Душогубка, або чому Росія засекретила архіви СРСР
«Душогубка» – засіб умертвіння людей випускними газами автомобіля. Батьком "душогубки" - спеціально обладнаного автофургона типу "Хліб" з виведеною в кузов вихлопною трубою - був начальник адміністративно-господарського відділу Управління НКВС по Москві та Московській області Ісай Берг.
За своїм прямим призначенням - для присиплення людей - "душогубка" була вперше застосована в 1936 році. Кузов машини був оббитий зсередини оцинкованим металевим листом і мав двостулкові герметичні двері. На підлозі були дерев'яні грати, а на них зверху солом'яна циновка. Між коробкою кузова та кабіною водія було скло для спостереження за ситуацією у кузові. Під дерев'яними гратами знаходився отвір для приєднання вихлопної труби, що йде від мотора. Це було дуже зручно – ворогів народу завантажували у в'язниці у фургон та везли на цвинтар. За півгодини їзди всі пасажири були мертві. Якщо смертники не помирали, то вони перебували в напівнесвідомому стані, що полегшувало їх ліквідацію. Для контролю при вивантаженні пасажирів їх перевіряли ударом дерев'яного молотка по голові або дострілювали.
Надалі НКВС за договором про співпрацю з Гестапо поділилася конструкцією з німцями, які нею з успіхом користувалися.
На фото – договір НКВС та Гестапо про співпрацю. Тепер ви зрозуміли, чому Путін засекретив усі архіви часів СРСР?
Володимир ПРОЦЕНКО
За своїм прямим призначенням - для присиплення людей - "душогубка" була вперше застосована в 1936 році. Кузов машини був оббитий зсередини оцинкованим металевим листом і мав двостулкові герметичні двері. На підлозі були дерев'яні грати, а на них зверху солом'яна циновка. Між коробкою кузова та кабіною водія було скло для спостереження за ситуацією у кузові. Під дерев'яними гратами знаходився отвір для приєднання вихлопної труби, що йде від мотора. Це було дуже зручно – ворогів народу завантажували у в'язниці у фургон та везли на цвинтар. За півгодини їзди всі пасажири були мертві. Якщо смертники не помирали, то вони перебували в напівнесвідомому стані, що полегшувало їх ліквідацію. Для контролю при вивантаженні пасажирів їх перевіряли ударом дерев'яного молотка по голові або дострілювали.
Надалі НКВС за договором про співпрацю з Гестапо поділилася конструкцією з німцями, які нею з успіхом користувалися.
На фото – договір НКВС та Гестапо про співпрацю. Тепер ви зрозуміли, чому Путін засекретив усі архіви часів СРСР?
Володимир ПРОЦЕНКО
Читайте також |
Коментарі (0) |