Ціни на пальне знизяться
Член наглядової ради Інституту енергетичних стратегій Юрій Корольчук вважає, що зі зміцненням курсу гривні, яке настане після отримання кредиту МВФ, ціни на пальне в Україні знизяться. Таке переконання він висловив в ефірі телеканалу БТБ.
«Коли Україна отримає кредити МФВ, тобто ці живі гроші зайдуть в Нацбанк, тоді національна валюта стабілізується, тоді разом з цим відкотяться ціни на АЗС. Враховуючи, що Україна виконала вимоги МВФ. МВФ вже фактично затвердив програму. Ціни відкотяться назад, звичайно. До того, на якому рівні закріпиться курс. Ми бачили: як був курс близько 10,5 грн за дол., то ціна на АЗС була, наприклад, близько 13,5 -14 грн за 95-й бензин. От десь таку ціну варто очікувати», - сказав Корольчук.
«На дизельне пальне там ситуація інша. Там підняли акциз і фактично умовно із 40 євро – до 100 євро, і це відповідно здорожчало більше пальне», - додав він.
Разом з тим експерт зазначив, що через те, що в Україні 80% пального - імпортне, знецінення гривні відображається і на ціні бензину. Українське ж пальне, на його думку, має бути дешевшим: і те пальне, яке виробляється з української нафти, і з імпортної так само, оскільки ціни на світовому ринку нафти зараз не зростають, а навпаки знижуються. Тому, зазначає експерт, український бензин, виготовлений на єдиному вітчизняному підприємстві - Кременчуцькому ПАТ «Укртатнафта», - має бути дешевшим за імпортний.
«Коли Україна отримає кредити МФВ, тобто ці живі гроші зайдуть в Нацбанк, тоді національна валюта стабілізується, тоді разом з цим відкотяться ціни на АЗС. Враховуючи, що Україна виконала вимоги МВФ. МВФ вже фактично затвердив програму. Ціни відкотяться назад, звичайно. До того, на якому рівні закріпиться курс. Ми бачили: як був курс близько 10,5 грн за дол., то ціна на АЗС була, наприклад, близько 13,5 -14 грн за 95-й бензин. От десь таку ціну варто очікувати», - сказав Корольчук.
«На дизельне пальне там ситуація інша. Там підняли акциз і фактично умовно із 40 євро – до 100 євро, і це відповідно здорожчало більше пальне», - додав він.
Разом з тим експерт зазначив, що через те, що в Україні 80% пального - імпортне, знецінення гривні відображається і на ціні бензину. Українське ж пальне, на його думку, має бути дешевшим: і те пальне, яке виробляється з української нафти, і з імпортної так само, оскільки ціни на світовому ринку нафти зараз не зростають, а навпаки знижуються. Тому, зазначає експерт, український бензин, виготовлений на єдиному вітчизняному підприємстві - Кременчуцькому ПАТ «Укртатнафта», - має бути дешевшим за імпортний.
Читайте також |
Коментарі (0) |