«Прозорості» перевізники так і не дочекалися
Торік «Сільські вісті» порушували проблему вартості і якості автотранспортного обслуговування населення у Чернігівській області. У матеріалі «Тінь» руйнує транспортну галузь» ішлося про те, що до 40 відсотків пасажирських перевезень в області є нелегальними.
Влада не допускає до тендерів на отримання маршрутів дрібних підприємців, їх виграють великі перевізники. От дрібні і змушені не тільки віддавати їм свої автобуси разом із водіями, а ще й платити помісячну «данину» в сумі майже 3 тисячі гривень за свій же зданий у оренду автобус. Таким чином, одне підприємство-«орендар» отримує мінімум 400 тисяч гривень неоподаткованої готівки на місяць. Неоподаткованої, бо квитки у транспортних засобах не видаються і не обліковуються. Одним із наслідків цього стає постійне підвищення цін на пасажирські перевезення та низька їх якість.
2011-го у Чернігові тарифи на автобусні маршрути, незважаючи на обурені протести громадськості, зросли до 2,5 гривні.
Люди слушно не повірили запевненням перевізників, що це продиктовано економічною необхідністю. Не дочекавшись від державних інституцій, які мають дбати про інтереси населення, чесної відповіді на запитання щодо формування тарифів, одна з громадських організацій самотужки організувала підрахунок пасажиропотоку на кількох автобусних маршрутах Чернігова та вартості одного проїзду у маршрутці. Вийшло 1,30 гривні, тобто вдвічі менше, ніж є нині. Активісти запідозрили перевізників у тому, що вони приховують наповненість пасажиропотоків та необґрунтовано завищують ціни. З проханням перевірити діяльність транспортників на предмет ухиляння від сплати податків та монополізації ринку перевезень вони звернулися до СБУ, прокуратури, податківців та інших контролюючих органів. Однак ті так і не розкрили таємниці формування зависоких тарифів.
Те, що влада не має наміру спілкуватися з громадськістю відверто і вперто стоїть на боці великого транспортного бізнесу, а не населення, яке її обрало, засвідчила і недавня прес-конференція у Чернігові. Міцні хлопці пропускали на неї не всіх.
Скажімо, не впустили підприємця Михайла Силенка, який хотів повідомити журналістам про незаконну торгівлю маршрутами в області та неподобства і корупцію на ринку перевезень. Не допустили і представників громадської організації, яка ось уже рік веде боротьбу за чесність і прозорість цього ринку.
Виконуючий обов’язки президента Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників народний депутат України Ігор Шкіря на прес-конференції визнав: транспортну галузь разом із іншими проблемами душать корупція, хабарництво, безвідповідальність. Перевізникам компенсуються лише до 30 відсотків від заявлених ними витрат на перевезення пільговиків. Але й ці кошти розподіляються непрозоро, інакше кажучи — корупційно. Щоб їх отримати, перевізник має їх випрошувати. І тут уже не обходиться без хабара. Не секрет, визнав І.Шкіря, що в багатьох нелегальних перевізників є так званий «дах». У когось це — правоохоронці, у когось — депутати, у когось — високі чиновники. Тож головне сьогодні — вивести транспортну галузь із тіні.
«Що ж для цього робитиме влада?» — запитала я в Ігоря Шкірі та присутніх на прес-конференції заступника голови Чернігівської облдержадміністрації Станіслава Прокопенка і голови Асоціації підприємств автомобільного транспорту «Чернігівтрансавто» Василя Петришина.
— Щоб розв'язати одну з найгостріших проблем — компенсації пільгових перевезень, — парламентарі готують законопроект щодо монетизації пільг, який передбачає адресну дотацію кожному пільговику, що дасть змогу йому оплачувати свій проїзд, — відповів І.Шкіря.
Тоді, мовляв, не буде скарг перевізників на те, що їм мало компенсують. Зникне і одна зі складових корупції — тіньовий розподіл компенсацій. От тільки коли це станеться? І.Шкіря не приховував: навряд чи це буде зроблено цього року, тобто до виборів. А далі вирішуватиме Мінфін, коли держава зможе собі дозволити монетизацію пільг. Та транспортники вже тепер кажуть: багато легальних перевізників виконують лише соціальні перевезення і живуть на субвенції. Якщо зробити адресну дотацію, ці підприємства загинуть. Підтримати перевізників могли б зміни у законодавстві, які б унеможливили для «нелегалів» уникнення сплати податків під прикриттям «нерегулярних перевезень на власні потреби». Такі ініціативи нібито вже висувались. Та коли вони будуть втілені, народний депутат не сказав.
Організатори прес-конференції уникли відповідей на найгостріші запитання щодо підприємців-депутатів, які, на думку громадських організацій, монополізували ринок перевезень на Чернігівщині, та утворення тарифів на них. Влада вперто приховує від людей таємниці транспортного ринку.
