Про цьогорічні зміни у податковому законодавстві – з перших вуст
З 1 січня цього року відбулися зміни у податковому законодавстві. Здебільшого вони пов’язані з тим, що вступили в дію окремі статті Податкового кодексу. Їх відчули на собі як підприємства, так і пересічні громадяни. На запитання щодо запроваджених податкових нововведень відповідає перший заступник голови Державної податкової служби у Чернігівській області Олександр Зінченко.
- Олександре Івановичу, одне з нововведень пов’язане з суттєвим у наповненні бюджету податком - податком на прибуток. І якщо взяти до уваги його ставку, то можна сказати, що це приємна новина для підприємств.
- Безумовно. З 1 січня 2013 року ставка податку на прибуток становить 19 відсотків. Нагадаю, що минулого року вона становила 21 відсоток. До речі, ставка податку на прибуток і надалі буде знижуватися. І з січня 2014 року вона становитиме 16 відсотків.
Щодо податку на прибуток є приємна новина і для суб‘єктів індустрії програмної продукції. З 1 січня вони можуть застосовувати ставку податку на прибуток у розмірі 5%. Але для цього повинні протягом попередніх чотирьох звітних кварталів сукупно одночасно відповідати чітко визначеним критеріям.
- З цього року зміни торкнулися не лише розміру податку на прибуток, але і процедури його сплати?
- Так, з 1 січня цього року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, які кардинальним чином впливають на методику адміністрування податку на прибуток.
Зокрема, платники податку на прибуток, у яких обсяг доходу за попередній звітний рік перевищує 10 мільйонів гривень, щомісяця сплачуватимуть авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній рік. Декларація з податку на прибуток буде подаватися до податкових органів один раз на рік.
Таке нововведення щодо сплати авансових внесків не стосується:
- новостворених підприємств,
- виробників сільськогосподарської продукції,
- неприбуткових установ та організацій.
Крім того, платники податку на прибуток підприємств, які зобов‘язані сплачувати щомісячні авансові внески, починаючи з березня, сплачують їх не пізніше 30 числа звітного місяця.
- Зміни торкнулися і операцій з цінними паперами.
- Змінений порядок врахування від’ємного фінансового результату від операцій з цінними паперами. Відтепер від'ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами, деривативами, корпоративними правами, випущеними в іншій, ніж цінні папери, формі, сформований станом на 1 січня 2013 року, не враховується при визначенні фінансового результату в наступних звітних податкових періодах.
Також змінено порядок перенесення від'ємного фінансового результату, яке виникне після 1 січня 2013 року. До свого повного погашення воно буде враховуватись лише по тих цінних паперах, що перебувають в обігу на фондовій біржі.
По цінних паперах, які не перебувають в обігу на фондовій біржі, сума від'ємного значення фінансового результату може враховуватися в наступних звітних періодах лише протягом 1095 днів, наступних за звітним періодом його виникнення.
- З січня відмінена рентна плата за видобування нафти, природного газу та газового конденсату. Як це відчує на собі бюджет?
Так, рентна плата відмінена, але разом з тим внесені значні зміни до порядку обчислення та сплати за користування надрами при видобуванні нафти, природного газу та газового конденсату.
За 2012 рік до держбюджету від платників області цих платежів надійшло 1млрд.23 млн.грн.
З 1 січня цього року податковим періодом з плати за надра з видобування нафти, природного газу та газового конденсату є календарний місяць, а не квартал, як було раніше. Сплата та звітування проводиться за кожну з корисних копалин окремо. Встановлений окремий код платежу класифікації доходів бюджету.
Таким чином відбувається зменшення кількості платежів для надрокористувачів, що видобувають вуглеводневу сировину, але норми оподаткування передбачені таким чином, щоб не відбулося зниження надходжень до бюджету.
Крім того, внесені зміни і до порядку зарахування надходжень плати за користування надрами при видобуванні нафти, газу та газового конденсату. Всі надходження у 2013 році стовідсотково зараховуватимуться до державного бюджету. У 2011 – 2012 роках зарахування провадились по 50 відсотків до державного та до місцевого ( обласного) бюджетів.
Які зміни відбулися в порядку нарахування ресурсних платежів?
Що стосується ресурсних платежів, то зверну увагу, що передбачено підвищення діючих ставок у 2013 році порівняно з 2012р.
По зборах за спеціальне використання води та лісових ресурсів - на 9,4 відсотки, збору за користування радіочастотним ресурсом України та екологічному податку – на 7,9 відс., по платі за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин - на 9 відс.,
- Що стосується екологічного податку, то цього року змінилася і «адреса» за якою він має надходити.
