Дитячі садочки — дорослі питання
Фахівці дошкільної освіти Чернігова відповідають на питання, пов’язані з відвідуванням дитиною дитячого садка, раннім розвитком, та інші.
1. «Скільки в нашій області дитсадочків? Чи планується відкриття нових? Чи є приватні дошкільні заклади?»
Марина ПЕТРЕНКО, провідний спеціаліст з дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації:
— Увага дошкільній освіті у нашій державі приділяється після того, як відбувся з’їзд дошкільників у 2010 році. Резолюцією з’їзду було чітко визначено, що необхідно розширювати мережу дошкільних закладів. На виконання резолюції з’їзду обласна рада затвердила обласну цільову програму розвитку дошкільної освіти на 2011 – 2017 роки.
На виконання цієї програми в області передбачається відкрити до 90 дитячих садочків і 55 додаткових груп на базі діючих дошкільних закладів. У 2011 році відкрито 27 дошкільних навчальних закладів, у тому числі 6 навчально-виховних комплексів та 23 додаткові групи на базі діючих закладів.
На 2012 рік передбачається відкриття ще 18 дошкільних закладів і 14 додаткових груп. У м. Чернігові діє 56 дошкільних навчальних закладів. Один із них — приватний — навчально-виховний комплекс єврейської громади, 1 дошкільний заклад державної форми власності, а всі інші — комунальної форми власності. З настанням весни почнеться будівництво дошкільних закладів у районі Масани.
У Чернігові є також кілька приватних груп. Серед них ліцензію на надання освітніх послуг дали тільки студії «Розумка».
2. «Коли дитині можна починати вчити іноземну мову?»
Юлія ЖДАНОВА, педагог, керівник студії «Розумка»:
— Іноземною мовою можна почати займатися дуже рано. Але не варто називати це навчанням, для маленьких дітей віком від 1 року заняття мають проходити у формі гри. Наприклад, у нашій студії є групи для наймолодших — діти від 1 року пробують гратися англійською двічі на тиждень по 30 хвилин. Це програма, що передбачає занурення дитини в англомовне середовище. На заняттях дитина чує лише англійську мову, але ми робимо це в тому виді діяльності, в якому просто, легко, і який відповідає її віку: ми годуємо їжею ляльок, співаємо колискові. За кілька місяців дитина вже починає розуміти, з чим звертається до неї вчитель, і виконувати прохання: візьми, підійди тощо.
3. «Коли краще показати дитину логопеду, щоб він перевірив вимову і, якщо потрібно, попрацював над нею?»
Лариса Безкоровайна, логопед:
— Ми завжди радимо привести дитину на першу консультацію саме у три роки. Тому що успішна корекція дуже пов’язана з ранньою діагностикою. Саме в три роки ми можемо навчити дитину красиво вимовляти звуки, розвиваємо моторику мовного апарату, працюємо з диханням. Від трирічного віку вже можлива постановка свистячих звуків. Від чотирирічного віку можлива робота над постановкою шиплячих звуків, звука л. Якщо дитина у 5 років не вимовляє звука р, це дуже сприятливий період, аби навчити вимовляти цей звук.
Які критерії прийому на роботу педагогів у приватні навчальні заклади?
Ганна ПУШКАР, керівник студії «Розумка»:
— Ми приватний заклад, і заробітна платня у нас вища порівняно з державними закладами. Є у нас бажаючі працювати. Проводимо співбесіди. До співбесіди також треба бути допущеними. Потрібна обов’язково вища педагогічна освіта. Крім того, це має бути вчитель молодших класів за фахом. Дуже бажано вміння співати — тому що на заняттях багато музики, пісні, творчий підхід. На співбесіді ставимо завдання, з яких видно, чи зможе зорієнтуватися ця людина. Якщо людина не розуміє особливостей віку, ми не можемо з нею співпрацювати (приходять іноді тільки після закінчення університету і не зовсім орієнтуються у тому, як себе поводити з п’ятилітніми дітьми, а як — із дволітніми). Бажано мати досвід роботи.
— Що дає відвідання дитсадка дитині? Чи може заняття з мамою або з гувернанткою замінити дитячий садок?
Марина ПЕТРЕНКО, провідний спеціаліст з дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації:
— Дуже велике значення для дитини мають не тільки знання, а й соціальна адаптація. Коли дитина піде до школи — поряд не буде мами чи гувернантки, буде лише вчитель і чужі діти. Тому, на мій погляд, діти повинні ходити в дошкільний заклад, бо там вони бувають з ранку до вечора, і там відбувається соціальна адаптація. Це психологічна готовність іти далі й почувати себе комфортно.
Ольга ПОЛУЛЯН, старший викладач кафедри дошкільного та початкового навчання обласного інституту післядипломної підготовки вчителів:
— Буде помилкою вважати, що робота досвітніх навчальних закладів спрямована на отримання знань. Тут і виховний процес, і розвиток творчої особистості. Коли дитина йде до школи, вона має бути не лише поінформованою особистістю. Важливо, щоб дитина могла сама адекватно діяти, самостійно приймати рішення, пристосовуватися до різних умов, визнавати свої помилки, відстоювати власну гідність. Я приєднуюся до думки, що для кращої соціалізації варто віддавати дитину в дитячий садочок.
