Договір про постачання газу: навіщо?
НАВІЩО ЧЕРНІГІВЦЯМ ПОТРІБНО УКЛАДАТИ ДОГОВОРИ ПРО НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПОСТАЧАННЯ ПРИРОДНОГО ГАЗУ
Про це йшлося під час прес-конференції керівництва ПАТ “Чернігівгаз”, яка днями відбулася в будинку Федерації профспілкових організацій. З журналістами зустрілися Алла Ярова – голова правління ПАТ “Чернігівгаз”, Сергій Савченко - заступник голови правління з реалізації та розрахунків за природній газ ПАТ “Чернігівгаз” та Олександр Близнюк – начальник управління з реалізації та розрахунків за природний газ ПАТ “Чернігівгаз”.
Так за словами Алли Ярової, договори про надання послуг з газопостачання переукладаються щороку. Так відбувається і в цьому році – після закінчення опалювального сезону “Чернігівгаз” нагадав споживачам через оголошення про необхідність переукладання. Це призвело до збільшення кількості відвідувачів. Управлінню з реалізації та розрахунків за природний газ було складно впоратися з великою кількістю відвідувачів. Проте на сьогодні ситуація стабілізувалася і управління працює в нормальному режимі.
“Чернігівгаз” - багатопрофільне підприємство. Окрім реалізації газу виконує різні види робіт з обслуговування газогонів та газового обладнання. Газ – це небезпечний вид палива, його використання потребує дотримання правил безпеки і належного контролю за цим. Споживачі є власниками газового обладнання і його стан, придатність до експлуатації і безпечність залежить, насамперед, від господаря. Газові прилади мають бути оформлені належним чином, відповідати технічним нормам та техніці безпеки. Наявність договору і абонентної книжки у споживача - обов’язкова. При укладанні договору Управління по розрахунках вказує перелік газових приладів, якими користується споживач, а технічні служби беруть його до уваги при перевірках. Якщо при проведенні технічного обслуговування у абонента зафіксують порушення, він буде змушений звернутися до “Чернігівгазу”.
Нині «Чернігівгаз» проводить інвентаризацію газового обладнання. Під час обходів виявляється велика кількість самовільно встановлених газових приладів. Це є грубим порушенням норм Правил систем газопостачання України. Якщо абонент ситуацію не виправляє, прилади підлягають відключенню від газової мережі. Відсутні також абонентні книжки та записи про проходження інструктажу.
“ Прямий обов’язок підприємства – виявити, пояснити людині, що треба виправити і дати час на усунення цих порушень, - зазначила Алла Ярова – Це допоможе нам уникнути аварійних ситуацій. Тому договір, в якому визначений перелік прав та обов’язків споживача і виконавця, насамперед, потрібен абонентові. Які види робіт «Чернігівгаз» має проводити на безоплатній основі, в яких випадках газопостачання припиняється і багато іншої корисної інформації споживач може дізнатися з договору. Ми укладаємо договори не для того, щоб зробити нарахування, наша мета - забезпечити якісне надання послуг. ”
Пан Савченко пояснив, що укладання договорів про надання населенню послуг з газопостачання має відбувається згідно із Законом України “Про житлово - комунальні послуги” N 1875-IV від 24 червня 2004 року. Так в п’ятому розділі цього закону “Права та обов’язки споживачів, виконавців, виробників” зазначено, що виконавець зобов`язаний підготувати та укласти зі споживачем договір про надання житлово-комунальних послуг. Цим документом визначається відповідальність сторін за дотримання умов його виконання.
В свою чергу споживач зобов’язаний укласти договір про надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Згідно зі згаданим законом, договори, які не відповідають вимогам законодавства, втрачають чинність. Тобто зараз “Чернігівгаз” переукладає договори для того, щоб привести їх у відповідність до Закону “Про житлово-комунальні послуги”. В 2006 році Кабінет Міністрів України затвердив нову редакцію Типового договору про надання населенню послуг з газопостачання. Тому попередні редакції цього документу втратили чинність. Ті споживачі, у яких відсутній договір, мають звернутися до Управління з розрахунків та реалізації природного газу для їх укладання. Нові договори, затверджені постановою Кабміну № 938 (позначка про це має бути на угоді у верхньому правому куті), переукладати не потрібно.
Сергій Савченко звернув увагу, що згідно з Законом України “Про засади функціонування ринку природного газу”, підприємство “Чернігівгаз” має право припинити постачання газу споживачам у разі несанкціонованого його відбору. А таким і є споживання газу без укладання Типового договору. « Втім «Чернігівгаз» ніколи не був зацікавлений у припиненні газопостачання, - наголосив Сергій Савченко – це є крайня міра впливу на споживача і «Чернігівгаз» застосовує її лише до злісних неплатників.»