- Так, змінився порядок зарахування екологічного податку. Згідно із Законом України «Про Державний бюджет на 2013 рік» екологічний податок зараховується у розмірі 53 відсотки – до державного бюджету та 47 відсотків – до місцевих бюджетів. У 2012 році зарахування проводилось у розмірі 30 відсотків – до державного та 70 відсотків до місцевих бюджетів.
Аналогічно відповідно до ст.10 збір на розвиток виноградарства садівництва і хмелярства належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.
- Оскільки мова зайшла про місцевий бюджет, то які ще цьогорічні зміни вплинуть на його наповнення. Адже від вмісту цього «гаманця» залежить благополуччя місцевої громади.
- Насамперед, розмір ставки збору за місця для паркування транспортних засобів встановлюється у відсотках від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного року.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2013 - 1147 гривень. Нагадаю, що на 01.01.2012 року розмір мінімальної заробітної плати був 1073 гривні. Тому розмір ставки збільшиться.
Також з 1 січня цього року запроваджений податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
- Щодо цього податку хотілося б дізнатися більше – хто його буде сплачувати і за що треба буде платити.
- Цей податок торкається як юридичних, так і фізичних осіб.
На відміну від фізичних осіб, яким суму податку обчислюють податкові органи, юридичні особи самостійно на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт, обчислюють суму цього податку станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого подають органу ДПС за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Зазначені платники сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
- Будь ласка, докладніше про ті нюанси податку на нерухоме майно, які треба знати пересічним громадянам. По-перше, що саме буде оподатковуватися – квартири, дачі…
- Оподатковуватися будуть об’єкти житлової нерухомості – житлові будинки (у тому числі садові або дачні) та квартири.
- Оскільки новий податок в народі називають податком на розкіш, то, напевно, його сплачуватимуть лише ті, хто має розкішні квартири, будинки, дачі?
- Не оподатковуються квартира площею до 120 кв.м., житловий будинок площею до 250 кв.м, садовий або дачний будинок. Така пільга надається одному платнику податку один раз на рік і до одного об’єкта нерухомості.
- А якщо я маю квартиру площею 121 кв.м.?
- У такому випадку будете сплачуватися податок лише за 1 квадратний метр.
- Ви сказали, що пільга надається одному платнику один раз на рік і на один об’єкт нерухомості. А якщо, скажімо, у мене дві квартири і їх загальна площа менше 120 квадратних метрів. Приміром, 60 і 50 кв.метрів. Як бути?
- Якщо фізична особа володіє двома квартирами (або квартирою та житловим будинком), то пільга застосовується за вибором до однієї квартири чи будинку, а інший об’єкт підлягатиме оподаткуванню.
- У яких розмірах?
- Ставки податку встановлюються сільською, селищною або міською радами: для квартир, житлова площа, яких не перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків – 500 кв. метрів, ставки податку за 1 квадратний метр житлової площі у 2013 році не можуть перевищувати 11,47 грн. (1 відсоток встановленого на 1 січня 2013 року розміру мінімальної заробітної плати). У разі перевищення цих площ ставка податку становить 2,7 відсотка, тобто 30,97 грн. за 1 квадратний метр житлової площі.
- Як дізнатися яку суму необхідно сплатити - чи будуть надсилатися відповідні квитанції?
- Відомості, необхідні для розрахунку податку, податковим службам до 15 квітня 2013 року (а в наступні роки – щоквартально) зобов’язані надати органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб.
Після проведеного обчислення, податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, та платіжні реквізити надсилається платникам за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості до 1 липня звітного року.
- А у які терміни її необхідно сплатити?
- Суму податку, зазначену у повідомленні-рішенні, платник повинен сплатити протягом 60 днів з дня його вручення.
- Щодо податку на нерухомість чи передбачені ще якісь пільги?
- Податковим кодексом передбачено, що не є об’єктом оподаткування житлова нерухомість, яка:
- перебуває у власності держави або територіальних громадах (їх спільній власності);
- розташована у зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення;
- є будівлею дитячих будинків сімейного типу;
- є садовим або дачним будинком, але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку;
- належить багатодітним сім’ям та прийомним сім’ям, у яких виховується троє та більше дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю;
- гуртожитки.
- У сьогоднішній розмові не хотілося б обділити увагою і таку категорію платників, як платники єдиного податку. Чи щось змінилося для них?
