Хто везе, на тому і їдуть… Подорожчання газу

Звичайно, здорожчання енергоносіїв тягне за собою підвищення цін майже на все, і транспортні послуги — не виключення, бідкається перевізник Микола Лисенко: «За перше півріччя ціна на зріджений газ «підскакувала» два рази. Спочатку в січні майже на п’ятдесят копійок, і ось кілька днів тому, тільки цього разу вже на дев’яносто копійок. Тепер літр пропану на автозаправних станціях коштує близько шести гривень».
Якщо, окрім цього, врахувати амортизацію, податки, заробітну плату водіям — заробіток нульовий, а то й зі знаком «мінус»: так, для конкретного перевізника чотири місяці з семи, що минають, були збитковими. Звідси й підвищення ціни на проїзд у транспорті. Та, як би там не було, компанії-перевізники не завжди зацікавлені підвищувати вартість проїзду, як-от останнього разу. Говорить перевізник: із того моменту, як проїзд у маршрутках подорожчав на п’ятдесят копійок, потік пасажирів зменшився мало не вдвічі. Люди пересіли на тролейбуси та ПАЗи, мовляв, там усе ж дешевше. От вам і прибутки… Ледь животіємо».
Але, як завжди, є «але»… Газ, яким заправляються транспортні засоби, вітчизняний, тобто добувається в Україні і в чотири рази дешевший, аніж у «великого» північного сусіда. То чому тоді з нас «три шкури деруть»?
Ціни на пальне встановлюють виробники. А слідом за ними постачальники «наварюють», а їх, до речі, не так уже й мало.
Виходить, за умови здорової конкуренції ціни не мали б так «стрибати», впевнений голова обласного об'єднання організації роботодавців Чернігівщини Сергій Аверченко: «Такого просто не може бути в природі. Ціни на паливо піднімаються по всій Україні одночасно. Мені здається, що хтось повністю контролює цілу галузь, і це схоже на загальнодержавну змову. Цим питанням варто було б поцікавитися Антимонопольному Комітету України, як мінімум. А громадянам треба брати свою долю до власних рук. Українці споконвіків терплять знущання, за які отримують лише нові у винагороду».
Віктор ТКАЧЕНКО
Читайте також |
Коментарі (0) |