реклама партнерів:
Головна › Новини › Гарячий коментар

Па-де-де Ніжинської міськради

Здавалося б, просте питання – мова вивісок – в українському місті Ніжині може викликати серйозні проблеми. Адже незважаючи на визнання української мови державною, чиновники міськради надумали тихцем вивести з документів правило пріоритетності української мови.

Ось як про це пише у зверненні до ніжинського міського голови Анатолія Линника директор міської благодійної організації «Ніжен», заступник голови обласного товариства «Просвіта» імені Т.Шевченка Микола Шкурко: «На офіційному сайті Ніжинської міської ради опубліковано проект рішення «Про затвердження Порядку розміщення зовнішньої реклами на території міста Ніжина». Ми порівняли чинний Порядок розміщення зовнішньої реклами на території міста Ніжина, затверджений рішенням міської ради від 17.08.2012 р №20-30/2012 із запропонованим Проектом».

У новому проекті, як виявилось, виключені пункти щодо мови реклами:
«1.8. Розташування на вивісках офіційних назв державних, партійних, громадських органів, підприємств, установ, організацій та інших закладів виконується у такому порядку: зліва від входу - українською мовою, справа можливий переклад іншою мовою, або згори – українською мовою, нижче дрібнішим шрифтом може бути переклад іншою мовою.
Тексти оголошень, повідомлень, плакатів, афіш, реклами і т.ін. виконуються українською мовою. Поряд із текстом, викладеним українською мовою, може бути вміщено його переклад іншою мовою.
1.9. Знаки для товарів і послуг наводяться на вивісках у тому вигляді, у якому їм надана правова охорона в Україні, відповідно до законодавства, зокрема статті 6 Паризької конвенції про охорону промислової власності».

«Ініціатором включення цих пунктів до Порядку був Благодійний фонд «Ніжен». При опрацюванні цього питання ми зверталися до досвіду інших міст, зокрема: Ковеля, Дрогобича, Сарн, Яворова, Львова, Сум, Стрия, Черкасс, - зауважує Микола Шкурко. - До того ж 17 серпня 2012 року міська рада на 30-й сесії прийняла рішення про визнання української мови як єдиної офіційної на території міста».

Благодійний фонд «Ніжен» вимагає залишити означені пункти у новому порядку розміщення реклами.

З неофіційної інформації відомо, що чиновники пояснюють своє лукавеньке редагування тим, що, мовляв, на фронті за Україну воюють і російськомовні. Хочеться запитати цих «мудреців» - вони воюють за Росію, з криками «За руський язик!»? І чи вам мало донецького досвіду, де відсутність української мови, української церкви і української влади і призвели до наступу російських окупантів?

Василь ЧЕПУРНИЙ



Теги:мова реклами, українська мова, Микола Шкурко, БФ Ніжен, Просвіта, Ніжин


Читайте також






Коментарі (0)
avatar