Варто зазначити, що з 4 січня цього року набрав чинності Закон України від "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків та зборів", яким запроваджено для платників єдиного податку другої групи податковий (звітний) період - календарний рік.
Також, передбачено зниження ставок для платників єдиного податку п'ятої групи з 7 та 10 відс. на 5 та 7 відс. відповідно.
Внесені зміни, які також стосуються платників єдиного податку шостої групи:
По-перше, для платників шостої групи знижені ставки оподаткування ( з 10 % до 7,0 %, з 7,0 % - до 5,0 ;
По-друге, знято обмеження щодо середньооблікової чисельності, яка раніше становила 50 осіб.
- Нині податкова перетворюється з фіскального відомства на сервісну службу. Як це відбувається на практиці?
- Так, це в першу чергу передбачає створення комфортних умов для платника податків. І в цьому напрямку вже багато зроблено. В області відкриті і успішно працюють центри обслуговування платників податків. Вони наблизили надання послуг платникам податків до європейського рівня. Обладнані окремі віконця для приймання податкової звітності, видачі дозвільних документів та довідок, приймання вхідної кореспонденції, зали для надання консультацій тощо. Все це робиться оперативно і на високому рівні. Передбачені комфортні зали очікування, де відвідувачі можуть скористатися Інтернетом, оформлені стенди з необхідною інформацією.
Ми розуміємо, що платник податків – це наш клієнт, і він має бути задоволений рівнем послуг. Лише тоді ми можемо розраховувати на його відповідний жест – добровільну сплату податків.
- Актуальним для податкової є також запровадження електронних сервісів.
Так, ми активно запроваджуємо і нові електронні сервіси та системи дистанційного обслуговування.
Зокрема, Державна податкова служба запровадила сервіс, який дозволить громадянам разом із податківцями остаточно подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Нова ініціатива податківців має назву «Пульс податкової».
«Пульс податкової» - це гаряча телефонна лінія. Принципово новим є те, що податківці не тільки приймають звернення, але й потім повідомлять платника про результати перевірки та вжиті заходи.
- А як «приживається» електронна звітність?
-- Я вдячний за це запитання, адже електронна звітність – це одним із сервісів, який значно спростив відносини бізнесу з податковою службою.
З травня минулого року акредитований Центр сертифікації електронних ключів безкоштовно видає електронні підписи. І, наголошую, безкоштовно придбавши цифровий підпис, можна звітувати до податкової, не виходячи з дому.
У Чернігові відділення Центру знаходиться в приміщенні ДПІ у м. Чернігові. Вже сьогодні, близько 7 тисяч платників податків безкоштовно отримали понад 10 тисяч сертифікатів електронних ключів. Сектори з такими функціями нещодавно відкриті при податкових службах у Ніжині, Прилуках та Мені.
- Дистанційне спілкування з платниками настільки активно входить в практику роботи податкової служби, що ніби то цього року можна навіть декларацію про доходи подавати в електронному вигляді. Чи це дійсно так?
- З 1 січня розпочалася кампанія декларування доходів громадян за 2012 рік. Для зручності й поліпшення обслуговування платників податків запроваджений новий податковий сервіс. Декларацію про майновий стан та доходи можна надсилати електронною поштою. Завдяки цьому платники заощадять час на подання декларації та кошти на придбання бланків.
- Промисловці та підприємці відчують, що податкова дійсно відмовляється від фіскальних методів і стає сервісною службою, якщо їх стануть менше перевіряти. Чи не так?
- Безумовно. Останнім часом ми при проведенні контрольно-перевірочної роботи ми акцентуємо увагу на ризикоорієнтовних платниках. Це дає нам можливість зменшити кількість перевірок. Але хочу наголосити, що при цьому не зменшуються надходження до бюджету.
Приміром, минулого року фахівці податкового контролю провели 1367 документальних перевірок – на 612 або на 31 відсоток менше, ніж за 2011 рік. Разом з тим, до державного бюджету надійшло 28,2 млн. грн., що на 5,7 млн.грн. більше, ніж за 2011 рік.
Хочу наголосити, що з сумлінними платниками податків ми працюємо на засадах взаємної поваги і довіри. І принцип партнерських відносин з ними залишається одним з пріоритетів у нашій роботі.
Розмову вела Лідія Фальчевська
- Олександре Івановичу, одне з нововведень пов’язане з суттєвим у наповненні бюджету податком - податком на прибуток. І якщо взяти до уваги його ставку, то можна сказати, що це приємна новина для підприємств.
