Тетяна Корж: «Ринок пива в Україні постійно знаходиться у форс-мажорних обставинах»
За словами директора з економіки, «компанії «Оболонь» вдалося компенсувати подорожчання сировини частково за рахунок зменшення доходу компанії. Відповідно рентабельність виробництва знизилася на 7 пунктів».
У ділових виданнях активно поширюється інформація про те, що «Оболонь», одна з найбільших пивоварних компаній в Україні, у 2007 році скоротила чистий прибуток на 31%. «Однак ніхто не вважає за необхідне вказати причини таких показників», – зазначила Тетяна Корж.
Зі слів директора з економіки, ринок пива в Україні постійно знаходиться у форс-мажорних обставинах. Щороку уряд намагається збільшити податки. Зокрема, пропонується, порушуючи Закон «Про систему оподаткування», знову підняти акциз з липня із 31 коп./літр до 47 коп., а з січня — до 63 коп., внісши відповідні зміни до бюджету на 2008 рік. «Це може істотно погіршити ситуацію в пивній галузі України і, в першу чергу, для невеликих виробників», — переконана Тетяна Корж.
Що стосується тенденцій на пивобезалкогольному ринку, то у 2008 році корективи вноситиме інфляція, коливання курсу валют та стан світового ринку. Вплинути також може нестабільність нормативного правового поля. Наприклад, бюджетом на 2008 рік введені дискримінаційні нормативи оплати за використання підземних і поверхневих вод на рівні 4 грн і 2 грн за куб. м для підприємств, які спеціалізуються на виробництві напоїв. Мало того, що тарифи на воду збільшили відразу в 80 разів, так ще й законодавчими обмеженнями було порушено конкурентне середовище. Наприклад, ціни на артезіанську воду, яку використовує АТ «Оболонь», у 2 рази вищі, ніж ціни для тих підприємств, які використовують поверхневу воду.
Сьогодні в Європі й Україні спостерігаються тенденції скорочення полів під посіви ячменю з одночасним зростанням посівних площ рапсу. Така ситуація призвела до дефіциту ячменю. Крім того, несприятливі погодні умови знизили його якість. Виник ажіотаж, який почався в Європі і незабаром прийшов до України. Ціна ячменю підскочила в 2,3 разу. Що стосується хмелю, то тут виникла інша ситуація. Як виявилося, в Європі за останні роки хміль не мав значного попиту, і виробники почали скорочувати посіви. Почали закриватися маленькі господарства, які вирощували хміль. Одночасно в Східній Європі пивзаводи почали активно нарощувати обсяги виробництва, що спричинило дефіцит хмелю.
В Україні з хмелем особлива ситуація, адже незважаючи на те, що протягом багатьох років існує цільовий збір на розвиток хмелярства, забезпечення пивоварної галузі хмелем погіршується. «Виникає питання: куди йдуть гроші від цільового збору, і чому ми не бачимо віддачі? Може, їх просто використовують на за призначенням?» — ставить риторичне запитання Тетяна Корж.
«Сьогодні ми працюємо над оптимізацією витрат», — зазначає директор з економіки. Працівники АТ «Оболонь» продовжують упроваджувати енергозберігальні технології і освоювати методи вторинної переробки. «На головному заводі запущено установку з переробки пивної дробини, яку далі сільські господарства використовують як корм для худоби. Також упроваджується проект з переробки ПЕТ-тари на бандажну стрічку для власних потреб. Нещодавно було запущено новий солодовий завод у смт Чемерівка, це дозволить забезпечити головний завод якісною сировиною. «Якщо підсумувати, то освоєнням інноваційних технологій АТ «Оболонь» планує частково стримати зростання цін на продукцію та підвищити рентабельність. Крім того, є очікування, що уряд здійснить практичні кроки, які сприятимуть розвитку підприємств. Зокрема, покращить інвестиційний клімат і забезпечить дешеві кредити для компаній, які розвиваються», – наголосила Тетяна Корж.
Коментарі (0) |