Як забезпечити безпеку руху під час пересування пасік, як допомогти громадським об'єднанням бджолярів вирішити їхні проблеми, просити ДАІ як орган державної влади сприяти пасічникам, щоб вони відчули підтримку і увагу з боку влади, що заважає пасічнику проводити свою діяльність? Про це та інше говорили на круглому столі, який пройшов 28 лютого у Комітеті з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності. Метою круглого столу, за словами народного депутата України, заступника голови Комітету з питань законодавчого забезпечення правоохоронної діяльності Володимира Стретовича, є визначення оптимальних шляхів для того, щоб пасічники, які готуються цілий рік до медозбору, не відчували незручностей у той момент, коли кожен день гарячий, а кожна зупинка мобільної пасіки працівником ДАІ обертається втраченими урожаєм і інколи загибеллю бджіл. «Ми запросили у МВС інформацію щодо дорожньо-транспортних пригод за участі пересувних пасічних господарств. І нам повідомили, що за 10 років не було жодного зареєстрованого випадку», - зауважив член Колегії ХДС Володимир Стретович, відкриваючи круглий стіл. Така статистика, за його словами, означає, що пасічники - люди відповідальні і зацікавлені не менше, ніж автоінспекція, в тому, щоб довести свій вантаж до місця призначення.
Складність із перевезенням бджіл автотранспортом не просто загальноукраїнська проблема. Україна має шанс врятувати ці комахи для всього світу. «Це може бути суттєвою проривною фішкою для країни, показати приклад всій Європі. Бджола має бути як свята, і чим буде більше бджіл, тим буде краще жити», - переконаний Володимир Стретович.
Учасники круглого столу зазначали, що кліматичні зміни в Україні характеризуються значним потеплінням та підвищенням температури у літній період, особливо на півдні. Ці обставини викликають небезпеку загибелі бджіл (запарювання) у вуликах під час транспортування пасіки та тривалій зупинці транспортного засобу. Виступаючі наголошували на врахуванні фактора небезпеки для людей та тварин при тривалій зупинці транспорту, що перевозить бджіл. Вони пропонували "виключити будь-які безпричинні зупинки працівниками ДАІ транспортних засобів, що перевозять бджіл".
Головуючий також звернув увагу на те, що у Законі "Про бджільництво" від 22 лютого 2000 року Законом 586-VI від 24.09.2008 року виключено другу частину статті 16, згідно з якою "органи Державтоінспекції МЗС сприяють безперешкодному перевезенню (кочівлі) пасік. У разі необхідності вони організовують їх супровід до пунктів призначення". В.Стретович зазначив, що за результатами обговорення може стати пропозиція про відновлення цієї норми у чинному законі.
Учасники заходу дійшли згоди щодо необхідності визначення єдиного державного реєстратора рухомого складу - Державна інспекція з технічного нагляду за пересувними засобами; спрощення процедури реєстрації транспортних засобів власників мобільних пасік; приведення причепів до обов'язкових для всіх технічних параметрів, які слід спільно випрацювати ДАІ, пасічникам та техспеціалістам із стандартизації.
Прес-служба ХДС