- Безумовно. З 1 січня 2013 року ставка податку на прибуток становить 19 відсотків. Нагадаю, що минулого року вона становила 21 відсоток. До речі, ставка податку на прибуток і надалі буде знижуватися. І з січня 2014 року вона становитиме 16 відсотків.
Щодо податку на прибуток є приємна новина і для суб‘єктів індустрії програмної продукції. З 1 січня вони можуть застосовувати ставку податку на прибуток у розмірі 5%. Але для цього повинні протягом попередніх чотирьох звітних кварталів сукупно одночасно відповідати чітко визначеним критеріям.
- З цього року зміни торкнулися не лише розміру податку на прибуток, але і процедури його сплати?
- Так, з 1 січня цього року набули чинності зміни до Податкового кодексу України, які кардинальним чином впливають на методику адміністрування податку на прибуток.
Зокрема, платники податку на прибуток, у яких обсяг доходу за попередній звітний рік перевищує 10 мільйонів гривень, щомісяця сплачуватимуть авансовий внесок з податку на прибуток у розмірі 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній рік. Декларація з податку на прибуток буде подаватися до податкових органів один раз на рік.
Таке нововведення щодо сплати авансових внесків не стосується:
- новостворених підприємств,
- виробників сільськогосподарської продукції,
- неприбуткових установ та організацій.
Крім того, платники податку на прибуток підприємств, які зобов‘язані сплачувати щомісячні авансові внески, починаючи з березня, сплачують їх не пізніше 30 числа звітного місяця.
- Зміни торкнулися і операцій з цінними паперами.
- Змінений порядок врахування від’ємного фінансового результату від операцій з цінними паперами. Відтепер від'ємний фінансовий результат за операціями з цінними паперами, деривативами, корпоративними правами, випущеними в іншій, ніж цінні папери, формі, сформований станом на 1 січня 2013 року, не враховується при визначенні фінансового результату в наступних звітних податкових періодах.
Також змінено порядок перенесення від'ємного фінансового результату, яке виникне після 1 січня 2013 року. До свого повного погашення воно буде враховуватись лише по тих цінних паперах, що перебувають в обігу на фондовій біржі.
По цінних паперах, які не перебувають в обігу на фондовій біржі, сума від'ємного значення фінансового результату може враховуватися в наступних звітних періодах лише протягом 1095 днів, наступних за звітним періодом його виникнення.
- З січня відмінена рентна плата за видобування нафти, природного газу та газового конденсату. Як це відчує на собі бюджет?
Так, рентна плата відмінена, але разом з тим внесені значні зміни до порядку обчислення та сплати за користування надрами при видобуванні нафти, природного газу та газового конденсату.
За 2012 рік до держбюджету від платників області цих платежів надійшло 1млрд.23 млн.грн.
З 1 січня цього року податковим періодом з плати за надра з видобування нафти, природного газу та газового конденсату є календарний місяць, а не квартал, як було раніше. Сплата та звітування проводиться за кожну з корисних копалин окремо. Встановлений окремий код платежу класифікації доходів бюджету.
Таким чином відбувається зменшення кількості платежів для надрокористувачів, що видобувають вуглеводневу сировину, але норми оподаткування передбачені таким чином, щоб не відбулося зниження надходжень до бюджету.
Крім того, внесені зміни і до порядку зарахування надходжень плати за користування надрами при видобуванні нафти, газу та газового конденсату. Всі надходження у 2013 році стовідсотково зараховуватимуться до державного бюджету. У 2011 – 2012 роках зарахування провадились по 50 відсотків до державного та до місцевого ( обласного) бюджетів.
Які зміни відбулися в порядку нарахування ресурсних платежів?
Що стосується ресурсних платежів, то зверну увагу, що передбачено підвищення діючих ставок у 2013 році порівняно з 2012р.
По зборах за спеціальне використання води та лісових ресурсів - на 9,4 відсотки, збору за користування радіочастотним ресурсом України та екологічному податку – на 7,9 відс., по платі за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин - на 9 відс.,
- Що стосується екологічного податку, то цього року змінилася і «адреса» за якою він має надходити.
- Так, змінився порядок зарахування екологічного податку. Згідно із Законом України «Про Державний бюджет на 2013 рік» екологічний податок зараховується у розмірі 53 відсотки – до державного бюджету та 47 відсотків – до місцевих бюджетів. У 2012 році зарахування проводилось у розмірі 30 відсотків – до державного та 70 відсотків до місцевих бюджетів.