Наталя ЛИТВИНЕНКО,
кор. «Сільських вістей».http://www.silskivisti.kiev.ua/pict/fullogo.gif
Влада не допускає до тендерів на отримання маршрутів дрібних підприємців, їх виграють великі перевізники. От дрібні і змушені не тільки віддавати їм свої автобуси разом із водіями, а ще й платити помісячну «данину» в сумі майже 3 тисячі гривень за свій же зданий у оренду автобус. Таким чином, одне підприємство-«орендар» отримує мінімум 400 тисяч гривень неоподаткованої готівки на місяць. Неоподаткованої, бо квитки у транспортних засобах не видаються і не обліковуються. Одним із наслідків цього стає постійне підвищення цін на пасажирські перевезення та низька їх якість.
2011-го у Чернігові тарифи на автобусні маршрути, незважаючи на обурені протести громадськості, зросли до 2,5 гривні.
Люди слушно не повірили запевненням перевізників, що це продиктовано економічною необхідністю. Не дочекавшись від державних інституцій, які мають дбати про інтереси населення, чесної відповіді на запитання щодо формування тарифів, одна з громадських організацій самотужки організувала підрахунок пасажиропотоку на кількох автобусних маршрутах Чернігова та вартості одного проїзду у маршрутці. Вийшло 1,30 гривні, тобто вдвічі менше, ніж є нині. Активісти запідозрили перевізників у тому, що вони приховують наповненість пасажиропотоків та необґрунтовано завищують ціни. З проханням перевірити діяльність транспортників на предмет ухиляння від сплати податків та монополізації ринку перевезень вони звернулися до СБУ, прокуратури, податківців та інших контролюючих органів. Однак ті так і не розкрили таємниці формування зависоких тарифів.
Те, що влада не має наміру спілкуватися з громадськістю відверто і вперто стоїть на боці великого транспортного бізнесу, а не населення, яке її обрало, засвідчила і недавня прес-конференція у Чернігові. Міцні хлопці пропускали на неї не всіх.
Скажімо, не впустили підприємця Михайла Силенка, який хотів повідомити журналістам про незаконну торгівлю маршрутами в області та неподобства і корупцію на ринку перевезень. Не допустили і представників громадської організації, яка ось уже рік веде боротьбу за чесність і прозорість цього ринку.
Виконуючий обов’язки президента Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників народний депутат України Ігор Шкіря на прес-конференції визнав: транспортну галузь разом із іншими проблемами душать корупція, хабарництво, безвідповідальність. Перевізникам компенсуються лише до 30 відсотків від заявлених ними витрат на перевезення пільговиків. Але й ці кошти розподіляються непрозоро, інакше кажучи — корупційно. Щоб їх отримати, перевізник має їх випрошувати. І тут уже не обходиться без хабара. Не секрет, визнав І.Шкіря, що в багатьох нелегальних перевізників є так званий «дах». У когось це — правоохоронці, у когось — депутати, у когось — високі чиновники. Тож головне сьогодні — вивести транспортну галузь із тіні.
«Що ж для цього робитиме влада?» — запитала я в Ігоря Шкірі та присутніх на прес-конференції заступника голови Чернігівської облдержадміністрації Станіслава Прокопенка і голови Асоціації підприємств автомобільного транспорту «Чернігівтрансавто» Василя Петришина.
— Щоб розв'язати одну з найгостріших проблем — компенсації пільгових перевезень, — парламентарі готують законопроект щодо монетизації пільг, який передбачає адресну дотацію кожному пільговику, що дасть змогу йому оплачувати свій проїзд, — відповів І.Шкіря.
Тоді, мовляв, не буде скарг перевізників на те, що їм мало компенсують. Зникне і одна зі складових корупції — тіньовий розподіл компенсацій. От тільки коли це станеться? І.Шкіря не приховував: навряд чи це буде зроблено цього року, тобто до виборів. А далі вирішуватиме Мінфін, коли держава зможе собі дозволити монетизацію пільг. Та транспортники вже тепер кажуть: багато легальних перевізників виконують лише соціальні перевезення і живуть на субвенції. Якщо зробити адресну дотацію, ці підприємства загинуть. Підтримати перевізників могли б зміни у законодавстві, які б унеможливили для «нелегалів» уникнення сплати податків під прикриттям «нерегулярних перевезень на власні потреби». Такі ініціативи нібито вже висувались. Та коли вони будуть втілені, народний депутат не сказав.
Організатори прес-конференції уникли відповідей на найгостріші запитання щодо підприємців-депутатів, які, на думку громадських організацій, монополізували ринок перевезень на Чернігівщині, та утворення тарифів на них. Влада вперто приховує від людей таємниці транспортного ринку.
Наталя ЛИТВИНЕНКО,
кор. «Сільських вістей».http://www.silskivisti.kiev.ua/pict/fullogo.gif
Читайте також |
Коментарі (0) |