Вікторія ГАВРИК
1. «Скільки в нашій області дитсадочків? Чи планується відкриття нових? Чи є приватні дошкільні заклади?»
Марина ПЕТРЕНКО, провідний спеціаліст з дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації:
— Увага дошкільній освіті у нашій державі приділяється після того, як відбувся з’їзд дошкільників у 2010 році. Резолюцією з’їзду було чітко визначено, що необхідно розширювати мережу дошкільних закладів. На виконання резолюції з’їзду обласна рада затвердила обласну цільову програму розвитку дошкільної освіти на 2011 – 2017 роки.
На виконання цієї програми в області передбачається відкрити до 90 дитячих садочків і 55 додаткових груп на базі діючих дошкільних закладів. У 2011 році відкрито 27 дошкільних навчальних закладів, у тому числі 6 навчально-виховних комплексів та 23 додаткові групи на базі діючих закладів.
На 2012 рік передбачається відкриття ще 18 дошкільних закладів і 14 додаткових груп. У м. Чернігові діє 56 дошкільних навчальних закладів. Один із них — приватний — навчально-виховний комплекс єврейської громади, 1 дошкільний заклад державної форми власності, а всі інші — комунальної форми власності. З настанням весни почнеться будівництво дошкільних закладів у районі Масани.
У Чернігові є також кілька приватних груп. Серед них ліцензію на надання освітніх послуг дали тільки студії «Розумка».
2. «Коли дитині можна починати вчити іноземну мову?»
Юлія ЖДАНОВА, педагог, керівник студії «Розумка»:
— Іноземною мовою можна почати займатися дуже рано. Але не варто називати це навчанням, для маленьких дітей віком від 1 року заняття мають проходити у формі гри. Наприклад, у нашій студії є групи для наймолодших — діти від 1 року пробують гратися англійською двічі на тиждень по 30 хвилин. Це програма, що передбачає занурення дитини в англомовне середовище. На заняттях дитина чує лише англійську мову, але ми робимо це в тому виді діяльності, в якому просто, легко, і який відповідає її віку: ми годуємо їжею ляльок, співаємо колискові. За кілька місяців дитина вже починає розуміти, з чим звертається до неї вчитель, і виконувати прохання: візьми, підійди тощо.
3. «Коли краще показати дитину логопеду, щоб він перевірив вимову і, якщо потрібно, попрацював над нею?»
Лариса Безкоровайна, логопед:
— Ми завжди радимо привести дитину на першу консультацію саме у три роки. Тому що успішна корекція дуже пов’язана з ранньою діагностикою. Саме в три роки ми можемо навчити дитину красиво вимовляти звуки, розвиваємо моторику мовного апарату, працюємо з диханням. Від трирічного віку вже можлива постановка свистячих звуків. Від чотирирічного віку можлива робота над постановкою шиплячих звуків, звука л. Якщо дитина у 5 років не вимовляє звука р, це дуже сприятливий період, аби навчити вимовляти цей звук.
Які критерії прийому на роботу педагогів у приватні навчальні заклади?
Ганна ПУШКАР, керівник студії «Розумка»:
— Ми приватний заклад, і заробітна платня у нас вища порівняно з державними закладами. Є у нас бажаючі працювати. Проводимо співбесіди. До співбесіди також треба бути допущеними. Потрібна обов’язково вища педагогічна освіта. Крім того, це має бути вчитель молодших класів за фахом. Дуже бажано вміння співати — тому що на заняттях багато музики, пісні, творчий підхід. На співбесіді ставимо завдання, з яких видно, чи зможе зорієнтуватися ця людина. Якщо людина не розуміє особливостей віку, ми не можемо з нею співпрацювати (приходять іноді тільки після закінчення університету і не зовсім орієнтуються у тому, як себе поводити з п’ятилітніми дітьми, а як — із дволітніми). Бажано мати досвід роботи.
— Що дає відвідання дитсадка дитині? Чи може заняття з мамою або з гувернанткою замінити дитячий садок?
Марина ПЕТРЕНКО, провідний спеціаліст з дошкільної, загальної середньої та позашкільної освіти Управління освіти і науки Чернігівської облдержадміністрації:
— Дуже велике значення для дитини мають не тільки знання, а й соціальна адаптація. Коли дитина піде до школи — поряд не буде мами чи гувернантки, буде лише вчитель і чужі діти. Тому, на мій погляд, діти повинні ходити в дошкільний заклад, бо там вони бувають з ранку до вечора, і там відбувається соціальна адаптація. Це психологічна готовність іти далі й почувати себе комфортно.
Ольга ПОЛУЛЯН, старший викладач кафедри дошкільного та початкового навчання обласного інституту післядипломної підготовки вчителів:
— Буде помилкою вважати, що робота досвітніх навчальних закладів спрямована на отримання знань. Тут і виховний процес, і розвиток творчої особистості. Коли дитина йде до школи, вона має бути не лише поінформованою особистістю. Важливо, щоб дитина могла сама адекватно діяти, самостійно приймати рішення, пристосовуватися до різних умов, визнавати свої помилки, відстоювати власну гідність. Я приєднуюся до думки, що для кращої соціалізації варто віддавати дитину в дитячий садочок.
Вікторія ГАВРИК
Читайте також |
Коментарі (1) |
| |