Аналогічно відповідно до ст.10 збір на розвиток виноградарства садівництва і хмелярства належить до доходів загального фонду Державного бюджету України.
- Оскільки мова зайшла про місцевий бюджет, то які ще цьогорічні зміни вплинуть на його наповнення. Адже від вмісту цього «гаманця» залежить благополуччя місцевої громади.
- Насамперед, розмір ставки збору за місця для паркування транспортних засобів встановлюється у відсотках від мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня звітного року.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2013 рік» розмір мінімальної заробітної плати з 1 січня 2013 - 1147 гривень. Нагадаю, що на 01.01.2012 року розмір мінімальної заробітної плати був 1073 гривні. Тому розмір ставки збільшиться.
Також з 1 січня цього року запроваджений податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
- Щодо цього податку хотілося б дізнатися більше – хто його буде сплачувати і за що треба буде платити.
- Цей податок торкається як юридичних, так і фізичних осіб.
На відміну від фізичних осіб, яким суму податку обчислюють податкові органи, юридичні особи самостійно на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт, обчислюють суму цього податку станом на 1 січня звітного року і до 1 лютого подають органу ДПС за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Зазначені платники сплачують податок авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що настає за звітним кварталом.
- Будь ласка, докладніше про ті нюанси податку на нерухоме майно, які треба знати пересічним громадянам. По-перше, що саме буде оподатковуватися – квартири, дачі…
- Оподатковуватися будуть об’єкти житлової нерухомості – житлові будинки (у тому числі садові або дачні) та квартири.
- Оскільки новий податок в народі називають податком на розкіш, то, напевно, його сплачуватимуть лише ті, хто має розкішні квартири, будинки, дачі?
- Не оподатковуються квартира площею до 120 кв.м., житловий будинок площею до 250 кв.м, садовий або дачний будинок. Така пільга надається одному платнику податку один раз на рік і до одного об’єкта нерухомості.
- А якщо я маю квартиру площею 121 кв.м.?
- У такому випадку будете сплачуватися податок лише за 1 квадратний метр.
- Ви сказали, що пільга надається одному платнику один раз на рік і на один об’єкт нерухомості. А якщо, скажімо, у мене дві квартири і їх загальна площа менше 120 квадратних метрів. Приміром, 60 і 50 кв.метрів. Як бути?
- Якщо фізична особа володіє двома квартирами (або квартирою та житловим будинком), то пільга застосовується за вибором до однієї квартири чи будинку, а інший об’єкт підлягатиме оподаткуванню.
- У яких розмірах?
- Ставки податку встановлюються сільською, селищною або міською радами: для квартир, житлова площа, яких не перевищує 240 кв. метрів, та житлових будинків – 500 кв. метрів, ставки податку за 1 квадратний метр житлової площі у 2013 році не можуть перевищувати 11,47 грн. (1 відсоток встановленого на 1 січня 2013 року розміру мінімальної заробітної плати). У разі перевищення цих площ ставка податку становить 2,7 відсотка, тобто 30,97 грн. за 1 квадратний метр житлової площі.
- Як дізнатися яку суму необхідно сплатити - чи будуть надсилатися відповідні квитанції?
- Відомості, необхідні для розрахунку податку, податковим службам до 15 квітня 2013 року (а в наступні роки – щоквартально) зобов’язані надати органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб.
Після проведеного обчислення, податкове повідомлення-рішення про суму податку, що підлягає сплаті, та платіжні реквізити надсилається платникам за місцезнаходженням об'єкта житлової нерухомості до 1 липня звітного року.
- А у які терміни її необхідно сплатити?
- Суму податку, зазначену у повідомленні-рішенні, платник повинен сплатити протягом 60 днів з дня його вручення.
- Щодо податку на нерухомість чи передбачені ще якісь пільги?
- Податковим кодексом передбачено, що не є об’єктом оподаткування житлова нерухомість, яка:
- перебуває у власності держави або територіальних громадах (їх спільній власності);
- розташована у зонах відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення;
- є будівлею дитячих будинків сімейного типу;
- є садовим або дачним будинком, але не більше одного такого об’єкта на одного платника податку;
- належить багатодітним сім’ям та прийомним сім’ям, у яких виховується троє та більше дітей, але не більше одного такого об’єкта на сім’ю;
- гуртожитки.
- У сьогоднішній розмові не хотілося б обділити увагою і таку категорію платників, як платники єдиного податку. Чи щось змінилося для них?
