реклама партнерів:
Головна › Новини › ЕКОНОМІКА

Електронний підпис: переваги і гарантії

Електронний цифровий підпис (ЕПЦ) зараз є аналогом власноручного підпису. Використання платниками податків можливості подання податкової звітності мережею Інтернет зберігає час бухгалтера або приватного підприємця, який інколи вимірюється годинами. Замість стояння в черзі сучасний представник бізнесу має можливість надіслати податкову звітність до Центру обробки електронних звітів (ЦОЕЗ) Державної податкової адміністрації України за допомогою всесвітньої мережі всього за кілька хвилин, але для цього він повинен мати електронний цифровий підпис (ЕПЦ).

Закон України «Про електронний цифровий підпис», в якому визначені поняття, сфери застосування і юридична чинність електронного цифрового підпису (ЕЦП), вступив у дію з січня 2004 року.

Електронний підпис – дані в електронній формі, які приєднуються до інших електронних даних і призначені для ідентифікації передплатника цих даних.

Електронний цифровий підпис (ЕПЦ) може використовуватися юридичними й фізичними особами як аналог власноручного підпису для надання електронному документу юридичної чинності. Юридична чинність електронного документа, підписаного ЕЦП, еквівалентна юридичній чинності документа на паперовому носії, підписаного власноручним підписом особи та скріпленого печаткою.

ЕЦП володіє всіма основними функціями власноручного підпису:
• засвідчує те, що отриманий документ надійшов від імені, що підписало його;
• гарантує цілісність і захист від перекручування/виправлень підписаного документа;
• не дає можливості особі, що підписало документ, відмовитися від зобов'язань, що виникли в результаті підписання цього електронного документа.

Безпека використання ЕЦП забезпечується тим, що засоби, які використовуються для роботи з ЕЦП, проходять експертизу і сертифікацію в Департаменті спеціальних телекомунікаційних систем СБУ, що гарантує неможливість злому та підробки ЭЦП.

Електронний цифровий підпис за правовим статусом прирівнюється до власноручного підпису (печатки) у разі, якщо електронний цифровий підпис підтверджено з використанням посиленого сертифіката ключа за допомогою надійних засобів цифрового підпису, тобто засобів електронного цифрового підпису, що мають сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.

З метою дотримання вимог чинного законодавства, впровадження, налагодження та застосування безпаперових технологій подання податкової звітності в електронній формі, ДПА України укладено договори про співпрацю з акредитованими центрами сертифікації ключів, а саме: ЗАТ "ІВК", ТОВ "Український сертифікаційний центр", ТОВ "Арт-Мастер", ДП "Українські спеціальні системи", ТОВ "НВФ "Українські національні інформаційні системи", Державним центром зайнятості України (для подання звітності в режимі online).

Податківці м. Чернігова постійно запрошують до податкової інспекції представників сертифікаційного центру, які не тільки оформляють платникам податків сертифікаційні ключі, а і проводять з ними тренінги, навчають платників податків застосовувати програми формування звітності та відправляти таку звітність із застосування сертифікаційних ключів засобами телекомунікаційного зв’язку. Ті платники податків, які пройшли такі тренінги, висловлювали задоволення, адже після цього вони без перешкод самі можуть відправляти звітність мережею Інтернет, застосовуючи ключі сертифікаційних центрів.

Відділ масово – роз’яснювальної роботи та звернень громадян ДПІ у м. Чернігові




Теги:електронний цифровий підпис, печатка, платники податків


Читайте також






Коментарі (0)
avatar