Новий договір не містить суттєвих відмінностей у порівнянні з попередньою редакцією. В ньому так само зазначена характеристика об’єкта надання послуг, вид споживання газу, порядок оплати тощо. Пан Савченко наголосив на тому, що брати до уваги пропозиції споживачів щодо розбіжностей та вносити зміни в існуючий договір, “Чернігівгаз” не уповноважений.
В договорі затверджений перелік прав та обов’язків обох Сторін, тому, у випадку виникнення спірних питань з якості надання послуг з газопостачання, на підставі договору споживач має право висунути свої претензії виконавцю. Безперечно, договір є гарантією надання якісних послуг, але і споживач має дотримуватися обов’язків покладених на нього.
Для того, щоб оформити договір, абонент має надати необхідний перелік документів. Це документ, який посвідчує особу, довідка про присвоєння ідентифікаційного коду (за наявності), технічний паспорт на будівлю або домова книга, а також документ, що підтверджує право власності на житло, або користування ним. З тими, хто подав вказані документи, договір буде обов’язково укладений. Згідно з роз’ясненням, що його надало Чернігівське територіальне представництво НКРЕ, окрім документів, визначених типовим договором, споживач має надати інформацію щодо зареєстрованих у квартирі осіб. Для багатоповерхівок – це довідка з жеку про склад сім`ї, для мешканців приватного сектору – домова книга. Це правило не розповсюджується на абонентів, які мають прилад обліку газу.
Олександр Близнюк повідомив, що “Чернігівгаз” подовжив термін договірної кампанії до 1 жовтня 2011 року і змінив графік роботи Управління з розрахунків. Скорочений і список необхідних документів. Так людина може підійти до будь-якого віконця, незалежно від номеру жеку та отримати роз’яснення або послугу. З 15 червня до чернігівського району будуть виїжджати спеціалісти для укладання договорів на місцях. Тож приміським жителям їхати до обласного центру не потрібно. Для одиноких громадян похилого віку, які не в змозі прийти до абонентської служби, розроблена схема взаємодії з соціальними службами. Якщо соціальний працівник за людиною не закріплений, вона телефонує до абонентної служби і договір можна укласти вдома.
На завершення пан Близнюк закликав чернігівців не затягувати з укладанням договорів та не відкладати це на останній момент. Також він звернув увагу на те, що це треба зробити до початку опалювального сезону.
Прес-служба ПАТ «Чернігівгаз»
Про це йшлося під час прес-конференції керівництва ПАТ “Чернігівгаз”, яка днями відбулася в будинку Федерації профспілкових організацій. З журналістами зустрілися Алла Ярова – голова правління ПАТ “Чернігівгаз”, Сергій Савченко - заступник голови правління з реалізації та розрахунків за природній газ ПАТ “Чернігівгаз” та Олександр Близнюк – начальник управління з реалізації та розрахунків за природний газ ПАТ “Чернігівгаз”.
Так за словами Алли Ярової, договори про надання послуг з газопостачання переукладаються щороку. Так відбувається і в цьому році – після закінчення опалювального сезону “Чернігівгаз” нагадав споживачам через оголошення про необхідність переукладання. Це призвело до збільшення кількості відвідувачів. Управлінню з реалізації та розрахунків за природний газ було складно впоратися з великою кількістю відвідувачів. Проте на сьогодні ситуація стабілізувалася і управління працює в нормальному режимі.
“Чернігівгаз” - багатопрофільне підприємство. Окрім реалізації газу виконує різні види робіт з обслуговування газогонів та газового обладнання. Газ – це небезпечний вид палива, його використання потребує дотримання правил безпеки і належного контролю за цим. Споживачі є власниками газового обладнання і його стан, придатність до експлуатації і безпечність залежить, насамперед, від господаря. Газові прилади мають бути оформлені належним чином, відповідати технічним нормам та техніці безпеки. Наявність договору і абонентної книжки у споживача - обов’язкова. При укладанні договору Управління по розрахунках вказує перелік газових приладів, якими користується споживач, а технічні служби беруть його до уваги при перевірках. Якщо при проведенні технічного обслуговування у абонента зафіксують порушення, він буде змушений звернутися до “Чернігівгазу”.
Нині «Чернігівгаз» проводить інвентаризацію газового обладнання. Під час обходів виявляється велика кількість самовільно встановлених газових приладів. Це є грубим порушенням норм Правил систем газопостачання України. Якщо абонент ситуацію не виправляє, прилади підлягають відключенню від газової мережі. Відсутні також абонентні книжки та записи про проходження інструктажу.
