Чернігівська «Шерстянка»: перші кроки з благоустрою мікрорайону. ФОТО
У той же час, посилаючись на цю публікацію, депутат Чернігівської міської ради В. Ступак звернувся до Державної екологічної інспекції в Чернігівській області з проханням перевірити в межах своїх повноважень і надати інформацію щодо екологічного стану, статусу та користувачів цієї території.
Ось що з цього вийшло.
24 червня за підписом начальника ДЕІ в Чернігівській області В.О. Панькова депутатом було отримано відповідь (№ 06-27/62-С) в якій повідомлялося про те, що відповідно до статті 12 Закону України «Про відходи» лист-звернення депутата направлено до голови Чернігівської міськради «щодо вжиття заходів по ліквідації безхазяйних відходів». Встановити правопорушника під час огляду території інспекцією не вдалося, але за фактом порушення вимог природоохоронного законодавства інспекцією складено відповідний акт, направлено лист в управління земельних ресурсів, а також ще буде направлено лист до правоохоронних органів для виявлення порушника.
14 липня автор публікації також отримав самокритичного листа (№1-23/182) за підписом голови Новозаводської районної у місті Чернігові ради О.І. Глиняного з додатками на 16 аркушах. В листі вказувалося, що районна у місті рада розглянула «фотомонтаж про «жахливий» стан території «Шерстянка» і погодилась, що «як і на фотографіях він виглядає в чорних тонах», але спробувала до них «внести і білі кольори».
В листі перераховано заходи по благоустрою Новозаводського району за останні два роки, в т.ч. і ліквідацію біля 50 несанкціонованих сміттєзвалищ, з яких вивезено 2,5 тисячі куб. метрів сміття.
У самому ж мікрорайоні «Шерстянка», як випливає з цього листа, «в міру своїх можливостей» на протязі останніх років райрадою «проводились першочергові роботи: на перехресті вулиць Текстильників, Ціолковського, Попова улаштована зливова каналізація, прокладено тротуар до територіального центру, встановлено залізобетонну огорожу, організовано рух маршрутного таксі, встановлено зупинку громадського транспорту біля територіального центру, поблизу підземного пішохідного переходу влаштовується квіткова клумба, встановлені два залізобетонні кільця для зберігання сміття, найбільша Новорічна ялинка в районі встановлюється тепер біля будинку культури «Текстильник».
Крім того, «у квітні і жовтні проводяться місячники благоустрою і Дні довкілля», а «на особистому контролі голови районної у місті ради перебуває стан утримання території Березового гаю біля підземного переходу, яка роками слугувала несанкціонованим сміттєзвалищем для мешканців району».
Голова райради запевнив автора, що «інформація про забруднення прилеглими підприємствами цієї території будівельним сміттям, буде надана екологічній інспекції міської ради для вжиття заходів до порушників Правил благоустрою міста» та запросив автора «до більш тісної співпраці у сфері благоустрою території району…»
Користуючись цією пропозицію, автор звертає увагу на вкрай небезпечну, особливо дітей, «копанку», що знаходиться менше ніж в 100 метрах від місця з якого було вивезено купи будівельного, іншого сміття і мотлоху про які йшла мова в публікації і зверненні депутата. Це – підпільна зливна яма розміром 6-8 метрів і глибиною до 5 метрів. Сюди з території найближчого промислового об’єкту з автостоянкою, виведено трубу зливової каналізації. Під час дощів ця яма-урвище настільки переповнюється водою, що тут вирито ще й рови глибиною більше одного і довжиною десятки метрів. Цих «копачів» в зеленій зоні зовсім не хвилює, що ця «зливна яма» є також і пасткою для дітей, які люблять бавитися в таких зелених хащах.
Сподіваюсь, що цієї інформації,навіть без звернення депутата, вистачить для компетентних органів зупинити згідно чинного законодавства це зухвале порушення правил благоустрою нашого міста.
Витяг з ЗУ «Про відходи» від 05.11.09 р. № 187/98 ВР
Стаття 12. Виявлення та облік безхазяйних відходів
Відходи, щодо яких не встановлено власника або власник яких невідомий, вважаються безхазяйними.
З метою запобігання або зменшення обсягів утворення відходів виявлені безхазяйні відходи беруться на облік.
Порядок виявлення та обліку безхазяйних відходів визначається Кабінетом Міністрів України.
Для виявлення та обліку безхазяйних відходів Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації, а також органи місцевого самоврядування утворюють постійно діючі комісії з питань поводження з безхазяйними відходами (далі - комісії).
Відходи, щодо яких встановлено власника, беруться на облік відповідно до вимог цього Закону.
Відходи, повернуті юридичній особі, обліковуються за встановленою вартістю з одночасним збільшенням додаткового капіталу такої юридичної особи.
Власники або користувачі земельних ділянок, на яких виявлено безхазяйні відходи, зобов'язані у п'ятиденний строк повідомити про них місцеві органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування.
Підставами для визначення відходів безхазяйними та їх обліку можуть бути:
- повідомлення власників або користувачів земельних ділянок, на яких виявлено безхазяйні відходи;
- звернення (повідомлення) громадян, підприємств, установ та організацій, засобів масової інформації;
- результати інспекційних перевірок територіальних органів центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища, державної санітарно-епідеміологічної служби, органів місцевого самоврядування.
Звернення (повідомлення) про факти виявлення безхазяйних відходів розглядаються на засіданні комісії.
У разі отримання звернення (повідомлення) комісія зобов'язана визначити кількість, склад, властивості, вартість відходів, рівень їх небезпеки для навколишнього природного середовища і здоров'я людини та вжити заходів для визначення власника відходів.
У разі потреби для визначення власника безхазяйних відходів та їх оцінки можуть залучатися правоохоронні органи, відповідні спеціалісти і експерти.
За результатами своєї роботи комісія складає акт, що передається до місцевої державної адміністрації чи органу місцевого самоврядування для вирішення питання про подальше поводження з безхазяйними відходами або про передачу відповідних матеріалів на розгляд інших державних органів у разі порушення законодавства про відходи.
{ Стаття 12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 3073-III
( 3073-14 ) від 07.03.2002; в редакції Закону N 1825-VI
( 1825-17 ) від 21.01.2010 }
Коментарі (0) |