Варто зазначити, що з 4 січня цього року набрав чинності Закон України від "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо перегляду ставок деяких податків та зборів", яким запроваджено для платників єдиного податку другої групи податковий (звітний) період - календарний рік.
Також, передбачено зниження ставок для платників єдиного податку п'ятої групи з 7 та 10 відс. на 5 та 7 відс. відповідно.
Внесені зміни, які також стосуються платників єдиного податку шостої групи:
По-перше, для платників шостої групи знижені ставки оподаткування ( з 10 % до 7,0 %, з 7,0 % - до 5,0 ;
По-друге, знято обмеження щодо середньооблікової чисельності, яка раніше становила 50 осіб.
- Нині податкова перетворюється з фіскального відомства на сервісну службу. Як це відбувається на практиці?
- Так, це в першу чергу передбачає створення комфортних умов для платника податків. І в цьому напрямку вже багато зроблено. В області відкриті і успішно працюють центри обслуговування платників податків. Вони наблизили надання послуг платникам податків до європейського рівня. Обладнані окремі віконця для приймання податкової звітності, видачі дозвільних документів та довідок, приймання вхідної кореспонденції, зали для надання консультацій тощо. Все це робиться оперативно і на високому рівні. Передбачені комфортні зали очікування, де відвідувачі можуть скористатися Інтернетом, оформлені стенди з необхідною інформацією.
Ми розуміємо, що платник податків – це наш клієнт, і він має бути задоволений рівнем послуг. Лише тоді ми можемо розраховувати на його відповідний жест – добровільну сплату податків.
- Актуальним для податкової є також запровадження електронних сервісів.
Так, ми активно запроваджуємо і нові електронні сервіси та системи дистанційного обслуговування.
Зокрема, Державна податкова служба запровадила сервіс, який дозволить громадянам разом із податківцями остаточно подолати корупцію в лавах відомства, ліквідувати перешкоди, що заважають здійснювати підприємницьку діяльність, усунути складнощі у спілкуванні із посадовими особами. Нова ініціатива податківців має назву «Пульс податкової».
«Пульс податкової» - це гаряча телефонна лінія. Принципово новим є те, що податківці не тільки приймають звернення, але й потім повідомлять платника про результати перевірки та вжиті заходи.
- А як «приживається» електронна звітність?
-- Я вдячний за це запитання, адже електронна звітність – це одним із сервісів, який значно спростив відносини бізнесу з податковою службою.
З травня минулого року акредитований Центр сертифікації електронних ключів безкоштовно видає електронні підписи. І, наголошую, безкоштовно придбавши цифровий підпис, можна звітувати до податкової, не виходячи з дому.
У Чернігові відділення Центру знаходиться в приміщенні ДПІ у м. Чернігові. Вже сьогодні, близько 7 тисяч платників податків безкоштовно отримали понад 10 тисяч сертифікатів електронних ключів. Сектори з такими функціями нещодавно відкриті при податкових службах у Ніжині, Прилуках та Мені.
- Дистанційне спілкування з платниками настільки активно входить в практику роботи податкової служби, що ніби то цього року можна навіть декларацію про доходи подавати в електронному вигляді. Чи це дійсно так?
- З 1 січня розпочалася кампанія декларування доходів громадян за 2012 рік. Для зручності й поліпшення обслуговування платників податків запроваджений новий податковий сервіс. Декларацію про майновий стан та доходи можна надсилати електронною поштою. Завдяки цьому платники заощадять час на подання декларації та кошти на придбання бланків.
- Промисловці та підприємці відчують, що податкова дійсно відмовляється від фіскальних методів і стає сервісною службою, якщо їх стануть менше перевіряти. Чи не так?
- Безумовно. Останнім часом ми при проведенні контрольно-перевірочної роботи ми акцентуємо увагу на ризикоорієнтовних платниках. Це дає нам можливість зменшити кількість перевірок. Але хочу наголосити, що при цьому не зменшуються надходження до бюджету.
Приміром, минулого року фахівці податкового контролю провели 1367 документальних перевірок – на 612 або на 31 відсоток менше, ніж за 2011 рік. Разом з тим, до державного бюджету надійшло 28,2 млн. грн., що на 5,7 млн.грн. більше, ніж за 2011 рік.
Хочу наголосити, що з сумлінними платниками податків ми працюємо на засадах взаємної поваги і довіри. І принцип партнерських відносин з ними залишається одним з пріоритетів у нашій роботі.
Розмову вела Лідія Фальчевська
Читайте також |
Коментарі (0) |