“ Прямий обов’язок підприємства – виявити, пояснити людині, що треба виправити і дати час на усунення цих порушень, - зазначила Алла Ярова – Це допоможе нам уникнути аварійних ситуацій. Тому договір, в якому визначений перелік прав та обов’язків споживача і виконавця, насамперед, потрібен абонентові. Які види робіт «Чернігівгаз» має проводити на безоплатній основі, в яких випадках газопостачання припиняється і багато іншої корисної інформації споживач може дізнатися з договору. Ми укладаємо договори не для того, щоб зробити нарахування, наша мета - забезпечити якісне надання послуг. ”
Пан Савченко пояснив, що укладання договорів про надання населенню послуг з газопостачання має відбувається згідно із Законом України “Про житлово - комунальні послуги” N 1875-IV від 24 червня 2004 року. Так в п’ятому розділі цього закону “Права та обов’язки споживачів, виконавців, виробників” зазначено, що виконавець зобов`язаний підготувати та укласти зі споживачем договір про надання житлово-комунальних послуг. Цим документом визначається відповідальність сторін за дотримання умов його виконання.
В свою чергу споживач зобов’язаний укласти договір про надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Згідно зі згаданим законом, договори, які не відповідають вимогам законодавства, втрачають чинність. Тобто зараз “Чернігівгаз” переукладає договори для того, щоб привести їх у відповідність до Закону “Про житлово-комунальні послуги”. В 2006 році Кабінет Міністрів України затвердив нову редакцію Типового договору про надання населенню послуг з газопостачання. Тому попередні редакції цього документу втратили чинність. Ті споживачі, у яких відсутній договір, мають звернутися до Управління з розрахунків та реалізації природного газу для їх укладання. Нові договори, затверджені постановою Кабміну № 938 (позначка про це має бути на угоді у верхньому правому куті), переукладати не потрібно.
Сергій Савченко звернув увагу, що згідно з Законом України “Про засади функціонування ринку природного газу”, підприємство “Чернігівгаз” має право припинити постачання газу споживачам у разі несанкціонованого його відбору. А таким і є споживання газу без укладання Типового договору. « Втім «Чернігівгаз» ніколи не був зацікавлений у припиненні газопостачання, - наголосив Сергій Савченко – це є крайня міра впливу на споживача і «Чернігівгаз» застосовує її лише до злісних неплатників.»
Новий договір не містить суттєвих відмінностей у порівнянні з попередньою редакцією. В ньому так само зазначена характеристика об’єкта надання послуг, вид споживання газу, порядок оплати тощо. Пан Савченко наголосив на тому, що брати до уваги пропозиції споживачів щодо розбіжностей та вносити зміни в існуючий договір, “Чернігівгаз” не уповноважений.
В договорі затверджений перелік прав та обов’язків обох Сторін, тому, у випадку виникнення спірних питань з якості надання послуг з газопостачання, на підставі договору споживач має право висунути свої претензії виконавцю. Безперечно, договір є гарантією надання якісних послуг, але і споживач має дотримуватися обов’язків покладених на нього.
Для того, щоб оформити договір, абонент має надати необхідний перелік документів. Це документ, який посвідчує особу, довідка про присвоєння ідентифікаційного коду (за наявності), технічний паспорт на будівлю або домова книга, а також документ, що підтверджує право власності на житло, або користування ним. З тими, хто подав вказані документи, договір буде обов’язково укладений. Згідно з роз’ясненням, що його надало Чернігівське територіальне представництво НКРЕ, окрім документів, визначених типовим договором, споживач має надати інформацію щодо зареєстрованих у квартирі осіб. Для багатоповерхівок – це довідка з жеку про склад сім`ї, для мешканців приватного сектору – домова книга. Це правило не розповсюджується на абонентів, які мають прилад обліку газу.
Олександр Близнюк повідомив, що “Чернігівгаз” подовжив термін договірної кампанії до 1 жовтня 2011 року і змінив графік роботи Управління з розрахунків. Скорочений і список необхідних документів. Так людина може підійти до будь-якого віконця, незалежно від номеру жеку та отримати роз’яснення або послугу. З 15 червня до чернігівського району будуть виїжджати спеціалісти для укладання договорів на місцях. Тож приміським жителям їхати до обласного центру не потрібно. Для одиноких громадян похилого віку, які не в змозі прийти до абонентської служби, розроблена схема взаємодії з соціальними службами. Якщо соціальний працівник за людиною не закріплений, вона телефонує до абонентної служби і договір можна укласти вдома.
На завершення пан Близнюк закликав чернігівців не затягувати з укладанням договорів та не відкладати це на останній момент. Також він звернув увагу на те, що це треба зробити до початку опалювального сезону.
Прес-служба ПАТ «Чернігівгаз»
Читайте також |
Коментарі (0) |