Летовище краще без російських систем
Нова вітчизняна система світлосигнального обладнання «Фотон» значно ефективніша та енергоекономніша за російські аналоги
Ще з радянських часів усю систему світлосигнального обладнання військових аеродромів, а це тисячі спеціальних ліхтарів та прожекторів, виготовляли лише на російських заводах. Українські склади потроху порожніли, тож за потреби необхідну кількість спеціальних ламп купляли в Росії. Відколи Україна відмовилася від послуг та товарів країни-агресора, фахівці інженерно-аеродромної служби Повітряних Сил ЗС України звернулися до українських виробників, які можуть забезпечити всю систему світлосигнального обладнання аеродромів державної авіації.
Першим кроком на шляху до цього імпортозаміщення стало створення тернопільською корпорацією «Ватра» національної системи світлосигнального обладнання «Фотон».
Розробляючи її, тернопільські інженери запропонували замінити всі ліхтарі старого зразка новітніми світлодіодними системами. Адже використання замість традиційної лампочки потужністю у 100 ватів, сотні яких освітлюють летовище, сучасних світлодіодів потужністю лише 5–6 ватів значно здешевить обслуговування аеродрому. На відміну від закордонних виробників, які пропонували замінити відразу всю систему світлосигнального обладнання, вітчизняні підприємці погодилися на часткову заміну ліхтарів. Вартість — кілька сотень тисяч гривень, а не мільйон євро на одне летовище, як то пропонувала швейцарська корпорація.
Наприкінці минулого року було виготовлено мінімальну контрольну партію «ватрівських» ліхтарів для забезпечення потреб сучасного військового аеродрому. Кілька тижнів тому їх випробували, освітивши все летовище. Також були встановлені сучасні прожекторні станції цієї ж корпорації. Нині на військових аеродромах використовуються прожектори з далекого минулого на базі вантажного автомобіля. Замість них будуть встановлюватися сучасні прожектори «Сяйво Н» — для роботи вночі, та «Сяйво Д» — для роботи вдень у складних метеорологічних умовах. Ці прожектори вагою лише у 35 кілограмів зекономлять купу грошей в експлуатації летовищ.
Фахівці групи електротехнічних засобів військової частини говорять, що проблем при встановленні нових ліхтарів та прожекторів на старі місця навколо летовища не виникало. До того ж вони більш зручні у використанні і значно легші, особливо прожектори, що важливо під час встановлення та перевірки.
— Сьогодні система світлосигнального обладнання «Фотон» встановлена на одному з аеродромів державної авіації України в повному обсязі, проводяться її випробування, — говорить провідний спеціаліст командування ПС ЗС України Володимир Манаєнков. — Вже є перші результати. У переддень свята Збройних Сил України під час виконання польотів на цьому аеродромі вперше в повному обсязі працювало ССО «Фотон». Фахівці відзначають, що за простих погодних умов цього дня льотчик візуально визначив летовище на відстані 41 кілометр, хоча за наявними вимогами його треба побачити за 25–30 кілометрів.
Центральний друкований орган Міністерства оборони України «Народна армія»
Ще з радянських часів усю систему світлосигнального обладнання військових аеродромів, а це тисячі спеціальних ліхтарів та прожекторів, виготовляли лише на російських заводах. Українські склади потроху порожніли, тож за потреби необхідну кількість спеціальних ламп купляли в Росії. Відколи Україна відмовилася від послуг та товарів країни-агресора, фахівці інженерно-аеродромної служби Повітряних Сил ЗС України звернулися до українських виробників, які можуть забезпечити всю систему світлосигнального обладнання аеродромів державної авіації.
Першим кроком на шляху до цього імпортозаміщення стало створення тернопільською корпорацією «Ватра» національної системи світлосигнального обладнання «Фотон».
Розробляючи її, тернопільські інженери запропонували замінити всі ліхтарі старого зразка новітніми світлодіодними системами. Адже використання замість традиційної лампочки потужністю у 100 ватів, сотні яких освітлюють летовище, сучасних світлодіодів потужністю лише 5–6 ватів значно здешевить обслуговування аеродрому. На відміну від закордонних виробників, які пропонували замінити відразу всю систему світлосигнального обладнання, вітчизняні підприємці погодилися на часткову заміну ліхтарів. Вартість — кілька сотень тисяч гривень, а не мільйон євро на одне летовище, як то пропонувала швейцарська корпорація.
Наприкінці минулого року було виготовлено мінімальну контрольну партію «ватрівських» ліхтарів для забезпечення потреб сучасного військового аеродрому. Кілька тижнів тому їх випробували, освітивши все летовище. Також були встановлені сучасні прожекторні станції цієї ж корпорації. Нині на військових аеродромах використовуються прожектори з далекого минулого на базі вантажного автомобіля. Замість них будуть встановлюватися сучасні прожектори «Сяйво Н» — для роботи вночі, та «Сяйво Д» — для роботи вдень у складних метеорологічних умовах. Ці прожектори вагою лише у 35 кілограмів зекономлять купу грошей в експлуатації летовищ.
Фахівці групи електротехнічних засобів військової частини говорять, що проблем при встановленні нових ліхтарів та прожекторів на старі місця навколо летовища не виникало. До того ж вони більш зручні у використанні і значно легші, особливо прожектори, що важливо під час встановлення та перевірки.
— Сьогодні система світлосигнального обладнання «Фотон» встановлена на одному з аеродромів державної авіації України в повному обсязі, проводяться її випробування, — говорить провідний спеціаліст командування ПС ЗС України Володимир Манаєнков. — Вже є перші результати. У переддень свята Збройних Сил України під час виконання польотів на цьому аеродромі вперше в повному обсязі працювало ССО «Фотон». Фахівці відзначають, що за простих погодних умов цього дня льотчик візуально визначив летовище на відстані 41 кілометр, хоча за наявними вимогами його треба побачити за 25–30 кілометрів.
Центральний друкований орган Міністерства оборони України «Народна армія»
Коментарі (0) |