми надали в зазначені строки дії регуляторного акту. Але в останній момент події різко змінили своє русло і питання громадського транспорту були розглянуті таємно, без участі громадськості і представників ЗМІ. На що «ДемАльянс» відреагував позовом до суду, аби оскаржити рішення виконкому та призупинити його дію.

Наші пропозиції:

Першочерговим кроком пропонуємо перевізникам вже зараз показати спроможність надавати якісну послугу з перевезення. Узгодити однакову уніформу для водіїв та кондукторів, навести порядок в салонах, обмежити гучність музики в машинах та навчити водіїв поважати пасажирів.

Другий крок − пропонуємо зробити негайний перегляд та перезаключення договорів, які не є ефективними і умов яких не дотримуються перевізники. Оптимальна кількість транспортного засобу на маршруті №12 має складати 14-16 машин з інтервалом орієнтовно – 10-15 хвилин і вартістю одноразового квитка – 2,5 грн. Ця комбінація розвантажить місто і зможе утримати ціну з врахуванням інтересів як перевізників так і пасажирів.

Третій − перегляд транспортної мережі міста з огляду на пріоритет тролейбусним маршрутам та великогабаритним автобусам. Обмеження маршруту маломістких маршруток на лініях, де пересуваються швидкі тролейбуси.

Про майбутні підвищення ціни

Якщо говорити про зміни вартості тарифу, то тут я впевнена, нам необхідний спокійний і конструктивний діалог перевізників та владою з чернігівцями, який до сьогоднішнього дня у нас ніяк не виходив. Наразі влада і перевізники не мають бажання дослухатися до громадськості, але ж ми прагнемо допомогти тим самим перевізникам. І хочемо зробити разом з ними якісну і зручну транспортну систему в місті. Звісно, вартість пального дещо підвищилась. І ми розуміємо, що можливо, деякі маршрути стають нерентабельними. Та не можна розмовляти мовою ультиматумів! Не можна перевізникам шантажувати людей, мовляв, зменшимо кількість автобусів або після 21.00 маршрутки не їздитимуть. Потрібен нормальний конструктивний діалог.

Тож давайте працювати так, щоб вирішуючи загальноміські питання – ухвалені рішення враховували інтереси більшості чернігівців і чернігівці стануть вдячними пасажирами.

Тетяна РОМАНОВА,
голова Чернігівської міської організації
партії «ДемАльянс»



Теги:Миргородський, Демальянс, перевізники, тарифи, Чернігівська міська рада


Читайте також






Коментарі (0)
avatar